Andro Skrevet 17. januar 2023 #1 Skrevet 17. januar 2023 Emneknaggen er "singelliv og dating", men det skrives mest om dating og fint lite om å være alene som valgt tilstand. Jeg gikk fra en kjæreste fra vel et år siden, og har fått det supergodt. Kanskje jeg til og med kan defineres som lykkelig? Det er vanskelig å se for seg at jeg vil ønske å leve på noen annen måte igjen. Har aldri opplevd meg selv som så rolig og tilfreds før, og jeg har også kommet nærmere vennene mine i det året som har gått. Iblant får jeg inntrykk av at folk nærmest syns synd på oss som lever alene, som om vi skulle ha mislykkes på noe vis. Kanskje det ikke slår dem at denne levemåten kan være selve lykkeformelen? Kanskje skyldes deres "bekymring" for oss som er lykkelige at de selv frykter å bli alene? Uansett: Slutt å bry dere, og la meg LEVE! 1 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #2 Skrevet 17. januar 2023 Det virker som om mange, spesielt menn, synes det er bedre å ha en hvilken som helst partner enn å være alene. "Senke krava". Anonymkode: 87967...3e7 3 3
Gjest Raptuss Skrevet 17. januar 2023 #4 Skrevet 17. januar 2023 Det er en uting å ikke kunne stole på at andre faktisk er lykkelige med valg man ikke selv ville tatt.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Skrevet 17. januar 2023 Jeg har vært singel i åtte år nå. Etter at ekssamboeren flyttet ut var det en enorm lettelse! Det er meget behagelig å være singel, men nå kjenner jeg på at det hadde vært greit å finne noen å dele livet med igjen. Det er ikke noe galt i å være singel. For min del har jeg hatt nok med meg selv og barna, og har ikke hatt tid til dating før nå nylig. Har heller ikke vært emosjonelt klar for en ny mann heller. Det har likevel vist seg vanskelig å finne noen da. Noen det klaffer med og som ønsker det samme som meg. Jeg tror 30-årene kanskje er de vanskeligste å finne noen i? Mange menn virker å nettopp ha kommet ut av forhold og skal "leve livet". Har også hørt at det blir lettere i 40-årene siden mange da har litt større barn og ønsker forhold igjen. Anonymkode: 876e1...77d 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #6 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg har vært singel i åtte år nå. Etter at ekssamboeren flyttet ut var det en enorm lettelse! Det er meget behagelig å være singel, men nå kjenner jeg på at det hadde vært greit å finne noen å dele livet med igjen. Det er ikke noe galt i å være singel. For min del har jeg hatt nok med meg selv og barna, og har ikke hatt tid til dating før nå nylig. Har heller ikke vært emosjonelt klar for en ny mann heller. Det har likevel vist seg vanskelig å finne noen da. Noen det klaffer med og som ønsker det samme som meg. Jeg tror 30-årene kanskje er de vanskeligste å finne noen i? Mange menn virker å nettopp ha kommet ut av forhold og skal "leve livet". Har også hørt at det blir lettere i 40-årene siden mange da har litt større barn og ønsker forhold igjen. Anonymkode: 876e1...77d Hørt om ''the wall''? Anonymkode: 01ea5...fac 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #7 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hørt om ''the wall''? Anonymkode: 01ea5...fac Nei? Anonymkode: 876e1...77d
Andro Skrevet 17. januar 2023 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er ikke noe galt i å være singel. For min del har jeg hatt nok med meg selv og barna, og har ikke hatt tid til dating før nå nylig. Har heller ikke vært emosjonelt klar for en ny mann heller. Det har likevel vist seg vanskelig å finne noen da. Noen det klaffer med og som ønsker det samme som meg. Jeg tror 30-årene kanskje er de vanskeligste å finne noen i? Mange menn virker å nettopp ha kommet ut av forhold og skal "leve livet". Har også hørt at det blir lettere i 40-årene siden mange da har litt større barn og ønsker forhold igjen. Veldig underlig bruke denne tråden til å snakke om dating? Alle de andre trådene her handler om det.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #9 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei? Anonymkode: 876e1...77d Kvinner som fortsatt er single når fylte 30 sier man har møtt ''veggen''. Anonymkode: 01ea5...fac
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #10 Skrevet 17. januar 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Veldig underlig bruke denne tråden til å snakke om dating? Alle de andre trådene her handler om det. Ok. Anonymkode: 876e1...77d
Andro Skrevet 17. januar 2023 Forfatter #11 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kvinner som fortsatt er single når fylte 30 sier man har møtt ''veggen''. For en underlig holdning? Det er da veldig ulikt hvilke liv folk ønsker å leve! Jeg har ikke vært enslig siden jeg var 12, før nå for et års tid siden - og jeg har passert 50. Endelig har jeg funnet det livet som er ideelt. Jeg skulle ha funnet det før. Virkelig. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #12 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kvinner som fortsatt er single når fylte 30 sier man har møtt ''veggen''. Anonymkode: 01ea5...fac Jeg er fortsatt like uviten. Jeg ble singel rett før jeg fylte 30. For å tekkes ts også, jeg har ingenting å utsette på singellivet, annet enn at det tidvis kan være litt ensomt. Det har nok mer med å gjøre at jeg har barn enn at jeg er singel. Anonymkode: 876e1...77d
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #13 Skrevet 17. januar 2023 Kvinner taper markedsverdien kjapt etter 30, dere burde finne en god mann for nå før det blir total markedskollaps 📉 Anonymkode: e25e9...4d0 1
Andro Skrevet 17. januar 2023 Forfatter #14 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kvinner taper markedsverdien kjapt etter 30, dere burde finne en god mann for nå før det blir total markedskollaps 📉 Røsten til en mann som frykter å være alene til tross for at han ikke egentlig liker kvinner, så han bruker tida si på å trakassere damer på internett. Imponerende? Nope. Tråden handler jo om å ha funnet lykken ved å endelig bli kvitt parklamheten, og alt ståket som følger med. Min lykke er å leve alene. Jeg puster lettere, og føler meg kronisk glad. 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #15 Skrevet 17. januar 2023 Andro skrev (2 minutter siden): Røsten til en mann som frykter å være alene til tross for at han ikke egentlig liker kvinner, så han bruker tida si på å trakassere damer på internett. Imponerende? Nope. Tråden handler jo om å ha funnet lykken ved å endelig bli kvitt parklamheten, og alt ståket som følger med. Min lykke er å leve alene. Jeg puster lettere, og føler meg kronisk glad. Jeg bare skriver min oppfattelse av virkeligheten, jeg er i ett godt forhold og fryktet ingenting 🙂 Så bra du er kronisk glad, et annet ord for en sånn sinnstilstand kalles manisk. Anonymkode: e25e9...4d0
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #16 Skrevet 17. januar 2023 Opplever det samme som deg fra noen folk. Det er som om de tror at enslig er det samme som ensom. Når jeg er enslig så tilbringer jeg mer tid med venner og på å gjøre egne interesser. Åpen for et forhold igjen, men ønsker ikke å være samboer. Mistenker at noen av dem må ha den oppfatningen for å tenke at de har lykkes fordi de er i et forhold. Som om de ikke klarer å se at man kan lykkes på forskjellige måter. Anonymkode: f41c8...140 1
Andro Skrevet 17. januar 2023 Forfatter #17 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så bra du er kronisk glad, et annet ord for en sånn sinnstilstand kalles manisk. Folk som er i bra forhold og har det bra med seg selv trakasserer ikke folk grunnløst på internett. Du er her bare for å rakke ned på folk som har det fint. Jeg er ikke manisk; jeg er fri. Og nyter det. 2
Eneri Skrevet 17. januar 2023 #18 Skrevet 17. januar 2023 Jeg både skjønner og respekterer at folk kan ha et bra liv som selvvalgt enslige. Selv har jeg hatt kjæreste/mann fra jeg var 18-37 år, singel et knapt år og så i forhold som varer fremdeles (er 49 nå). Jeg tenker at om dette forholdet skulle ryke, tror jeg ikke at jeg gidder prøve på nytt. Vet jeg vil trives også som singel, og klare meg bra både økonomisk, praktisk og psykisk. Skulle det seile opp en uimotståelig fyr, fikk det bli særboerskap. Så selv om jeg knapt har vært singel i voksenlivet forstår jeg at det å være i et parforhold ikke er saliggjørende og gir best livskvalitet for alle. Vi må respektere hverandres valg og slutte å forvente at de som har tatt andre valg enn deg selv skal forsvare og forklare sitt valg. Selv har jeg alltid ønsket barn, fikk to som var det jeg ville, og er lykkelig for det. Jeg er likevel fullt ut i stand til å forstå at ikke alle ønsker seg barn, og at deres liv på ingen måte leves mer mindreverdig enn mitt for det. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #19 Skrevet 17. januar 2023 Andro skrev (1 time siden): Emneknaggen er "singelliv og dating", men det skrives mest om dating og fint lite om å være alene som valgt tilstand. Jeg gikk fra en kjæreste fra vel et år siden, og har fått det supergodt. Kanskje jeg til og med kan defineres som lykkelig? Det er vanskelig å se for seg at jeg vil ønske å leve på noen annen måte igjen. Har aldri opplevd meg selv som så rolig og tilfreds før, og jeg har også kommet nærmere vennene mine i det året som har gått. Iblant får jeg inntrykk av at folk nærmest syns synd på oss som lever alene, som om vi skulle ha mislykkes på noe vis. Kanskje det ikke slår dem at denne levemåten kan være selve lykkeformelen? Kanskje skyldes deres "bekymring" for oss som er lykkelige at de selv frykter å bli alene? Uansett: Slutt å bry dere, og la meg LEVE! Akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv! Anonymkode: e4f58...e30 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #20 Skrevet 17. januar 2023 Jeg har vært singel i seks år. Trives kjempegodt. Koser meg og er ikke ensom. Ser ikke for meg å oppsøke endring med det første. Anonymkode: c3282...9ea 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå