AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Skrevet 17. januar 2023 Jeg kjenner en mann som har blitt en kvinne. Må innrømme at jeg ble ganske overrasket da jeg fikk vite det. Han var egentlig ganske maskulin av seg. Har ingenting i mot at folk ønsker å identifisere seg som et annet kjønn, men jeg skjønner det likevel ikke helt. Kjenner du noen? Synes du lett er lett å forstå intuitivt? Anonymkode: 376da...0d3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #2 Skrevet 17. januar 2023 Ja, jeg kjenner flere. Hos de fleste var det langt fra noen overraskelse og selv om jeg ikke føler det samme, føles det naturlig for meg at de følte det sånn. Hos noen av de, derimot, var det veldig overraskende. De var mannsgriser fra før og er fortsatt det samme, bare i overseksualiserte kvinneanntrekk. Jeg skydde de før og jeg skyr de nå. Anonymkode: 3c5e5...b83 1 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #3 Skrevet 17. januar 2023 Kjenner 2 stykk. De behandler jeg som to helt ordinære mennesker, på lik linje med homofile og heterofile. Begynner se å diskutere all den urett de føler de blir utsatt for så lukker jeg ørene og bare nikker med. Har aldri brukt energi på andres legning og kommer aldri til å bruke energi på det. Anonymkode: 6c72e...966
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Skrevet 17. januar 2023 Kjenner dem ikke spesielt godt, men vet om to (en nabo og en i utvidet vennekrets). En mann til kvinne og en omvendt. Mannen som har blitt kvinne ser man helt åpenbart at er mann. For all del, det er jo ikke sikkert at vedkommende har kjørt full operasjon osv. så det kan jo ha en naturlig forklaring. Men personen ser ut som en mann med kvinneklær og sminke. Personen jeg kjenner som har gått fra kvinne til mann ser forholdsvis mandig ut, men han har operert seg, tatt hormoner osv. fra tenårene. Blitt skalla, og da ser man jo ganske maskulin ut Jeg ville nok ikke tenkt over det om jeg ikke hadde visst at personen var født kvinne. Jeg synes ikke det er lett å forstå, men det er jo mye andre folk gjør som jeg ikke skjønner. Så lenge de er fornøyde, så er det vel greit. Jeg mener at det kun finnes to kjønn, men dersom noen ønsker å leve som det motsatte, burde de jo få lov til det. Anonymkode: 0cfe2...bad 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Skrevet 17. januar 2023 Ja, en kompis av meg som var født i jentekropp, og en nabo. Kompisen min var det helt naturlig for meg at det var han han skulle være. Naboen min var jeg ganske overrasket over, stakkars han var kledd i kjoler som liten med langt krøllete hår. Sikkert derfor han sluttet å vise seg utendørs. Anonymkode: 83d67...77b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #6 Skrevet 17. januar 2023 Ja. Jeg gikk i klasse med en jente som så ut som og oppførte seg som en gutt. Hun var født tvekjønnet og kirurgene valgt nok feil da de opererte henne til jente. Hun skiftet kjønn til mann da hun ble 18. Så nå er det han, da. Ingen ble overrasket. Jeg tenker ikke på ham som trans, men som en der de gjorde en feil ved fødselen. Så kjenner jeg såvidt en annen som skiftet fra mann til kvinne. Den var svært overraskende, han var en machomann med svære muskler, tatoveringer, jobber i forsvaret etc. Ser ikke spesielt kvinnelig ut nå heller, det er vanskelig når man er så stor og grov med enorme hender og føtter, stort kjeveparti og nakke etc. Anonymkode: 81af0...ba1
Hannah80 Skrevet 17. januar 2023 #7 Skrevet 17. januar 2023 Jeg kjenner tre transkvinner. Èn av dem er en kollega.
Sententia Skrevet 17. januar 2023 #8 Skrevet 17. januar 2023 Kjenner én godt, og har enda flere perifere bekjente. Han første er endelig seg ❤️ Ser godt at han er lykkelig og stolt nå!! 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #9 Skrevet 17. januar 2023 Ja to som er født kvinne og blitt mann og en mann som ble kvinne. Har ingen problemer med å forstå de. Anonymkode: 9c0af...67a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #10 Skrevet 17. januar 2023 Kjenner ingen. Vet heller ikke om noen som kjenner noen som kjenner noen.. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 5de23...c86 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #11 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, jeg kjenner flere. Hos de fleste var det langt fra noen overraskelse og selv om jeg ikke føler det samme, føles det naturlig for meg at de følte det sånn. Hos noen av de, derimot, var det veldig overraskende. De var mannsgriser fra før og er fortsatt det samme, bare i overseksualiserte kvinneanntrekk. Jeg skydde de før og jeg skyr de nå. Anonymkode: 3c5e5...b83 Hos noen dreier kjønnskiftet om en fetisj som kalles autogynofili. De tenner rett og slett på å kle seg som kvinner og å gjøre kvinneting. Anonymkode: 16d73...5cb 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #12 Skrevet 17. januar 2023 Jeg har en bror som ble søster. Jeg tenkte ikke så mye over det mens vi vokste opp, mest det at han danset feminint og at han kom først ut som homofil. Endringen startet han ikke på før over 20 årene da han sa han følte han var jente. Det har ikke vært så lett, men det er mest det at hun endret personlighet til å være en "bitchy" person som tenker mest på seg selv og sitt og skylder på hvor feil alle i verden er. Må alltid gå på eggeskall rundt henne, vi har lite kontakt pga det. Føler mer hun er en blanding av begge kjønn enn en ordentlig jente nå... Anonymkode: da0e3...e94 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #13 Skrevet 17. januar 2023 Ja, har kjent noen opp igjennom. De er vel like forskjellige som folk flest når det kommer til interesser, personlighet osv. Anonymkode: 16d73...5cb
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #14 Skrevet 17. januar 2023 Kjenner en håndfull mennesker som er trans ja. Ikke nære venner, men i skolesammenheng. Synes ikke det er noe rart med det. Anonymkode: e5bf7...d6a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #15 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja. Jeg gikk i klasse med en jente som så ut som og oppførte seg som en gutt. Hun var født tvekjønnet og kirurgene valgt nok feil da de opererte henne til jente. Hun skiftet kjønn til mann da hun ble 18. Så nå er det han, da. Ingen ble overrasket. Jeg tenker ikke på ham som trans, men som en der de gjorde en feil ved fødselen. Anonymkode: 81af0...ba1 Dette var identisk historie som den jeg skulle fortelle. Bortsett fra at hverken han selv eller noen rundt, utenom fra foreldrene visste at han ble født tvekjønnet/uten tydelig kjønn. Lurer på om det er lettere å operere til jente? For det ble han også, legene bestemte seg for å gjøre ham til jente. Det var helt forferdelig for ham i barneårene og oppvekst, stakkars. Selvskading og etterhvert selvmordsforsøk. Vi mistet kontakten etterhvert, men møttes som voksne og da var han blitt seg selv og fått byttet til mann. En helt annen ro over personen ❤️ Men tenker som deg at det var mer enn feil legene utsatte ham for ved fødselen, enn at personen egentlig var trans. Anonymkode: e9bed...567 1
Rhodiola Skrevet 17. januar 2023 #16 Skrevet 17. januar 2023 Tråden er ryddet for hatefulle ytringer. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #17 Skrevet 17. januar 2023 Vokste opp med ei som endret til mann, men for meg var hun alltid mann, svært maskulin energi naturlig, naturlig en av gutta, bare mandig rett og slett. Så ble ikke overrasket da hun fikk gjort de fysiske endringene, Anonymkode: ce017...2e7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #18 Skrevet 17. januar 2023 Kjenner ei som ble en. Anonymkode: 71d35...db7
TheHairyToothfairy Skrevet 17. januar 2023 #19 Skrevet 17. januar 2023 Kjenner tre. To flotte damer og en kul fyr. Gode mennesker jeg gjerne tilbringer tid sammen med. 1
Andro Skrevet 17. januar 2023 #20 Skrevet 17. januar 2023 Ingen skifter kjønn. De får kjønnsbekreftende behandling, og framstår som sitt egentlige kjønn. Jeg er åpen og androgyn, og er derfor trygg å komme ut til. Dermed kjenner jeg ganske mange transpersoner. Har aldri følt jente-/ kvinnerollen som har vært forventet av meg som naturlig, og det er ikke vanskelig å relatere til det å ikke kjenne seg hjemme i det kjønnet man er tildelt ved fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå