Gå til innhold

Skade fot

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det forøvrig bedre at du også, som også er et vilt fremmed anonym bruker på et forum kommer med råd? Sannsynligvis ikke, så fei for egen dør før du begynner å snuse på andres. 

TS er vell sannsynligvis ikke helt hjernedød å klarer å ringe legen.

Anonymkode: 8d197...14f

Nåja.. har du lest tråden?

Anonymkode: 4955f...cbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

8DC08E49-F8B0-49A3-B8B6-E8E7E98C90ED.jpeg

Anonymkode: e9d17...204

Hva sa legen ts? :)

Skrevet

har ikke vært der enda. ringte legevakta og ble møtt av ei dritsur kjerring. Jeg klarer ikke få sokk på foten. 10 minus ute.

Anonymkode: 9592c...bcd

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

har ikke vært der enda. ringte legevakta og ble møtt av ei dritsur kjerring. Jeg klarer ikke få sokk på foten. 10 minus ute.

Da ringer du fastlegen igjen og forteller at det ikke har vært noen bedring på 14 dager og at du ikke klarer å få på deg sokker og sko. 

Anonymkode: 32420...60b

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ring legen din evt ta video konsultasjon om du ikke klarer og møte opp fortløpende. Sannsynligvis må du nok inn for en ordentlig sjekk men video konsultasjon kan jo være lettere for å få ballen til å rulle. 

Prøv med en slakk ullsokk, eller klipp opp sokk slik at du klarer å tre over. Jeg fikk på sokk (slakk tynn ull) selv med brudd og ankel ute av ledd, så det går men du må tilrettelegge. Prøv å ta på etter å ha lagt lenge med foten høyt da hvelsen er gått litt ned.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du ringer ikke legevakten. Du ringer fastlegen din. Dette har jo pågått i 2 uker.

Anonymkode: f9bab...923

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2023 den 10.25):

Hvordan går det ts?

Skrevet

det var to leger som så på foten. Mente fortsatt den var bra og at den var kraftig forslått. tok crp som var normal. Ville ikke skrive ut antibiotika, da de mente det ikke var infeksjon.  Det merkelige var at da jeg kom hjem følte jeg meg bedre, og den kjekke taxisjåføren trakk opp dagen. I dag har foten vært mye bedre. Jeg lå med den ekstra høyt i natt. Men da jeg våknet hadde jeg store smerter i kneet, det tror jeg er ulempen med å ligge sånn. Nå har derimot høyre skulder blitt veldig vond og jeg klarer nesten ikke gå på krykker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

det var to leger som så på foten. Mente fortsatt den var bra og at den var kraftig forslått. tok crp som var normal. Ville ikke skrive ut antibiotika, da de mente det ikke var infeksjon.  Det merkelige var at da jeg kom hjem følte jeg meg bedre, og den kjekke taxisjåføren trakk opp dagen. I dag har foten vært mye bedre. Jeg lå med den ekstra høyt i natt. Men da jeg våknet hadde jeg store smerter i kneet, det tror jeg er ulempen med å ligge sånn. Nå har derimot høyre skulder blitt veldig vond og jeg klarer nesten ikke gå på krykker. 

Er det ikke det ene, er det det andre... 

Anonymkode: 01bdc...0d6

Skrevet

Er foten rød og varm? Føler du deg syk? I såfall kontakt lege! Hvis ikke, gjør som over her sier; hold bena høyt over hjertehøyde! 

Anonymkode: 10523...8ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2023 den 15.05):

Du ringer ikke legevakten. Du ringer fastlegen din. Dette har jo pågått i 2 uker.

Enig i å ringe fastlegen, men at sykepleierne svarer surt, er tragisk! Jobber selv i helsevesenet og vet dessverre hvordan de kan svare 😕 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2023 den 15.05):

Men legevakten skal ta imot TS hvis det er mistanke om infeksjon og en potensiell mulighet for blodforgiftning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det ikke det ene, er det det andre... 

Anonymkode: 01bdc...0d6

haha . huff ja. Må velge hva slags lemmer som skal være vonde . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 17.37):

Ikke lurt å komme med helseskadelige råd. Ts skriver ingenting om hva som har skjedd og det kan være alt fra brudd til en blodpropp. Blodpropp skal IKKE masseres.

TS, anbefaler å kontakte lege dersom det ikke er brudd og skaden skyldes den type. En slik fot skulle ha vært kompressert i utgangspunktet og det kan se ut som venepumpa har sviktet. Trykker du ned lett med en finger kan du se om fingeren lager grop i huden, gjør den det har du ødemer i foten, og må ringe lege. 

Anonymkode: c901c...f54

Kjempe helseskadelige råd jeg kom med gitt 😂👍

Ts, bra du fikk sjekket det opp igjen og bekreftet nok en gang hva det var. Ikke vits med antibiotika når det ikke er infeksjon nei og det stemmer helt at du vil føle deg bedre å bedre for hver dag som går når du har en forslått kroppsdel. 

Ja man kan blir litt fucka i resten av kroppen når man ligger mye, og med beina høyt. Strekk deg godt inni mellom, forsøk å variere på om du ligger i sengen eller på sofaen for eksempel, kan også hjelpe å " sykle" med beina opp i være når du ligger for å få brukt de å få litt sirkulasjon. Det er helt klart litt slitsomt å ligge med foten høyt hele tiden, men det er mere slitsomt å være sprekk hoven i lengden. 

Krysser fingrene for at du straks er tilbake i vanlig vigør 😊💃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...