Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man faktisk trenger fødebag? 🤷🏼‍♀️ Synes mye virker litt…. Overflødig. Jeg vet ikke. Så hva faktisk TRENGER man å pakke med seg? Og hvor lenge før er det lurt å ha den klar?

Jeg er nok veldig sånn «tar det som det kommer», men må nok venne meg mer til at noe kan vær lurt å planlegge litt 😅

Anonymkode: 49043...8bd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

-toalettsaker etter eget ønske og behov

-de klærne du ønsker å reise hjem i. 

-Mobillader 

Anonymkode: 67050...dcc

• Liker 6
Skrevet

De tingene jeg hadde bruk for 

• Hårstrikk, hårbørste og shampo/balsam

• Deodorant , tannbørste, tannkrem

• Gravidtruser og amme bh (2 stk)

• Slipperser 

• T skjorter 

• En myk joggedress med highwaist bukse/ bukse uten stramming i livet 

• sokker , noen tynne og et par tykkere 

• Mobillader og nettbrett

• ammepute 

• Tyggis, vannflaske og litt snacks 

Til babyen : smokk, en flaske (til hjemreisen), teppe, tynn lue, body og longs (2 sett), sokker, hentesett (ulldress). Bilstol og vognpose var ferdig montert i bilen. 

Anonymkode: 5fbb6...6f6

• Liker 2
Skrevet

Trengte litt ekstra skift til meg selv, fikk blod, melk osv overalt de første dagene 🙃

Anonymkode: 4f6b5...374

• Liker 2
Skrevet

Klær til deg 

klær til baby

toalettsaker

slippers

snacks 

kremer for såre brystvorter! Sånne kompresser osv. 

mobillader

• Liker 1
Skrevet

Med Mindre du vil kun gå rundt i sykehus skjorta mens du er der så ta med deg:

- noen joggebukser. Man kan fint blø igjennom etter en fødsel, så greit med skift.

- overdeler (tskjorter/genser)

- sokker. 

- Amme bh (2 stk). Gjerne amme innlegg også.

- Toalettsaker

- shampoo, såpe og evt balsam.

- sko til å kunne bruke i dusjen. Noen sykehus vil ikke at man skal gå barbent i dusjen.

- Drikke og snacks

- mobil lader.

- evt medisiner som du bruker.

- Helsekort for gravide!

Også til baby: et skift til hjemreise, str 56. Noen trenger derimot kun str 50 for hjemreise da det blir altfor svært med 56, så ta med et av hver.

dette får du på de fleste sykehus:

- store bind

-  truser under oppholdet. 

• Liker 1
Skrevet

Gikk i sykehusskjorta. Ellers hadde jeg behov for:

-et par joggebukser som ikke strammer

-sko som er enkle å ta på og du kan dusje med

-toalettsaker (hårbørste, strikker, deo, tannkrem, tannbørste, såpe)

-et par behagelige bh’er

-noe å reise hjem i

Til baby trenger du minimalt om du bruker klærne på føden. Men du må ha med:

-klær til hjemreise

-smokker (noen babyen har enormt sugebehov. Det har min, men jeg hadde ikke med og angret. Fikk høre at det ikke anbefales å bruke fra start, men ta det med i tilfelle!)

Andre diverse saker og snacks:

-drikke og barer. Jeg synes det var greit å ha noe kjapt å hive innpå om jeg ble litt sulten mellom måltidene.

-mobillader

Det er egentlig minimalt du trenger ha med. De har det meste du har behov for på sykehuset. 

Anonymkode: 11d00...088

Skrevet

Noen klær til baby ull om det er vinter,behagelige klær til seg selv og ullsokker, slippers, morgenkåpe, toalettsaker, evt noe snacks/drikke

Anonymkode: a579f...113

Skrevet

Hadde mindre og mindre for hver fødsel :P 

Vannflaske hadde jeg bruk for da! Hadde jo glass på sykehuset, men fylte heller opp ei flaske. Varte lenger. 

• Liker 1
Skrevet

2. Fødselen så hadde jeg kun med mobillader, mobil, og helsekort. Dro inn i god tru på at det ikke skjedde denne gangen heller. Men var vist 7 cm åpning. Og det gikk fort til baby var ute. Han dro hjem og hentet bagen min så vi kom oss hjem 6 timer etter fødselen. Da trengte jeg bare et ekstra sett klær til meg, et sett til baby, også bilstolen. Men om du blir der 1-3 dager (eller lengre) kan det være greit med litt mer klær til deg og baby. Og noe underholdning for deg. Et skiift til barnefar, og toalettsaker.

Anonymkode: 29c6c...346

Skrevet

En myk bukse, slippers, toalettsaker, mobillader, ørepropper, snacks og brus til fødsel (min fødsel trakk ut, og jeg var mye dårlig, så da var det greit med energirik snacks som var rask å hive i seg)

Til baby: klær til å reise hjem i. Bodyer og sånt hadde de masse av på sykehuset, så man trenger egentlig ingenting ellers. Men er jo koselig å kle opp babyen i eget også.

Jeg fødte på våren og det var varmt ute, og temperaturen inne var ganske høy også, så neste gang ville jeg tatt med en myk shorts, for jeg gikk rundt og svetta hele tiden 🥵 

Anonymkode: 18f39...2cc

• Liker 1
Skrevet

Vannflaske, mobillader, balsam, strikk, lypsyl, sandaler til dusjen og et skift var det jeg hadde behov for. Og selvsagt tannbørste og hårbørste. 

Anonymkode: 0887a...e34

Skrevet

Svært lite egentlig. Truser, sokker, en joggebukse og løs T-skjorte. Det er bare herlig å bruke sykehus skjorten akkurat som alle de andre mødrene til og fra stellerommet. Tøfler er lurt, men ikke slike varme siden det er dritvarmt på avdelingen. Det eneste jeg trengte av hygiene artikler var tannbørste og tannkrem, hårbørste, lypsyl og ansiktskrem. Reiseantrekk til den lille. Lykke til ❤️ dette er det beste i livet!

Anonymkode: 73388...826

Skrevet

Med siste barnet hadde jeg ikke lov til å forlate rommet (Covid-19), så da lå jeg stort sett i en hotpants og BH. Svetta så mye at jeg følte jeg lagde basseng! Første gang jeg har skifta på senga på sykehuset opptil flere ganger 😂🙈

Skrevet

Lypsyl, lufta kan være tørr. 

Anonymkode: 34711...0d0

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde med masse klær til baby,det var totalt unødvendig... Sykehuset har klær,og det er varmt der så du trenger ikke kle på så mye. Pga diverse ble jeg værende en uke der,og fikk derfor mye besøk på sykehuset, og de fleste hadde kjøpt klær i barselgave. Dermed hadde vi masse babyklær der,og det ble mye å dra med seg hjem igjen... Det jeg manglet til meg selv,tok bare mannen med seg,han kom jo dit hver dag.

Anonymkode: 32f8e...e38

Skrevet

Jeg brukte veldig lite av det jeg hadde med meg i fødebagen. Det jeg fikk bruk for:

Toalettsaker.

Klær å reise hjem i.

Amme-BH.

Mobillader.

Bok.

Noen klær til babyen. 

Anonymkode: 6ce98...567

Skrevet

Dette fikk jeg bruk for: 

-ammesinglett til hjemreise (med monstersvære ammepupper syns jeg ammebh er sykt ubehagelig)

-bukse til hjemreise

-genser til hjemreise

-klær til babyen til hjemreise (strømpebukse, body, ulldress, lue, lester og votter)

-ammeinnlegg

-toalettsaker (tannbørste og tannkrem, hårbørste, shampo og balsam) 

-mobillader

-skifteklær til mannen

Jeg levde i bleie, stortsett naken, eventuelt i sykehusskjorta den første dagen. Vi reiste hjem på dag to. Jeg var forsåvidt også glad for å ha pakket med saft og snacks, men det hadde vi fått skaffet på sykehuset også. 

Skrevet

Legg gjerne til strikk om du har langt hår.

Anonymkode: 8a1a7...775

Skrevet (endret)

Mye overflødig tull det tipses om til fødebag 😅 Det man må ha, er toalettsaker, joggebukse, god truse og bh med god plass, nattbind, lader til tlf, klær til baby inkl. pysj, , noen babybleier,  og kanskje noe snacks til første kveld/natt på sykehuset. Man får  jo mat og drikke på sykehuset. Men greit  å ha favorittsjokolade og noe salt snacks på luringa. Pappaen må/bør passe på seg selv….

Endret av missLynch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...