Gå til innhold

Ungen liker ikke grøten som blir servert til frokost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vi som foreldre blir bedt om å ta med niste.

Er dette greit? Jeg spurte da hvorfor hen ikke kunne få brød istedenfor "Nei, ikke når vi serverer grøt" noe dem gjør et par-tre ganger i uken til frokost. 

ja vi betaler faktisk de ekstra pengene for at barnet våres skal få måltider som da ifg barnehagens nettsider består av 3 måltider: Frokost, lunsj og varmat.

Anonymkode: bd7b3...2bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal Randi som ikke liker verken grøt eller brød få, da?

Anonymkode: 19fd6...1d1

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

Hadde det vært mitt barn hadde jeg tatt med niste til frokosten. Ikke bhg sin feil at barnet ditt ikke liker grøten. 

Anonymkode: aa54b...3d4

• Liker 35
Skrevet

Grøt til frokost er grusomt.

Ta med noen skiver til barnet ditt du.

Anonymkode: 084a4...531

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er på tide at man kan få et avkrysningsskjema som man fyller ut dagen i forveien, slik som på hotell når man får frokost på rommet.  

Anonymkode: e1abc...4d4

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grøt til frokost er grusomt.

Ta med noen skiver til barnet ditt du.

Og jeg forstår ikke hvordan folk klarer å spise brød til frokost… Grøt er det eneste som fungerer her.

Anonymkode: 32832...987

• Liker 4
Skrevet

Og hva skjer når halvparten av ungane (foreldrene) plutselig ber om å få servert ulike ting? 

Anonymkode: d31cd...5c4

• Liker 26
Skrevet

Og jeg forstår ikke hvordan folk klarer å spise brød til frokost… Grøt er det eneste som fungerer her.

Flott for deg! 

Glad mine foreldre aldri tvang meg til å spise grøt. Slavemat.

• Liker 2
Skrevet

Grøt må selvsagt være et spuplement til brødmaten man ellers har. Hva gjør de med de som ikke tåler melk og annet som er i grøten? 

Om et barn er vant til brød med forskjellige pålegg til frokost er det utrolig trist å bli bli tvunget til å spise en grøt man ikke liker.

• Liker 4
Skrevet

Det er grøt som blir servert disse dagene, ikke brød. Send med ungen din noen skiver eller lær ungen å spise det som blir servert. Jeg var selv et kresent barn og hadde satt stor pris på om min mamma gadd og ta seg bryet med å smøre en skive til meg de dagene dette var et problem.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenk.

Bare stopp opp litt her nå, og tenk deg om.

Ja, hva kan det komme av at barn som ikke liker i barnehagen ikke får spesialtilpasninger….?

Hm..?

/curling-foreldre

Anonymkode: 1b130...716

Når dem sier at dem vil tilbyr alternativt eller tilrettelegger ungenes matbehov så forventer man faktisk at de holder det de sier/skriver?

Med Lunsj/varme retter så har dem alternativ. Det samme gjelder når det serverd brød til frokost. For de som ikke spiser brød, kan få noe annet. Men med grøt, nei da skal alle sammen ete.

Men Ok, takk for den nedverdigende kommentaren din

TS

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så da må alle spise grøt? Brødmat er selvsagt et videre begrep og mer variert enn "brødskive med brunost"

• Liker 2
Skrevet

Ta deg sammen. 

Anonymkode: ebf9f...634

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ser ikke noe problem med å bli bedt om å ta med niste til frokost om barnet ikke liker grøt. Morgenene er gjerne hektiske, barn som kommer, trenger trøst osv. Forstår godt at det da bare serveres en ting.

Anonymkode: 3c284...e3d

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og vi som foreldre blir bedt om å ta med niste.

Er dette greit? Jeg spurte da hvorfor hen ikke kunne få brød istedenfor "Nei, ikke når vi serverer grøt" noe dem gjør et par-tre ganger i uken til frokost. 

ja vi betaler faktisk de ekstra pengene for at barnet våres skal få måltider som da ifg barnehagens nettsider består av 3 måltider: Frokost, lunsj og varmat.

Betaler dere egne kostpenger i tillegg?

I såfall hadde jeg tatt det opp med bhg om det er mulig å tilrettelegge.

At man tilbyr feks grøt og rundstykke/knekkebrød eller brød. 

Anonymkode: 958ec...f0a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når dem sier at dem vil tilbyr alternativt eller tilrettelegger ungenes matbehov så forventer man faktisk at de holder det de sier/skriver?

Med Lunsj/varme retter så har dem alternativ. Det samme gjelder når det serverd brød til frokost. For de som ikke spiser brød, kan få noe annet. Men med grøt, nei da skal alle sammen ete.

Men Ok, takk for den nedverdigende kommentaren din

TS

Jeg skjønner poenget ditt. Man betaler ikke f.eks 300 kroner i matpenger for flere måltid med kun grøt. Brød og pålegg bør være basis for alle måltid. Grøt er flott, men serveres i tillegg til de som vil ha.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jaha, hvordan skal ungen liksom hjelpe med å få stand på skogfellinga når ungen blir litt eldre hvis man ikke kan spise grøt? Nytter ikke å ha en luresekk på magen hvis man ikke kan spise noe som helst, det blir lett gjennomskuelig!

Anonymkode: 78f2c...74d

• Liker 5
Skrevet

Betaler dere egne kostpenger i tillegg?

I såfall hadde jeg tatt det opp med bhg om det er mulig å tilrettelegge.

At man tilbyr feks grøt og rundstykke/knekkebrød eller brød. 

Anonymkode: 958ec...f0a

Ja, vi betaler rundt 1200 i mnd. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...