Gå til innhold

Hva irriterer deg ved Kvinneguiden?

Wednesday Addams

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
ThereGoesBob skrev (På 28.6.2023 den 3.07):

En ting som ny bruker jeg har bitt meg merke i og det er alle anonyme brukerne her. Ikke spesielt imponert over dette. Tror folk at de har diplomatisk immunitet eller nosånt og at de går under cover? 

Forstår, bare orker ikke være synlig og sosial i den graden som når man har bruker, det er mer avstand når man bruker AB.

Anonymkode: 8f2c6...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er anonym nesten hele tiden fordi jeg ikke gidder at folk skal forholde seg til det jeg skriver i den enkelte sak og ikke tolker i vei fordi jeg skreev sånn og slik om et annet tema.

Anonymkode: 3b2bb...f2e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noe som irriterer meg litt, kjenner jeg, er at noen ikke klarer å se at andre har andre behov, preferanser, livssituasjoner osv enn dem selv og klarer å oppdrive bittelitt innlevelse og fantasi på at det som fungerer for dem selv ikke nødvendigvis passer alle andre.

Et glimrende eksempel er på Forbrukerforumet nå, hvor en skriver at familien bruker 100-120 (?) GB i måneden via mobil. Flere hiver seg på og sier at da sløses det, 5GB pr person burde være mer enn nok, det går ikke an hvis man har Internett hjemme osv. Så latterlig dumt! Spesielt når forbruket til TS ikke var selve temaet engang. Hva vet vel andre om denne familiens jobbsituasjon, hvor mye det reises, om man bor mye på hotell, om arbeidsoppgaver og/eller undervisningen innebærer videoer, om det er noen form for produksjon av eller analyse av multimedia, altså det er hundrevis an grunner til å ha høyere forbruk enn bestefar Svein på 70 som scroller VG på hytta.

Anonymkode: 3b2bb...f2e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Barnløse som skriver haugevis av innlegg på Barn og familie hvor de prøver å overbevise oss andre om at det er såååå lykkelige uten barn og at livet er mye bedre uten barn. Vel, lykkelige mennesker har ikke behov for å bruke tid på forum om ting som ikke angår dem for å skrive om hvor lykkelige de er. Lykkelige mennesker lever sine lykkelige liv og har ikke behov for å bruke tid på å rakke ned på andre. Ingen går på kjæledyrforumet og snakker om hvor fantastisk det er å ikke ha kjæledyr og single går ikke på samlivsforumet og lurer på hvorfor andre velger å finne seg kjærester for livet er jo så mye bedre uten.

2. Rampelyset. Altså....en haug mennesker med mindreverdighetskomplekser og skremmende lite fritid som leter med lys og lykte etter den minste ting de kan ta influensere på. De later som om de bryr seg om barnas eksponering eller at businessen deres skal følge lover og regler, men klagene går i hovedsak på utseendet, klesstil, kritikk av bilder som blir lagt ut, hva de spiser (!), hvilke ferie de drar på, hva de bruker penger på og andre fullstendig ubetydelige ting. Om det ikke er noe å ta influenserene på så skal disse folka på Rampelyset sannelig finne NOE, samme hvor lite det er, det viktigste er å kunne skrive noe negativt slik at de kan velte seg i egen fortreffelighet i ekkokamrene sine (ethvert forsøk på kritikk blir selvfølgelig straks sablet ned). Jeg sier som jeg skrev under punkt 1: lykkelige mennesker lever sine lykkelige liv og har ikke behov for å bruke tid på å rakke ned på andres. 

Anonymkode: 9212b...ef8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1. Barnløse som skriver haugevis av innlegg på Barn og familie hvor de prøver å overbevise oss andre om at det er såååå lykkelige uten barn og at livet er mye bedre uten barn. Vel, lykkelige mennesker har ikke behov for å bruke tid på forum om ting som ikke angår dem for å skrive om hvor lykkelige de er. Lykkelige mennesker lever sine lykkelige liv og har ikke behov for å bruke tid på å rakke ned på andre. Ingen går på kjæledyrforumet og snakker om hvor fantastisk det er å ikke ha kjæledyr og single går ikke på samlivsforumet og lurer på hvorfor andre velger å finne seg kjærester for livet er jo så mye bedre uten.

2. Rampelyset. Altså....en haug mennesker med mindreverdighetskomplekser og skremmende lite fritid som leter med lys og lykte etter den minste ting de kan ta influensere på. De later som om de bryr seg om barnas eksponering eller at businessen deres skal følge lover og regler, men klagene går i hovedsak på utseendet, klesstil, kritikk av bilder som blir lagt ut, hva de spiser (!), hvilke ferie de drar på, hva de bruker penger på og andre fullstendig ubetydelige ting. Om det ikke er noe å ta influenserene på så skal disse folka på Rampelyset sannelig finne NOE, samme hvor lite det er, det viktigste er å kunne skrive noe negativt slik at de kan velte seg i egen fortreffelighet i ekkokamrene sine (ethvert forsøk på kritikk blir selvfølgelig straks sablet ned). Jeg sier som jeg skrev under punkt 1: lykkelige mennesker lever sine lykkelige liv og har ikke behov for å bruke tid på å rakke ned på andres. 

Det er større press utenfra å være barnløs enn husdyrløs, husk det. Så det å snakke om det kan bare være for å normalisere det, å signalisere det til folk at de har det greit og ikke vil ha spørsmål, sånn at det kanskje gjør at folk generelt slutter å kritisere dem å spørre, når bli det, du blir ensom osv. 

Å for å møte likesinnede, det vil vel de fleste uansett hvilken livstil man har. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hysteriske fanatiske foreldre som er eiersyke på famileforumet og mener at det å diskutere fraværet av barn også innbefattes i familieforumet. Det må det jo gjøre i og med at moderatorene aldri flytter slike tråder. Men istedenfor å akseptere at noen ikke ønsker barn er det helt euforisk i det det kommer inn i en hver tråd som er for de som velger vekk barn og prøver desperat å slenge drit til barnløse at deres liv er tomt, hult uten mening og barnløse er super egosentriske mennesker. Sånne type foreldre irriterer og jeg synes oppriktig synd på barna til disse foreldrene som må vokse opp med foreldre som er så navlebeskuende.

Anonymkode: 1512a...a60

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du nevner hele tiden å være lykkelig. O hvis man er lykkelig har man ikke behov for osv. Hva om man vil høre fra andre som har tatt likt valg? Høre hvordan de lever sine liv og hva valget gjør med dem? Du lever i en boble. Lykkeboble kanskje? Er også naturlig at vi som er frivillig barnløse, legger det på det delforumet, siden det handler om å være BARNløs.

For meg virker det som om du blir stresset av dette? Du blir frustrert av de som lager de trådene. Da kan jeg jo spørre deg da. Har du tatt rett valg, når du blir så tydelig provosert over de trådene?

Anonymkode: 35e4b...0b6

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Kåte folk

Anonymkode: 63bde...18b

😪

Anonymkode: 5dda3...6a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er større press utenfra å være barnløs enn husdyrløs, husk det. Så det å snakke om det kan bare være for å normalisere det, å signalisere det til folk at de har det greit og ikke vil ha spørsmål, sånn at det kanskje gjør at folk generelt slutter å kritisere dem å spørre, når bli det, du blir ensom osv. 

Å for å møte likesinnede, det vil vel de fleste uansett hvilken livstil man har. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du nevner hele tiden å være lykkelig. O hvis man er lykkelig har man ikke behov for osv. Hva om man vil høre fra andre som har tatt likt valg? Høre hvordan de lever sine liv og hva valget gjør med dem? Du lever i en boble. Lykkeboble kanskje? Er også naturlig at vi som er frivillig barnløse, legger det på det delforumet, siden det handler om å være BARNløs.

For meg virker det som om du blir stresset av dette? Du blir frustrert av de som lager de trådene. Da kan jeg jo spørre deg da. Har du tatt rett valg, når du blir så tydelig provosert over de trådene?

Anonymkode: 35e4b...0b6

Dere har virkelig fullstendig misforstått. Det er forskjell på å være fornøyd med egne valg eller slik livet ble og å snakke negativt om eller regelrett rakke ned på de som har valgt annerledes. Og det er nettopp sistnevnte alle barnløse på KG gjør. De ser ikke etter likesinnede, de er ute etter å få foreldre til å føle at de er dumme som har valgt å få barn. Jeg velger å ikke gi tilsvar til siste avsnitt. Hersketeknikk er dårlig debatteknikk og viser bare avsenderens manglende argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere har virkelig fullstendig misforstått. Det er forskjell på å være fornøyd med egne valg eller slik livet ble og å snakke negativt om eller regelrett rakke ned på de som har valgt annerledes. Og det er nettopp sistnevnte alle barnløse på KG gjør. De ser ikke etter likesinnede, de er ute etter å få foreldre til å føle at de er dumme som har valgt å få barn. Jeg velger å ikke gi tilsvar til siste avsnitt. Hersketeknikk er dårlig debatteknikk og viser bare avsenderens manglende argumenter.

Jeg tror du ser med foreldre-brillene på her. Det du beskriver bedrives i like stor grad fra begge hold. Det mangler nyansering fra begge kanter i denne debatten. Det er like flaut med euforiske, nyfrelste foreldre som endelig har sett lyset etter at de har fått barn, som de som hardnakket insisterer på all elendighet som følger med det å få barn.

Her blir det full skylddeling.

Anonymkode: 90732...ad0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At det ikke er åpning for individuelle forskjeller, nei er du kvinne skal du føle sånn, ha slike interesser, kle deg slik og ha sånn frisyre. Faller du utenfor denne boksen, og våger du å ytre det blir du stemplet som mann 😕

Anonymkode: f9c20...e43

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann
On 7/5/2023 at 7:30 PM, AnonymBruker said:

At det ikke er åpning for individuelle forskjeller, nei er du kvinne skal du føle sånn, ha slike interesser, kle deg slik og ha sånn frisyre. Faller du utenfor denne boksen, og våger du å ytre det blir du stemplet som mann 😕

Anonymkode: f9c20...e43

Virker som en del på kvinneguiden ser andre folks livsvalg som et angrep på deres eget livsvalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Med fare for å sette ideer på disse mennene som mest sannsynlig mer ser på det som en oppfordring, fremfor forsøk på å forhindre det. 

Singelforumet. Jeg er singel og det hadde vært koseligere om ikke såpass store deler av singelforumet handlet om menns dårlige syn og dårlige forhold til kvinner. Gudene skal vite at jeg har møtt min andel kvinner som er skikkelig æsj-bæsj, men jeg vil deite og jeg vil at deitingen skal være bra. 

Jeg er totalt ferdig med menn som har ego på størrelse med Jupiter, samt at det faktisk er litt urettferdig at man er attraktiv, mens mannen faktisk er uattraktiv, og at man samtidig må late som at mannen er på nivå med en selv. Jeg må presisere at jeg trodde jeg skulle få et ganske chill forhold, da jeg var en god del bedre på alle måter. Jada jada, bare stol på meg! En fyr med vondt i ryggen, syntes synd på seg selv, levde på mine penger, hadde enorm gjeld selv, dårlige tenner, skallet, grådig, autist, skulle være den smarte, samtidig som at han hatet å ta ansvar. Forferdelig person!! Sender meg fremdeles meldinger. Ikke svart på mange år… 

jeg på min side hadde aldri truffet en slik person før. 😂 herregud så sterk jeg måtte være, og så svak han var, selv om jeg fremstår som svak og han som sterk, men det var jo bare fordi jeg bar han på mine skuldre… idioten. 

Har prøvd en slik type som bare fortjener alt liksom selv om de ikke gir noe tilbake, aldri igjen ass. Ingen kan noensinne lure og få meg til å tro at jeg er verdens verste menneske bare fordi jeg ønsker det beste for meg selv… jeg kan ikke fordra folk som retter pekefinger mot andre, som regel fordi at de egentlig ikke har noe særlig med sjans selv. 😩

Så ja, innlegg på singelforumet med en åpenbar intensjon om å spre dårlig selvtillit og usikkerhet irriterer meg, kvalme og gugge. Er det mulig å være så ensporet og navlebeskuende… at man setter seg selv såpass høyt at det er verdt det at andre skal føle seg crap … 

jeg er i en omvendt situasjon nå med en yngre og deiligere mann og jeg kunne aldri tenke meg å tvinge han til å være med meg. Jeg vil jo at han skal være emd meg fordi han har lyst … helt utenkelig å overkjøre han bare for å tilfredsstille mine lyster. Herregud. 

Anonymkode: 2c262...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når folk skriver "hen", kun fordi TS er AB eller ikke har oppgitt kjønn i profilen. Det logiske er å anta at folk er kvinner frem til det motsatte er bevist. Dette er jo tross alt KVINNEguiden. 

Anonymkode: 7d7c6...e2b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At så sinnsykt mange skriver under anonymbruker. Hva har skjedd med å eie det man mener og den man er her inne? 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Med fare for å sette ideer på disse mennene som mest sannsynlig mer ser på det som en oppfordring, fremfor forsøk på å forhindre det. 

Singelforumet. Jeg er singel og det hadde vært koseligere om ikke såpass store deler av singelforumet handlet om menns dårlige syn og dårlige forhold til kvinner. Gudene skal vite at jeg har møtt min andel kvinner som er skikkelig æsj-bæsj, men jeg vil deite og jeg vil at deitingen skal være bra. 

Jeg er totalt ferdig med menn som har ego på størrelse med Jupiter, samt at det faktisk er litt urettferdig at man er attraktiv, mens mannen faktisk er uattraktiv, og at man samtidig må late som at mannen er på nivå med en selv. Jeg må presisere at jeg trodde jeg skulle få et ganske chill forhold, da jeg var en god del bedre på alle måter. Jada jada, bare stol på meg! En fyr med vondt i ryggen, syntes synd på seg selv, levde på mine penger, hadde enorm gjeld selv, dårlige tenner, skallet, grådig, autist, skulle være den smarte, samtidig som at han hatet å ta ansvar. Forferdelig person!! Sender meg fremdeles meldinger. Ikke svart på mange år… 

jeg på min side hadde aldri truffet en slik person før. 😂 herregud så sterk jeg måtte være, og så svak han var, selv om jeg fremstår som svak og han som sterk, men det var jo bare fordi jeg bar han på mine skuldre… idioten. 

Har prøvd en slik type som bare fortjener alt liksom selv om de ikke gir noe tilbake, aldri igjen ass. Ingen kan noensinne lure og få meg til å tro at jeg er verdens verste menneske bare fordi jeg ønsker det beste for meg selv… jeg kan ikke fordra folk som retter pekefinger mot andre, som regel fordi at de egentlig ikke har noe særlig med sjans selv. 😩

Så ja, innlegg på singelforumet med en åpenbar intensjon om å spre dårlig selvtillit og usikkerhet irriterer meg, kvalme og gugge. Er det mulig å være så ensporet og navlebeskuende… at man setter seg selv såpass høyt at det er verdt det at andre skal føle seg crap … 

jeg er i en omvendt situasjon nå med en yngre og deiligere mann og jeg kunne aldri tenke meg å tvinge han til å være med meg. Jeg vil jo at han skal være emd meg fordi han har lyst … helt utenkelig å overkjøre han bare for å tilfredsstille mine lyster. Herregud. 

Anonymkode: 2c262...a58

Seksualforumet er enda verre.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fighter83 skrev (3 minutter siden):

At så sinnsykt mange skriver under anonymbruker. Hva har skjedd med å eie det man mener og den man er her inne? 

Sånn går det når det er alt for mange merkelige skrullinger på dette forumet. 

På for eksempel Disusjon.no er folk flest som regel langt mer "voksne" og ordentlige...  

Anonymkode: 055d3...942

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 12.05):

1. Det heter barn og familie. Man har familie selv om man er barnløs. Når det er sagt talte jeg tråder. Det var 1 av 125 av de siste trådene som handlet om å være barnløs. Hvorfor bruker du tid på å rakke ned på andre?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...