malicious Skrevet 17. desember 2005 #2 Skrevet 17. desember 2005 Japp! Jeg har tvangstanker om alt mulig. Hjernen min vrir på ting, slik at jeg selv tror på de. Irriterende.
Lassie Skrevet 18. desember 2005 #3 Skrevet 18. desember 2005 Ja, det har jeg. Tror de aller fleste har en form for tvangstanker eller tvangshandlinger av en eller annen sort.
Ramy Skrevet 18. desember 2005 #4 Skrevet 18. desember 2005 hihi.. dajeg var mindre måtte jeg alltid sjekke om der var noen i skapet eller under sengen før jeg la meg.... nå må jeg alltid sjekke om ytterdøren er låst... er jo en slags tvangstanke det også...
Gjest gjest1 Skrevet 18. desember 2005 #5 Skrevet 18. desember 2005 Jeg har tvangstanker om mange ting, i tillegg til at jeg er rimelig klaustrofobisk...
Gjest 1111 Skrevet 18. desember 2005 #6 Skrevet 18. desember 2005 Tvangstanker har jeg nok av. Er nok knyttet opp til at jeg er oppimot en perfeksjonist på visse områder.
Gjest Spacegirl Skrevet 18. desember 2005 #7 Skrevet 18. desember 2005 Ja, i de periodene jeg er deprimert. Det går først og fremst på utseende mitt, for når jeg er deprimert føler jeg meg stygg og ekkel. Derfor kan jeg lett bruke opptil en time foran speilet før jeg skal ut av leiligheten (selv om jeg bare skal hente posten) bare for å forsikre meg at jeg ikke ser "rar" ut på noen måte. (Ja jeg vet, jeg er sær )
Gjest Hel Skrevet 18. desember 2005 #8 Skrevet 18. desember 2005 Det går først og fremst på utseende mitt, for når jeg er deprimert føler jeg meg stygg og ekkel. Derfor kan jeg lett bruke opptil en time foran speilet før jeg skal ut av leiligheten (selv om jeg bare skal hente posten) bare for å forsikre meg at jeg ikke ser "rar" ut på noen måte. (Ja jeg vet, jeg er sær ) ← Sånn er jeg og. Brukte en gang tre timer på å kle på meg for å gå til butikken.
hecuba Skrevet 18. desember 2005 #9 Skrevet 18. desember 2005 Jeg har tvangstanker i den form at jeg vet at det jeg tenker og gjør er galt, men jeg klarer ikke la være å tenke/gjøre sånn fodet. Dette gjelder "heldigvis" bare ting som har med meg å gjøre.
Gjest Aloha Skrevet 18. desember 2005 #10 Skrevet 18. desember 2005 Jeg har hatt en del tvangstanker om forskjellige ting, men mesteparten har jeg "jobbet bort". Det har gjerne vært slikt som at jeg måtte sjekke mange ganger at ovnen var slått av før jeg gikk ut. Og selv om jeg hadde sjekket X antall ganger kunne tankene ligge i bakhodet om jeg egentlig hadde slått av slik at jeg hadde mest lyst til å dra hjem og sjekke. Det handler vel mest om å ikke stole på seg selv. Men jeg har også hatt mye tvangstanker med at jeg måtte telle stavelser, lese teksten på TV bakvendt (rekke det før den forsvant), det var da jeg var mye yngre, lese alle bilskilt, sjekke hundre ganger at nøklene ligger i vesken etc. Som sagt, heldigvis er mesteparten av dette "borte". Slitsomt med for mange slike tanker.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #12 Skrevet 18. desember 2005 Ne, det har jeg ikke. Har aldri hatt det heller.
Cata Skrevet 18. desember 2005 #14 Skrevet 18. desember 2005 Niks. Av og til må jeg riktignok dobbeltsjekke at jeg låste ytterdøra eller slo av plata på komfyren, men så lenge det ikke er hver gang (ikke så mye som en gang i uka heller) så "gjelds" det vel ikke som tvangstanke.
Gjest gjest1 Skrevet 18. desember 2005 #15 Skrevet 18. desember 2005 Sånn er jeg og. Brukte en gang tre timer på å kle på meg for å gå til butikken. ← Jeg gjør også dette. Om jeg skal hente posten, i butikken - hva som helst. Må "pynte" meg for å gå til psykologen også jeg. Slitsomt. Har en gang i tiden blitt diagnostisert med en mulig tvangsmessig personlighetsforstyrrelse... Jeg vet ikke hvor gjeldende den er lenger. Jeg har i perioder vært svært opptatt av symmetri og rette linjer. At ting på bordet måtte stå parallellt, eller at alle stolene måtte stå like langt inn på kjøkkenbordet osv. Dette slet jeg mest med da jeg i tillegg var anorektiker. Ellers har det vært dusjing - som jeg fortsatt har en del igjen av. Det var også dusjing med lyset av, som jeg faller tilbake på av og til. Nå er det mest tvangstanker og ikke handlinger. Om utseende, vekt, hvordan andre oppfatter meg osv.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #16 Skrevet 18. desember 2005 Ja? Har du det? Isåfall - hvilke? ← Ja, spesielt før jul. jeg er sikker på at det gr til helvete. Jeg blir ikke ferdig, og huset ser ut som en dass. jeg er overbevist om at jeg er konkurs lillejulaften kl 20. Dette er en mare hvert år.
Nita Skrevet 27. januar 2006 #17 Skrevet 27. januar 2006 (endret) Jeg har mer tvangshandlinger "light" jeg må ha samme farge på begge klesklypene på et plagg, og avhengig av om det er mine, samboerens eller felles, har de sin farge Jeg vet det er teit, men klarer ikke å la være. Har prøvd, og går da rundt med en følelse av dommedag :klø: så jeg har funnet ut at jeg får leve med det Endret 27. januar 2006 av Nita
Gjest SaraWit Skrevet 27. januar 2006 #18 Skrevet 27. januar 2006 JEg hadde tvangstanker før, måtte gjøre det meste 8 GANGER, dvs skulle jeg si noe måtte jeg si hvert ord åtte ganger, heldigvis gav det seg ganske fort, det gikk et par minutter og så fant jeg ut at jeg er for lat til det her.
Polluela Skrevet 27. januar 2006 #19 Skrevet 27. januar 2006 Jeg har masse tvangstanker! Hadde mye mer da jeg var liten, da. Fikk en tvangstanke nå om at jeg ikke burde nevne eksempler...
Gjest Jalileh Skrevet 27. januar 2006 #20 Skrevet 27. januar 2006 Jada. Mange. Jeg kan f.eks ikke si ting jeg ønsker meg høyt. Da kommer de ikke i oppfyllelse. Også må jeg banke i bordet. Hmm.... Jo, og før når jeg var yngre og satt å så på tv, så måtte jeg telle alle bokstavene i teksten. Med andre ord...jeg fikk ikke med meg en dritt av filmen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå