AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Del Skrevet 17. januar 2023 Hei. Jeg sliter med hormonell akne (tror jeg), siden blemmene kommer ca 1 uke før mensen. De er røde, store, vonde og underjordiske. Har litt arr på haka etter slike, de går liksom aldri bort siden de forblir kuler under huden. De kommer kun på hake og litt ut på kjeven, sliter ellers ikke med uren hud eller problemer (har ca to stykker nå). Sluttet på p-piller for 3/4 mnd siden, og da kom dette problemet tilbake.. Uansett, spørsmålet mitt er om noen kan anbefale effaclar duo for dette? Skal til hudlege i mars, men er tilbud på farmasiet nå 😂. Kjøpte La Roche sensitive tolerant i høst, men den passer ikke helt til meg, siden den renner litt av løpet av dagen på en måte.. Tusen takk hvis du svarer 😚 Anonymkode: 4b68a...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #2 Del Skrevet 17. januar 2023 Den hadde ingen effekt med meg, kunne lik så godt smurt meg inn med en hvilken som helst salve/krem. Prøvte utallige sånne salver som legen skrev ut på resept som "skulle hjelpe". Jeg dro til hudlege og fikk den "berømte" isotretinoin kuren, den gjorde underverker. Kjøpte da som du har nevnt La Roche sine produkter, de som anbefales når man går på den kuren. Denne er veldig god om du sliter med at "det renner" eller glinser ila dagen, brukte den oppå vanlige dagkremer, samt oppå Effaclar H-Iso som jeg brukte under salver og Iso-kuren. Anonymkode: 5fb24...bba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Den hadde ingen effekt med meg, kunne lik så godt smurt meg inn med en hvilken som helst salve/krem. Prøvte utallige sånne salver som legen skrev ut på resept som "skulle hjelpe". Jeg dro til hudlege og fikk den "berømte" isotretinoin kuren, den gjorde underverker. Kjøpte da som du har nevnt La Roche sine produkter, de som anbefales når man går på den kuren. Denne er veldig god om du sliter med at "det renner" eller glinser ila dagen, brukte den oppå vanlige dagkremer, samt oppå Effaclar H-Iso som jeg brukte under salver og Iso-kuren. Anonymkode: 5fb24...bba Jeg har gått på ISO-kuren før, og kommer ikke til å starte på den igjen. Sliter ikke med kviser rundt i ansiktet, da det dukker opp 1-3 vonde, blemmer uka før mensen bare. Vil ikke gå på kuren igjen pga dette, men får se hva hudlegen anbefaler, kanskje han anbefaler microneedling for arr osv.. Har hørt at naturlig tea tree oil skal hjelpe godt for kviser så tenkte å kjøpe en sånn olje, har testet toneren fra LUSH før og den fungerte veldig bra. ISO-kuren ble jo brukt for hudkreft før i tiden, det er akkurat det samme som cellegift. Folk reagerer forskjellig på den, men jrg ble helt slått ut og fikk mange bivirkninger - i en ellers sunn og aktiv hverdag. Skal se på den kremen du anbefalte ☺️ Anonymkode: 4b68a...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #4 Del Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 11.27): Jeg har gått på ISO-kuren før, og kommer ikke til å starte på den igjen. Sliter ikke med kviser rundt i ansiktet, da det dukker opp 1-3 vonde, blemmer uka før mensen bare. Vil ikke gå på kuren igjen pga dette, men får se hva hudlegen anbefaler, kanskje han anbefaler microneedling for arr osv.. Har hørt at naturlig tea tree oil skal hjelpe godt for kviser så tenkte å kjøpe en sånn olje, har testet toneren fra LUSH før og den fungerte veldig bra. ISO-kuren ble jo brukt for hudkreft før i tiden, det er akkurat det samme som cellegift. Folk reagerer forskjellig på den, men jrg ble helt slått ut og fikk mange bivirkninger - i en ellers sunn og aktiv hverdag. Skal se på den kremen du anbefalte ☺️ Anonymkode: 4b68a...d99 Ja tea tree bestilte jeg en god del av fra Iherb før, og var veldig fornøyd. Har prøvt å finne erstattere uten noe særlig hell. Men merker at jo "renere" ingrediensene er jo bedre har huden det. Finner en del på life og sunkost. Og ikke minst å ikke over-jobbe huden med produkter. Morgenen bruker jeg bare vann til rens og en god krem, pdd CeraVe sin, ganske fet men det trenger jeg nå når temperaturen er som en jojo. Kvelden bruker jeg rens, toner og en krem. Kanskje serum ved behov. Har også de "mensen"-kvisene med mensturasjon, men langt ifra samme som før iso. Håper det ordner seg for deg og du får hjelp! Arra orker jeg ikke å forholde meg til, så de får bare være 😅 Anonymkode: 5fb24...bba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå