Gå til innhold

Kinamat fra resturant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kalorier er det ca i feks biff chop suey? 

Anonymkode: c4ae8...ba7

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvor mye kalorier er det ca i feks biff chop suey? 

Anonymkode: c4ae8...ba7

hvor langt er et tau?

Det kommer jo an på enormt mange variabler, men generelt sett så er det jo lite kalorier i kjøttet og lite kalorier i grønnsakene, det er mye i risen og sausen vet jeg ikke. Generelt sett så er ikke bif chop suey et årlig valg, hvis du begrenser risen.

Anonymkode: 953a1...aed

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

hvor langt er et tau?

Det kommer jo an på enormt mange variabler, men generelt sett så er det jo lite kalorier i kjøttet og lite kalorier i grønnsakene, det er mye i risen og sausen vet jeg ikke. Generelt sett så er ikke bif chop suey et årlig valg, hvis du begrenser risen.

Det stekes gjerne i myyye olje på kinaresturanter, og sausen er gjerne en skjult kaloribombe. Risen kokes også i olje. 

Næringsmessig er det jo et greit valg, og så lenge det kun spises en sjelden gang i blant er jo ikke kaloriene noe krise.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og brukerangrep. 

- Matas, mod. 

Skrevet

Det er i sausen kaloriene er. Grønnsaker er sunt, kjøtt gir proteiner. Ris er ikke særlig sunt.

Anonymkode: d9071...fd5

• Liker 1
Skrevet
sstinemor skrev (13 timer siden):

Det stekes gjerne i myyye olje på kinaresturanter, og sausen er gjerne en skjult kaloribombe. Risen kokes også i olje. 

Næringsmessig er det jo et greit valg, og så lenge det kun spises en sjelden gang i blant er jo ikke kaloriene noe krise.

Risen kokes i olje????? Hvor i alle dager har du det fra? Den kokes jo med vann i riskokere!

• Liker 3
Skrevet
Heisann12345 skrev (5 timer siden):

Risen kokes i olje????? Hvor i alle dager har du det fra? Den kokes jo med vann i riskokere!

Den kokes i vann, tilsatt olje skulle jeg vel presisert😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

hvor langt er et tau?

Jeg lager mye kinesisk mat hjemme, det er brukt MYE olje i de oppskriftene og jeg kutter ofte ned! 

Anonymkode: 62165...c02

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg lager mye kinesisk mat hjemme, det er brukt MYE olje i de oppskriftene og jeg kutter ofte ned! 

hva slags olje? og hvor er den? I sausen, slik at man spiser all oljen, eller i tilberedningen, slik at mye renner av?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hva slags olje? og hvor er den? I sausen, slik at man spiser all oljen, eller i tilberedningen, slik at mye renner av?

Feks stekte nudler så steker man ingrediensene hver for seg, i en del olje, så sammen i olje, så kommer sausen oppi panna på slutten. Til sammen har jeg sett oppskrifter bruke 1,5 dl olje i maten fordelt på 2 porsjoner og det er 900 kalorier i 1 dl olje.  Jeg bruker solsikkeolje 

Skrevet

Syns ofte kinamat er så oljete at det ødelegger smaken. Syns det er ekkelt rett og slett. 

Anonymkode: a63ec...bf2

• Liker 1
Skrevet

Av ren nysgjerrighet (sorry avsporing), hva smaker chop suey? Er den søt/syrlig på smak, eller mer salt? Hatt lyst til å prøve, men aaaner ikke hva det smaker 😅

Anonymkode: 7141d...7a7

Skrevet

Aner ikke kalorier. Men vet i hvert fall at porsjonene er gigantiske på asiatiske restauranter. Halvparten er en "normal porsjon". 

Anonymkode: fb79a...264

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Av ren nysgjerrighet (sorry avsporing), hva smaker chop suey? Er den søt/syrlig på smak, eller mer salt? Hatt lyst til å prøve, men aaaner ikke hva det smaker 😅

Anonymkode: 7141d...7a7

Ikke søtt eller syrlig. Salt, soya, umami.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...