AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #61 Del Skrevet 18. januar 2023 Hvordan vet du at hun ikke er syk eller fattig, kjenner du henne veldig godt? Jeg skjønner at dere blir irriterte, men det er jo barnet dette går ut over. Hadde latt barnet sitte på, hvis moren er så forferdelig har sikkert barnet det kjipt nok. Anonymkode: 9a2ec...0cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 18. januar 2023 #62 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Den eneste som får konsekvenser her er jo barnet.. Anonymkode: 2e252...c14 Ja, og sånn må det dessverre være 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #63 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du tenker at dette er barnets ansvar, og at dette vil fungere? Virkelig? Anonymkode: 2e252...c14 Nei, men hvis moren hører det fra ungen at hun må stille opp, så skjønner hun det kanskje? Anonymkode: 85781...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 18. januar 2023 #64 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja. Og da kommer hun nok med ønsker hjemme om at mor må stille opp. Anonymkode: 85781...c69 Barnet må altså bli oppdrageren, dere er med på å legge et veldig stort ansvar over på barnet. Moren har ansvar men det har faktisk dere også fordi dette er et aspekt av å ha barn som deltar i aktiviteter. Hvordan håndterer man at noen ikke er like godt stillt (her barnet, ikke moren om det var vanskelig å forstå). Selvsagt er det kjipt med foreldre som ikke stiller opp. Det er også kjipt med foreldre som lærer barna sine at det er helt greit å ekskludere andre barn fordi de ikke liker foreldra deres. 12-åringer er ikke dumme men de har heller ikke kapasitet til å forstå hele situasjonen. Den oppførselen dere utviser blir til utestengelse, kjipe kommentarer og erting eller mobbing av jenta. Alle synes moren hennes er teit så hun må skamme seg. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #65 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hun går på trening selv istedenfor å kjøre. Hvis folk har en usynlig sykdom må de si det rett og slett. Folk kan ikke gå rundt å gjette seg til ting. ts Anonymkode: 0ba0a...573 Du høres ikke ut som en person jeg ville betrodd meg til. Anonymkode: 9a2ec...0cc 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #66 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller vi forstår at dette er BARN, mine barns venner, små individer som ikke har NOEN mulighet til å rette opp i foreldrenes oppførsel. Det er sunt for samfunnet, skoleklasser og ungenes helse når ungene driver med organisert idrett. Det koster meg null kalorier å ta med meg et ekstra barn i bilen, eller hjelpe til på andre måter. Anonymkode: f7deb...a75 😊👏 Anonymkode: e5308...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #67 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nettopp dette. Hun ser jo at mor ikke bryr seg, at hun ikke er viktig for mor. Så ser hun at ingen andre rundt henne bryr seg heller. Ingen bryr seg. Er det virkelig noen som mener at det blir sunne voksne ut av ungdommer som føler seg uønsket og ubetydelig absolutt overalt? Anonymkode: f7deb...a75 Nettop, hjelpes så mange kjipe voksne som finnes, men egentlig tror jeg de bare finnes på kg! Anonymkode: e5308...622 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #68 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er nettopp det moren regner med, hun manipulerer sånne som deg til å stille opp. Datteren lærer i tillegg bli som moren sin, så dette vil fortsette. Anonymkode: 85781...c69 Mei datteren lærer at det finnes gode voksne som også bryr seg om barn som har forekdre som ikke gidder å stille opp Anonymkode: e5308...622 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #69 Del Skrevet 18. januar 2023 Rucula skrev (11 minutter siden): Ja, og sånn må det dessverre være Nei det må det faktisk ikke Anonymkode: e5308...622 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #70 Del Skrevet 18. januar 2023 Nevrosererroser skrev (7 minutter siden): Barnet må altså bli oppdrageren, dere er med på å legge et veldig stort ansvar over på barnet. Moren har ansvar men det har faktisk dere også fordi dette er et aspekt av å ha barn som deltar i aktiviteter. Hvordan håndterer man at noen ikke er like godt stillt (her barnet, ikke moren om det var vanskelig å forstå). Selvsagt er det kjipt med foreldre som ikke stiller opp. Det er også kjipt med foreldre som lærer barna sine at det er helt greit å ekskludere andre barn fordi de ikke liker foreldra deres. 12-åringer er ikke dumme men de har heller ikke kapasitet til å forstå hele situasjonen. Den oppførselen dere utviser blir til utestengelse, kjipe kommentarer og erting eller mobbing av jenta. Alle synes moren hennes er teit så hun må skamme seg. Så bra skrevet, helt utrolig at noen synes dette er greir. Men jeg kjenner ingen i rl som driver på sånn heldigvis Anonymkode: e5308...622 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #71 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Folk MÅ ingenting Anonymkode: 44ff9...7c3 Jauda. Men er jo enklere for andre å fylle opp. Feks jeg har SA (diagnostisert) så jeg kjører gjerne full buss (kan ta opp til 16 pers+ mye bagasje) til og fra stevner/kamp o.l men jeg deltar ikke på felles dugnader. Dette vet de om på barnas fritidsaktiviteter om så de setter meg ikke opp på dugnad. Anonymkode: da6ba...4dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #72 Del Skrevet 18. januar 2023 Ekskluderingshylekoret er virkelig noe av det mest underholdende på KG. 🤪 Anonymkode: 4239d...f26 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #73 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ekskluderingshylekoret er virkelig noe av det mest underholdende på KG. 🤪 Anonymkode: 4239d...f26 🙄 Anonymkode: e5308...622 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #74 Del Skrevet 18. januar 2023 Moren har i årevis lurt seg unna de mest fundamentale ting for å prioritere egen jobb og trening. Hun har tre barn og bare forventer at andre fikser for henne fordi hun selv mener å være opptatt. For meg er det veldig bra at klubben nå faktisk sier at hun er del av et fellesskap og at det krever noe av alle for å være med i det. Tenker dere at det at klubben og vi setter krav til moren om deltakelse i barnets liv også kan ha noen positive konsekvenser? ts. Anonymkode: 0ba0a...573 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 18. januar 2023 #75 Del Skrevet 18. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Moren har i årevis lurt seg unna de mest fundamentale ting for å prioritere egen jobb og trening. Hun har tre barn og bare forventer at andre fikser for henne fordi hun selv mener å være opptatt. For meg er det veldig bra at klubben nå faktisk sier at hun er del av et fellesskap og at det krever noe av alle for å være med i det. Tenker dere at det at klubben og vi setter krav til moren om deltakelse i barnets liv også kan ha noen positive konsekvenser? ts. Anonymkode: 0ba0a...573 Veldig få desverre. Barnet får beskjed fra mor, andre foreldre og klubben at om hun ikke eksisterte så hadde ikke problemet eksistert heller. Hun vil delta i en aktivitet, det skaper problem for alle. Endret 18. januar 2023 av Nevrosererroser 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 18. januar 2023 #76 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei det må det faktisk ikke Anonymkode: e5308...622 Hva tenker du er løsningen? Noen få skal bare dra lasset for alle som ikke gidder? Ta alle dugnadene, kjøre jenta frem og tilbake, betale medlemskontigentet for jenta? Kjøpe utstyr? hvor går grensa? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #77 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Moren har i årevis lurt seg unna de mest fundamentale ting for å prioritere egen jobb og trening. Hun har tre barn og bare forventer at andre fikser for henne fordi hun selv mener å være opptatt. For meg er det veldig bra at klubben nå faktisk sier at hun er del av et fellesskap og at det krever noe av alle for å være med i det. Tenker dere at det at klubben og vi setter krav til moren om deltakelse i barnets liv også kan ha noen positive konsekvenser? ts. Anonymkode: 0ba0a...573 Du forstår ikke at jobb må man ha for å overleve? Mener du virkelig at folk skal ta ulønnet fri fra jobb for å være med på en DUGNAD? Altså, jeg jobber selv mye dugnad, men det er da måte på hvor viktig det skal være. Hun har tre barn, finnes det ingen far i bildet der? Jeg kunne for eksempel ikke jobbet dugnad da jeg hadde nyfødt. Betyr ikke at jeg er en latsabb som ikke stiller. Nå dekker jeg for dem som har små babyer hjemme. Gi etter evne, motta etter behov. Sånn som du beskriver denne moren, så vil ikke deres "krav" ha andre konsekvenser enn at jenta mest sannsynlig slutter på idretten. Anonymkode: f7deb...a75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 18. januar 2023 #78 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du forstår ikke at jobb må man ha for å overleve? Mener du virkelig at folk skal ta ulønnet fri fra jobb for å være med på en DUGNAD? Altså, jeg jobber selv mye dugnad, men det er da måte på hvor viktig det skal være. Hun har tre barn, finnes det ingen far i bildet der? Jeg kunne for eksempel ikke jobbet dugnad da jeg hadde nyfødt. Betyr ikke at jeg er en latsabb som ikke stiller. Nå dekker jeg for dem som har små babyer hjemme. Gi etter evne, motta etter behov. Sånn som du beskriver denne moren, så vil ikke deres "krav" ha andre konsekvenser enn at jenta mest sannsynlig slutter på idretten. Anonymkode: f7deb...a75 Veldig mange i dette land gir aldri etter evne.... men de mottar gjerne hele tiden 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #79 Del Skrevet 18. januar 2023 Rucula skrev (Akkurat nå): Veldig mange i dette land gir aldri etter evne.... men de mottar gjerne hele tiden Men det gjelder altså ikke små barn. It takes a village to raise a child. Vi som har kapasitet til det, bør hjelpe barn som blir neglisjert av egne foreldre, til å ha fine opplevelser gjennom barndommen, oppleve samhold og knytte vennskap. Anonymkode: f7deb...a75 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #80 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg skjønner at folk vil finne roen mer etter pandemien altså, men nå er jeg så drittlei av foreldre som vil ha barna sine med på alt mulig, men som ikke deltar overhodet. Ei mor presterte å skrive et skikkelig klageinnlegg på Facebook om manglende samhold i klassen uten å noensinne ha løftet en finger selv. I tillegg vil hun at idretten skal være gratis, men hun vil aldri bidra noe selv. Da vi informerte om at det var hennes tur til å selge billetter (håndball) dukket hun bare ikke opp. Heller ikke på dugnad, cup eller annet. Og hun klager noe helt vilt på småting. Nå har vi tatt henne ut av kjørelisten, da hun 7 av 10 ganger ikke kunne stille. Datteren må ta bussen til hun faktisk skjerper seg og stiller som oss andre. Dette etter ‘trusler’ om at det ville skje hvis hun ikke skjerpet seg. Hun ble rasende, men nå er vi drittlei. Skal hun inn igjen på listen må hun ta igjen noe av det tapte. Nei, hun er ikke fattig eller syk og har i tillegg null selvinnsikt. Anonymkode: 0ba0a...573 Jeg skjønner at det ekstremt frustrerende at hun ikke bidrar, men la det ikke gå utover barnet. Husker en gang da jeg var liten og noen venner skulle bli hentet i slalombakken. De var fire barn på omkring 10 år. Hun som hentet lot den ene, min venninne, bli stående igjen i mørket og kulda med utstyr etc pga feide med moren. Jeg er nå over 50 og er fortsatt forferdet og lei meg over dette - hvor grusomme voksne kan være mot barn og hvordan dette blir en dobbel straff for barna - ikke for foreldrene. Anonymkode: a4981...636 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå