Gå til innhold

Hva ville du ha gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kusinen_*
Skrevet

En som er min kusine viser tegn til å være psykisk syk. I perioder har hun null kontakt med noen av sine venner, hun murer seg inne og tar hverken telefon eller svarer når noen ringer på. Nekter å snakke om det med noen.

Andre perioder er hun helt hyper. Kjører vanvittig fort, bruker penger som om dagen i dag var den siste. Løper på fjellturer andre har problemer med å gå, enser ikke andres syn på henne selv. Og er selvsagt utrolig festlig å være sammen med, dersom man orker å holde hennes tempo.

Hva ville dere gjort? Hun er 26.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje først tatt en prat med henne? Høres ut som hun er veldig høyt oppe for så å gå fullstendig i kjelleren?

Det må være tøft å ha det slik og utrolig slitsomt.

Gjest Gjest_kusinen_*
Skrevet
Kanskje først tatt en prat med henne? Høres ut som hun er veldig høyt oppe for så å gå fullstendig i kjelleren?

Det må være tøft å ha det slik og utrolig slitsomt.

Det har vært prøvd ut. Både av meg og av venninner. Hun har ikke et problem i verden i de gode periodene, og ellers sier det seg selv at det ikke går. Men takk for råd! ;)

Skrevet

hvis hun ikke skjønner det selv er det jo vansklig men prøv og prat med henne i de dårlige periodene..se hva hun gjør da, høres litt ut som manisk deppressiv..alle har vi vel dårlige og gode perioder også uten at det er noe feil på oss av den grunn..

Skrevet

har selv en som er psykisk syk i fam. Andre kan undre seg i lang tid,men å si noe er som å snakke til døve. Det er alltid de andre det må være noe med.

Tror at de må bli så dårlig til slutt at de virkelig trenger hjelp a det off.

Din venn høres manisk ut, ofte får de med å handle og bruke mye penger da de er oppe.

Gjest Gjest_kusinen_*
Skrevet
hvis hun ikke skjønner det selv er det jo vansklig men prøv og prat med henne i de dårlige periodene..se hva hun gjør da, høres litt ut som manisk deppressiv..alle har vi vel dårlige og gode perioder også uten at det er noe feil på oss av den grunn..

Det nytter ikke å komme i kontakt med henne i de dårlige periodene. Hun murer seg helt inne.

har selv en som er psykisk syk i fam. Andre kan undre seg i lang tid,men å si noe er som å snakke til døve. Det er alltid de andre det må være noe med.

Tror at de må bli så dårlig til slutt at de virkelig trenger hjelp a det off.

Din venn høres manisk ut, ofte får de med å handle og bruke mye penger da  de er oppe.

Ja det stemmer det du sier med pengeforbruket også, når "oppturene" er over har hun brukt alt hun eier og mere til.

Skrevet

Hun høres bipolar ut. Hun har vel perioder som verken er manisk eller depressiv? Kanskje du kan nå inn til henne da?

Gjest Gjest_kusinen_*
Skrevet
Hun høres bipolar ut. Hun har vel perioder som verken er manisk eller depressiv? Kanskje du kan nå inn til henne da?

Ja hun har jo det. Men jeg har prøvd, hun bare avfeier det. Hun har ingen problemer. Jeg skjønner jo godt at det er vanskelig å innse det også, kan ikke være lett. Innerst inne vet hun sikkert at det er noe galt også.

Nei jeg vet ikke jeg, hva jeg bør gjøre.

Gjest gjestidag
Skrevet

Det er forferdelig vanskelig å hjelpe slike når de ikke innrømmer selv at de har problem. Lureste hadde vært at du hadde kontaktet en psykolog og forhørt deg hvordan du skal nå frem til henne. Sånn du holder på nå, kommer du til å slite deg helt ut selv..

Skrevet

Du kunne jo i første omgang forsøkt et spørsmål på Lommelegen eller Doktor Online og sett om du fikk noen gode råd der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...