Gå til innhold

Bihulebetennelse/tette bihuler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hodepine grunnet tette eller betente bihuler for n`te gang. Sist gang var ca. en måned siden, og det var da heller ikke lenge siden sist. Er så lei! :sur:

Men det må jo skyldes noe dette, det er jo ikke normalt. Hva kan det skyldes? Er ikke hverken forkjølet eller spesielt tett i nesen.

Noen som har samme plagene og har funnet en løsning, evt. et svar på hva det kan skyldes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det, for jeg har akkurat samme plagene som deg. Mandag er det 14 dager siden jeg ble tett i bihullene. Jeg er heller ikke tett i nesen. Har dott i ene øret og de siste dagene har det gjort litt vondt i det øret.

Jeg fikk penciillin (Erimax) første gangen jeg fikk bihulebetennelse, for da hadde jeg en liten baby på 3 måneder + ei jente på 2 1/2.

Men legen sa at de vanligvis ikke skrev ut medisin når folk hadde bihulebetennelse...

De andre gangene har det hjulpet meg å skylle nesen flere ganger daglig med saltvann. (Bruker et slags "nesehorn")

Det er ganske ubehagelig til man får dreisen på det. Etter man har skylt nesen, er det bare behagelig!

Anbefaler deg å prøve det.

Du kan også koke opp vann, holde hodet over kasserollen og puste inn dampen.

Ta et håndkle over hodet, da blir det mest effekt.

Dette rådet fikk jeg tidligere i uka da jeg ringte legekontoret...

God bedring!

Klem fra Smurfa! :)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg har også i perioder vært plaget med bihulebetennelse. Men forsøker å ta ekstra tilskudd med c-vitamin hele vinteren, og hvis jeg merker at en forkjølelse er på gang pøser jeg på med solhatt så den ikke skal bli for langvarig - for blir den det, blir det tette bihuler med det samme.

Legen min sa at hvis man har ofte bihulebetennelse kan dette skyldes at man rett og slett har litt trangere bihuler enn de fleste.

Når jeg får bihulebetennelse, bruker jeg et reseptfritt produkt fra apoteket som heter Bisolvon. Det finnes både i væske- og i tabelettform. Bruk disse en uke, og du er frisk som en fisk ;)

Skrevet

Ibux som du får reseptfritt på apoteket og på de fleste butikker, bidrar til å åpne tette kanaler som en "bivirkning".

Skrevet
De andre gangene har det hjulpet meg å skylle nesen flere ganger daglig med saltvann. (Bruker et slags "nesehorn")

Det er ganske ubehagelig til man får dreisen på det. Etter man har skylt nesen, er det bare behagelig!

Anbefaler deg å prøve det.God bedring!

Klem fra Smurfa! :)

Jeg har et slikt "nesehorn" jeg også, men er det meningen jeg skal skylle med det hele tiden da, for å forebygge? Hver kveld, hele året? Denne gangen har jeg ikke en gang merket at jeg var tett på forhånd, bare hodepine. Og man kjenner jo igjen den hodepinen etter noen runder.

Takk, forresten! :)

Ibux som du får reseptfritt på apoteket og på de fleste butikker, bidrar til å åpne tette kanaler som en "bivirkning".

Det ante jeg ikke, takk.

Har heller ikke hørt om bisolvon, takk til den som nevnet det.:)

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg slet veldig med tette bihuler helt til jeg i høst kom meg til legen. Der ble det påvist allergi og jeg fikk medisiner og ble omtrent et nytt menneske etterpå. Omsider hadde jeg ikke tette bihuler omtrent annen hver uke. I den tiden jeg slet veldig med bihulene så hadde jeg god hjelp av nesehornet som jeg brukte til å skylle bihulene med saltvann.

Skrevet
Jeg slet veldig med tette bihuler helt til jeg i høst kom meg til legen. Der ble det påvist allergi og jeg fikk medisiner og ble omtrent et nytt menneske etterpå. Omsider hadde jeg ikke tette bihuler omtrent annen hver uke. I den tiden jeg slet veldig med bihulene så hadde jeg god hjelp av nesehornet som jeg brukte til å skylle bihulene med saltvann.

Ja jeg har vel allergi også, men vet ikke hva jeg er allergisk mot. Får medisiner, men de har ikke noe å si for bihulene tydeligvis.

Hva er du allergisk mot?

Gjest Madeline
Skrevet
Ja jeg har vel allergi også, men vet ikke hva jeg er allergisk mot. Får medisiner, men de har ikke noe å si for bihulene tydeligvis.

Hva er du allergisk mot?

Jeg er allergisk mot katter (har to selv), bjørk, burot og løvetann. Bruker du nesespay mot allergien din? Jeg bruker nasonex (+ allergitabletter) og uten den så blir bihulene tette med en gang.

Skrevet
Jeg er allergisk mot katter (har to selv), bjørk, burot og løvetann. Bruker du nesespay mot allergien din? Jeg bruker nasonex (+ allergitabletter) og uten den så blir bihulene tette med en gang.

Nei, ikke annet enn når bihulene blir tette og jeg har hodeverk. Merker jeg det før hodeverk skyller jeg bare med saltvann og håper det hjelper.

Må man ha resept for å få nasonex? Jeg bruker bare antihistamintabletter.

Gjest Madeline
Skrevet

Må man ha resept for å få nasonex? Jeg bruker bare antihistamintabletter.

Ja du må ha resept på den (du får den på blå resept). Men siden du allerede bruker allergitabletter så skulle det ikke være noe problem å få en resept på det. Ring legen din eller snakk med de i luka så ordner det seg nok.

Skrevet

Noen folk får visst lett bihulebetennelse. Jeg er en av de. Får det gjerne(eller antydning til det) 2-3 ganger i året. Har fått beskjed om å alltid passe på å bruke nesespray ved forkjølelse.

Jeg får antibiotika ved de tilfellene som er ille.

Skrevet

man må ha resept på nasonex ja.. jeg bruker den selv.

Har slitt med bihulene mer eller mindre i 3 år (bortsett fra siste halvåret har det vært bra) Nå kom det sannerlig tilbake..forbanna dritt :sur:

Men synes nasonex hjelper litt altså.. Nå har ikke jeg sånn vanlig bihulebetennelse, men dunking over nesa og over øynene som kommer å går.. jeg har tatt røntgen, gått på ørten antibiotikakurer og tatt MR av bihulene, men man finner ingen ting :overrasket:

Vi er en 3 stykker som har hatt akkurat samme symptomene etter mykoplasma infeksjon..

Trådstarter og andre.. er det slike symptomer dere har?

• 1 måned senere...
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen her! Går nå til akupunktur for plagene, med stort hell! :-) Har vært et nytt menneske de siste dagene! :-)

Skrevet

Jeg har tatt røntgen av bihulene (henvisning via fastlege). Der kunne de konstatere at jeg har en cyste (ufarlig men ubehagelig) som tetter til ene bihulen. Det var min årsak til bihuleproblemer.

Gjest Gjest_evita_*
Skrevet

Akupunktur!! Det var en eller annen annen tråd om bihulebet., der står mer om akupunktur ifht bihulebet.

Gjest StoreSky
Skrevet

Bra å høre det er flere som blir lett syke...

Jeg har fått noe som heter Rinexin av legen. Hjalp med èn gang! (slimhinneavsvellende)

Har man virus så hjelper ikke all verdens antibiotika...

• 11 måneder senere...
Gjest Gjest_mette_*
Skrevet
Jeg har også i perioder vært plaget med bihulebetennelse. Men forsøker å ta ekstra tilskudd med c-vitamin hele vinteren, og hvis jeg merker at en forkjølelse er på gang pøser jeg på med solhatt så den ikke skal bli for langvarig - for blir den det, blir det tette bihuler med det samme.

Legen min sa at hvis man har ofte bihulebetennelse kan dette skyldes at man rett og slett har litt trangere bihuler enn de fleste.

Når jeg får bihulebetennelse, bruker jeg et reseptfritt produkt fra apoteket som heter Bisolvon. Det finnes både i væske- og i tabelettform. Bruk disse en uke, og du er frisk som en fisk  ;)

bisolvon er da slimløsende for tette bronkier!!! apotekjenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...