Gå til innhold

Lonestar valpefor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille valpen kommer til oss på fredag, og fra oppdretter har vi fått beskjed om at han bruker Lonestar valpefor, og at han vil sende med litt av dette. Men jeg vet ikke hvor jeg får tak i dette foret her hvor vi bor; kan noen tipse om hvor jeg finner forhandlerliste? Googling gav ikke gode resultater.

Eventuelt annet bra valpefor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva med å teste ut vom og hundemat?

Jeg tror ikke det helt er tingen å teste ut på en åtte ukers gammel valp.

Skrevet
Jeg tror ikke det helt er tingen å teste ut på en åtte ukers gammel valp.

Joda, jeg har alltid begynt med rått kjøtt og bein/+ vom og hundemat med engang valpene (dog minimum med kalsium i vom og hundemat, så ble det gitt i litt variert vanlig kjøtt/bein) kom i hus, pluss at oppdretter også fôret på dette. Anbefales virkelig

Skrevet

bytt til et annet valpefor da vel, men gjør det gradvis og bland inn det foret du får av oppdretter..

Skrevet

Felleskjøpet tar inn Lone star!

Jeg bruker dette foret, men vurderer å bytte. Hundene mine får masse avføring av det, men ellers er det et godt for.

Skrevet

Jeg kan ikke huske helt hvorfor, men han i dyrebutikken ville ikke anbefale Lone Star.

Selv har jeg hatt gode erfaringer med Specific (fåes kjøpt hos veterinærer).

Ring hit for å høre hvor du får tak i det. :)

Skrevet

Huff, ikke lett tema, dette.En person sier en ting, en annen noe helt annet. Jeg tror vi har snevret inn valget litt, i hvertfall.

Gleder meg voldsomt til nurket kommer i hus! :hoppe:

Skrevet

Selfølgelig ville ikke han i dyrebutikken anbefale foret, han selger det jo ikke!!

Lone star selges stort sett av private. Derfor er dette et billigere for p.g.a ikke fordyrende mellomlegg.

Skrevet

Hva sier oppdretter da? Jeg tror jeg ville ha hørt på dem. :)

Ellers så er det litt sånn prøving og feiling, men kanskje ikke så morsomt akkurat det når det bare er en liten valp...

Lykke til, og gled deg!!

Skrevet
Selfølgelig ville ikke han i dyrebutikken anbefale foret, han selger det jo ikke!!

Joda, han solgte det. ;)

Skrevet

Det er alltid tusen forskjellige meninger om fòring, så det eneste man kan gjøre er igrunnen å få tak i den kunnskapen man kan få tak i, og så prøve seg frem. Hvordan hundene reagerer er jo individuelt, og selv om èn hundeeier har dårlige erfaringer betyr ikke det at det er fòret det er noe galt med...

• 2 år senere...
Skrevet

jeg har hatt bulle hunder i 10 år og brukt lonestar de siste 5.virker kjempebra på mine hunder..men hadde jeg hatt hunder som trengte mere morsjon og trim så er det ikke sikkert jeg ville brukt det foret...saken er at det er veldig individuelt fra rase til rase det der,og fra hund til hund.men noen for typer skiller seg ekstra ut positivt og negativt:)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet
jeg har hatt bulle hunder i 10 år og brukt lonestar de siste 5.virker kjempebra på mine hunder..men hadde jeg hatt hunder som trengte mere morsjon og trim så er det ikke sikkert jeg ville brukt det foret...saken er at det er veldig individuelt fra rase til rase det der,og fra hund til hund.men noen for typer skiller seg ekstra ut positivt og negativt:)

Som hovedregel: dess mer kylling, dess bedre fôr. Kylling er det hunden utnytter best, og alle kvalitetsôr er basert på kylling. Med unntak av allergifôr som har ofte er basert på kyllingfett samt lam, ettersom allergiske hunder ofte tåler lam bedre.

Lone Star er ikke akkurat noe topp topp fôr, men et meget bra alternativ i frohold til friskis og pedigree. Den har litt svinekjøtt iblandet for å få ned prisen, og er derfor et billigere alternativ enn de andre merkene.

Så sant en holder seg på kvalitetsmessig samme hylle, ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne bytte mat til valpen. Kjøp et godt kvalitetsmerke så blir ikke det noe problem. Precept er et godt valg, forøvrig fra samme leverandør som lone star.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...