AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Skrevet 17. januar 2023 Har startet på livsstilsendringkurs i regi av treningssenteret mitt. Vi skal kutte ned på kalorier, samtidig som vi er i ketose. Vi er inne i andre uken nå. Og det er beinhardt. Vi skal spise sånne poser med mat shake/suppe aktig vi kjøper på senteret, fem ganger daglig. Da får vi i oss ca 750-900 kalorier daglig og 75 karbohydrater. Vi er som sagt i andre uke av kurset. Jeg har betalt mange tusen for dette. Og jeg sliter. Sjokoladeshake, vaniljeshake, jordbærshake suppe, osv sånn går dagene. Kan ha en halv tallerken av noen grønnsaker. Folk rundt meg spiser normal mat, drikker alkohol, alle grønnsaker frukter de vil ha. Godteri. Alt. Og det er sånn sett ok. Men jeg sliter. Jeg er i ketose, men er sulten hele tiden... og har så vannvittig lyst på en pizza til helgen, taco, potet, saus, noe å tygge. Prøvde såvidt å nevne noe på kurset men de forteller på at man skal ha alle ukene uten noe glipp. To mnd på suppe/shake kur. To mnd med gradvis innføring av proteiner og vanlig mat. Så fire mnd totalt. Og de påstår hardbarka at det ikke er rom for noen utskeielse. Ingen bryllup med vanlig mat, ikke selskap hvor vi skal kunne spise noe annet. Er dette virkelig realistisk ? Har du vært på lavkarbo eller ketosekur og hatt noen glipper? Det går bra likevel vel? Anonymkode: 47fd1...e88
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #2 Skrevet 17. januar 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Har startet på livsstilsendringkurs i regi av treningssenteret mitt. Vi skal kutte ned på kalorier, samtidig som vi er i ketose. Vi er inne i andre uken nå. Og det er beinhardt. Vi skal spise sånne poser med mat shake/suppe aktig vi kjøper på senteret, fem ganger daglig. Da får vi i oss ca 750-900 kalorier daglig og 75 karbohydrater. Vi er som sagt i andre uke av kurset. Jeg har betalt mange tusen for dette. Og jeg sliter. Sjokoladeshake, vaniljeshake, jordbærshake suppe, osv sånn går dagene. Kan ha en halv tallerken av noen grønnsaker. Folk rundt meg spiser normal mat, drikker alkohol, alle grønnsaker frukter de vil ha. Godteri. Alt. Og det er sånn sett ok. Men jeg sliter. Jeg er i ketose, men er sulten hele tiden... og har så vannvittig lyst på en pizza til helgen, taco, potet, saus, noe å tygge. Prøvde såvidt å nevne noe på kurset men de forteller på at man skal ha alle ukene uten noe glipp. To mnd på suppe/shake kur. To mnd med gradvis innføring av proteiner og vanlig mat. Så fire mnd totalt. Og de påstår hardbarka at det ikke er rom for noen utskeielse. Ingen bryllup med vanlig mat, ikke selskap hvor vi skal kunne spise noe annet. Er dette virkelig realistisk ? Har du vært på lavkarbo eller ketosekur og hatt noen glipper? Det går bra likevel vel? Anonymkode: 47fd1...e88 Dere spiser så lite om dagen? Totalt? Det er i så fall bokstavelig talt sinnsykt. Alle som spiser sånn kommer til å føle seg helt forferdelig mens det foregår, også vil man sprekke, miste kontrollen over hvor mye man spiser og legge på seg ALT man har mistet og litt til, og i verste fall utvikle livslang overspising pga man bokstavelig talt sulter kroppen sin. (Det gjorde jeg når jeg sultet meg sånn når jeg var tenåring.) Hvis du er i ketose er det usannsynlig at du skal ha veldig lyst på junk food. De fleste som er i ketose får litt mindre matlyst. Men når dere spiser så lite som dere gjør er det kanskje ikke så rart. Som sagt: det er sinnsykt. Ikke ok. Spis mer, vær så snill. Helt unødvendig å gå så langt ned. Dere mister fortsatt kroppsfett av å spise 100 kalorier mindre enn dere forbrenner i løpet av en dag, f.eks. Jeg har hatt forskjellige lavkarbokosthold opp gjennom årene. Aldri har jeg spist så lite. Aldri har jeg sultet meg selv. Jeg har spist masse grønnsaker, kjøtt, og fett. Om man glipper i et sånt kosthold, går man ut av ketose og må starte litt på nytt med tanke på å komme seg tilbake i ketose, for å få de gode effektene ketose gir. Er du i ketose? Har du hatt såkalt "ketoflu"? Hvis du ikke er i ketose har det ingenting å si at du skeier ut i bryllup o.l. Hvis du er i ketose, må du eventuelt gjennom ketoflu o.l. for å komme deg tilbake igjen. Akkurat det var grunnen til at jeg måtte gi opp keto-kostholdet mitt, fordi jeg fant ut at jeg må ha mulighet til å kunne spise kake på jobben, bryllup, bursdager, kose meg litt i helga, osv. Anonymkode: 7b556...c11 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #3 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har startet på livsstilsendringkurs i regi av treningssenteret mitt. Vi skal kutte ned på kalorier, samtidig som vi er i ketose. Vi er inne i andre uken nå. Og det er beinhardt. Vi skal spise sånne poser med mat shake/suppe aktig vi kjøper på senteret, fem ganger daglig. Da får vi i oss ca 750-900 kalorier daglig og 75 karbohydrater. Vi er som sagt i andre uke av kurset. Jeg har betalt mange tusen for dette. Og jeg sliter. Sjokoladeshake, vaniljeshake, jordbærshake suppe, osv sånn går dagene. Kan ha en halv tallerken av noen grønnsaker. Folk rundt meg spiser normal mat, drikker alkohol, alle grønnsaker frukter de vil ha. Godteri. Alt. Og det er sånn sett ok. Men jeg sliter. Jeg er i ketose, men er sulten hele tiden... og har så vannvittig lyst på en pizza til helgen, taco, potet, saus, noe å tygge. Prøvde såvidt å nevne noe på kurset men de forteller på at man skal ha alle ukene uten noe glipp. To mnd på suppe/shake kur. To mnd med gradvis innføring av proteiner og vanlig mat. Så fire mnd totalt. Og de påstår hardbarka at det ikke er rom for noen utskeielse. Ingen bryllup med vanlig mat, ikke selskap hvor vi skal kunne spise noe annet. Er dette virkelig realistisk ? Har du vært på lavkarbo eller ketosekur og hatt noen glipper? Det går bra likevel vel? Anonymkode: 47fd1...e88 Du har blitt lurt. Du er satt på en svindyr Shake kur som gir deg altfor lite kalorier og vil sulte deg. Du vil gå ned, men gå like kjapt opp igjen da sultfølelsen din etter en slik kur vil være ekstrem for å fylle på for dine mangler. Dårlig av treningssenteret å lure folk slik. Anonymkode: 0126f...3c2 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Skrevet 17. januar 2023 Forresten; jeg ville krevd pengene tilbake. Er det easylife? Anonymkode: 0126f...3c2 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Skrevet 17. januar 2023 Sorry ts, men her har man et godt eksempel på noen som vil tjene gode penger på (godtroende) folk som vil ned i vekt. Dette burde egentlig ikke vært lov å selge som "livsstilsendringskurs"! Skal du endre på rutiner og vaner så er det jo ingen poeng i å leve på shaker og supper i 2(!) måneder. Det blir det ingen varig endring av og kiloene kommer høyst sannsynlig på igjen. Jeg tenker at folk har ansvar selv for å sette seg inn i sånne ting på forhånd. "Mirakelkur" er ALLTID for godt til å være sant! Anonymkode: 814bc...05e 3 1
Embla Othea Skrevet 17. januar 2023 #6 Skrevet 17. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har startet på livsstilsendringkurs i regi av treningssenteret mitt. Vi skal kutte ned på kalorier, samtidig som vi er i ketose. Vi er inne i andre uken nå. Og det er beinhardt. Vi skal spise sånne poser med mat shake/suppe aktig vi kjøper på senteret, fem ganger daglig. Da får vi i oss ca 750-900 kalorier daglig og 75 karbohydrater. Vi er som sagt i andre uke av kurset. Jeg har betalt mange tusen for dette. Og jeg sliter. Sjokoladeshake, vaniljeshake, jordbærshake suppe, osv sånn går dagene. Kan ha en halv tallerken av noen grønnsaker. Folk rundt meg spiser normal mat, drikker alkohol, alle grønnsaker frukter de vil ha. Godteri. Alt. Og det er sånn sett ok. Men jeg sliter. Jeg er i ketose, men er sulten hele tiden... og har så vannvittig lyst på en pizza til helgen, taco, potet, saus, noe å tygge. Prøvde såvidt å nevne noe på kurset men de forteller på at man skal ha alle ukene uten noe glipp. To mnd på suppe/shake kur. To mnd med gradvis innføring av proteiner og vanlig mat. Så fire mnd totalt. Og de påstår hardbarka at det ikke er rom for noen utskeielse. Ingen bryllup med vanlig mat, ikke selskap hvor vi skal kunne spise noe annet. Er dette virkelig realistisk ? Har du vært på lavkarbo eller ketosekur og hatt noen glipper? Det går bra likevel vel? Anonymkode: 47fd1...e88 Jeg skal være ærlig med deg. Det opplegget du skisserer nå krever en dose viljestyrke som de fleste ikke har. Jeg mener å ha lest at 80-90 % av de som begynner på keto mislykkes. Det sier litt. Jeg vil heller anbefale deg å begynne på smartkarbo. Nei - det er ikke lite effektivt, men man kommer sjeldent langt med ytterpunktene 🙂 Og hvis du velger å begynne på kuren, så ville jeg ha «skeiet» ut med stil. Altså - nyt litt men godt og kom tilbake på det «sunne» sporet igjen. Kort sagt: Du må ha en viljestyrke av stål for å klare dette. Vær ærlig med deg selv. Uansett: masse lykke til! 😊 Endret 17. januar 2023 av Embla Othea 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #7 Skrevet 17. januar 2023 Jeg kunne kritisert dette elendige treningssenteret som driver med dette skadelige som bryter med all forskning på livsstilsendring. Men samtidig tenker jeg; hvor dum er du som gikk på dette?? Anonymkode: 084c5...4f0 5
aquata Skrevet 18. januar 2023 #8 Skrevet 18. januar 2023 Dette høres grusomt ut. Jeg er også på ketose for tiden , men har langt mer kalorier enn deg. Spiser meg mett på maten jeg spiser og har til og med mindre karbohydrater pr dag enn deg. Kjære deg. Det der vil bare ende opp med at man legger på seg igjen, så fort du kan spise mat igjen. Og jeg håper inderlig ikke at de krever at dere trener på dette kostholdet? For dette kan umulig gi dere overskudd til å trene. Jeg funderer litt på om de faktisk kan rapporteres inn noe sted. Og at de kan straffes for dette. At det faktisk er regler for at de som holder på både organisert og kommersielt med kosthold og dietter , faktisk må holde seg på veiledende råd som er på 1500 kalorier pr dag. 🤔 Mens det man selv velger av egne dietter gjennom Internett og bøker selvfølgelig en privatsak. 3
Aristoteles Skrevet 18. januar 2023 #9 Skrevet 18. januar 2023 70 gram karbo hørtes mye ut, og hvorfor shakes? 4
Brunhilde Skrevet 18. januar 2023 #10 Skrevet 18. januar 2023 Jeg kjenner flere som har deltatt på et tilsvarende opplegg. Alle gikk veldig mye ned i vekt og veldig mye opp igjen når de var "ferdige". Hvis du vil varig ned i vekt må du endre livsstil, ikke gå på diett. Dietter tar slutt og da er det altfor lett å falle tilbake til gamle vaner som var det som i utgangspunktet gjorde at man hadde bruk for å gå på diett. Det blir en ond sirkel. Jeg trives ikke med lavkarbo, men mener som @Embla Othea at smartkarbo er en god ting. Lykke til, jeg håper du velger det som er sunt og godt for deg. 3
Embla Othea Skrevet 18. januar 2023 #11 Skrevet 18. januar 2023 (endret) Brunhilde skrev (3 minutter siden): Jeg kjenner flere som har deltatt på et tilsvarende opplegg. Alle gikk veldig mye ned i vekt og veldig mye opp igjen når de var "ferdige". Hvis du vil varig ned i vekt må du endre livsstil, ikke gå på diett. Dietter tar slutt og da er det altfor lett å falle tilbake til gamle vaner som var det som i utgangspunktet gjorde at man hadde bruk for å gå på diett. Det blir en ond sirkel. Jeg trives ikke med lavkarbo, men mener som @Embla Othea at smartkarbo er en god ting. Lykke til, jeg håper du velger det som er sunt og godt for deg. De fleste klarer ikke å holde seg unna karbohydrater. Det norske kostholdet er høykarbo. Jeg gikk på keto og gikk også like fort opp igjen. Jeg jojo-slanket meg til en BMI på 30 med keto 😶. Endret 18. januar 2023 av Embla Othea 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #12 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har startet på livsstilsendringkurs i regi av treningssenteret mitt. Vi skal kutte ned på kalorier, samtidig som vi er i ketose. Vi er inne i andre uken nå. Og det er beinhardt. Vi skal spise sånne poser med mat shake/suppe aktig vi kjøper på senteret, fem ganger daglig. Da får vi i oss ca 750-900 kalorier daglig og 75 karbohydrater. Vi er som sagt i andre uke av kurset. Jeg har betalt mange tusen for dette. Og jeg sliter. Sjokoladeshake, vaniljeshake, jordbærshake suppe, osv sånn går dagene. Kan ha en halv tallerken av noen grønnsaker. Folk rundt meg spiser normal mat, drikker alkohol, alle grønnsaker frukter de vil ha. Godteri. Alt. Og det er sånn sett ok. Men jeg sliter. Jeg er i ketose, men er sulten hele tiden... og har så vannvittig lyst på en pizza til helgen, taco, potet, saus, noe å tygge. Prøvde såvidt å nevne noe på kurset men de forteller på at man skal ha alle ukene uten noe glipp. To mnd på suppe/shake kur. To mnd med gradvis innføring av proteiner og vanlig mat. Så fire mnd totalt. Og de påstår hardbarka at det ikke er rom for noen utskeielse. Ingen bryllup med vanlig mat, ikke selskap hvor vi skal kunne spise noe annet. Er dette virkelig realistisk ? Har du vært på lavkarbo eller ketosekur og hatt noen glipper? Det går bra likevel vel? Anonymkode: 47fd1...e88 Dette hørtes veldig rart ut. 75 karbohydrater ? 75 g? Det er alt for lite energi/ kalorier og altfor mye karbohydrater. Hvis du mente 75 g så kommer du jo ikke i ketose? Og der er jo fordi du ikke er i ketose at du er sulten hele tiden? Hva heter disse posene og denne kuren? Livsendringkurs eller kur? Dette er jo ikke livsendring ? Du skal jo ikke leve sånn? nei, det høres urealistisk ut. ja, jeg har spist ( ikke drukket) lavkarbo i ca 10 år og hatt planlagte « glipper» i selskap, bryllup, jul, sommerferie osv mange ganger, og det har gått kjempe fint. Det første året hadde jeg ingen glipper. Anonymkode: d95b2...239 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #13 Skrevet 18. januar 2023 Embla Othea skrev (11 timer siden): Jeg skal være ærlig med deg. Det opplegget du skisserer nå krever en dose viljestyrke som de fleste ikke har. Jeg mener å ha lest at 80-90 % av de som begynner på keto mislykkes. Det sier litt. Jeg vil heller anbefale deg å begynne på smartkarbo. Nei - det er ikke lite effektivt, men man kommer sjeldent langt med ytterpunktene 🙂 Og hvis du velger å begynne på kuren, så ville jeg ha «skeiet» ut med stil. Altså - nyt litt men godt og kom tilbake på det «sunne» sporet igjen. Kort sagt: Du må ha en viljestyrke av stål for å klare dette. Vær ærlig med deg selv. Uansett: masse lykke til! 😊 Det her er jo ikke en keto diett. Som vanlig uenig med deg ang keto, men at dette opplegget ikke vil funke er jeg enig med deg i. Anonymkode: d95b2...239 3
Embla Othea Skrevet 18. januar 2023 #14 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det her er jo ikke en keto diett. Som vanlig uenig med deg ang keto, men at dette opplegget ikke vil funke er jeg enig med deg i. Anonymkode: d95b2...239 Jo - det er en keto diett?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #15 Skrevet 18. januar 2023 Embla Othea skrev (16 minutter siden): De fleste klarer ikke å holde seg unna karbohydrater. Det norske kostholdet er høykarbo. Jeg gikk på keto og gikk også like fort opp igjen. Jeg jojo-slanket meg til en BMI på 30 med keto 😶. « kostholdet» her ligger jo på 70 g karbohydrater, så det er jo ikke akkurat og holde seg unna karbohydrater. Hva ligger du på på med smarksbo ca? Vet det er litt mer innvikla med fedon , da karbohydrater fra ulik mat telles ulikt smartkarbo . Anonymkode: d95b2...239
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #16 Skrevet 18. januar 2023 Embla Othea skrev (4 minutter siden): Jo - det er en keto diett? Nei, det er lureri. Anonymkode: d95b2...239 1
Natta1980 Skrevet 18. januar 2023 #17 Skrevet 18. januar 2023 Keto i poseform? Keto består jo av mest mulig fett, det er vel ikke noe fett i den posen, derav kun 800 kalorier per dag? Du kan jo like så godt spise kun lavkarbo grønnsaker for en mye billigere penge og få samme "resultater". For resultater i form av et nytt og bedre liv vil du ikke få. Dette er svindel og du vil kun bli syk både psykisk og fysisk. Ærlig talt, du vet bedre enn dette. 3
Embla Othea Skrevet 18. januar 2023 #18 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): « kostholdet» her ligger jo på 70 g karbohydrater, så det er jo ikke akkurat og holde seg unna karbohydrater. Hva ligger du på på med smarksbo ca? Vet det er litt mer innvikla med fedon , da karbohydrater fra ulik mat telles ulikt smartkarbo . Anonymkode: d95b2...239 Smartkarbo er maks 125-150 g tror jeg?
Embla Othea Skrevet 18. januar 2023 #19 Skrevet 18. januar 2023 Natta1980 skrev (49 minutter siden): Keto i poseform? Keto består jo av mest mulig fett, det er vel ikke noe fett i den posen, derav kun 800 kalorier per dag? Du kan jo like så godt spise kun lavkarbo grønnsaker for en mye billigere penge og få samme "resultater". For resultater i form av et nytt og bedre liv vil du ikke få. Dette er svindel og du vil kun bli syk både psykisk og fysisk. Ærlig talt, du vet bedre enn dette. Enig! 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #20 Skrevet 21. januar 2023 Embla Othea skrev (På 18.1.2023 den 12.37): Smartkarbo er maks 125-150 g tror jeg? Ok. En stund siden jeg leste meg opp på fedon. Det er jo litt sånn « ja, du kan spise banan, men det må spises med nøtter for balanse «, men det er jo greit med et tak, som jo var veldig høyt. Uansett så er ikke 70g karbohydrater og holde seg unna karbohydrater. Det er ikke så veldig lite, og jeg skjønner ikke at det er mulig og komme i ketose med det. 70g carbs er moderatkarbo . Anonymkode: d95b2...239
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå