Fru2020 Skrevet 17. januar 2023 #1 Skrevet 17. januar 2023 Katten min ble sterilisert forrige onsdag. Såret ser fint ut. Men ved siden av såret, der det er barbert har hun et stort rødt litt blått område. Det ser ut som et relativt nytt og veldig blåmerke. Er dette normalt. Tenker jo at blåmerke kan være naturlig etter en operasjon, men det er ikke der hun er sydd.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #2 Skrevet 17. januar 2023 Mener du kastrert kanskje? Har hun noe hevelser der? Er hun ekstra varm i området? Anonymkode: 4d6ff...c32
Million Skrevet 17. januar 2023 #3 Skrevet 17. januar 2023 (endret) Du mener vel kastrert? Hvis du seriøst mener katten bare er sterilisert, så vil hun jo få løpetid som før, med det helvetes spetakkelet det medfører. Kastrering vil si at de fjerner livmor og eggstokker, og dermed stopper hormonsyklusen også, så ingen løpetid/brunst lenger. Ved sterilisering kuttes kun egglederne (eller sædlederne hos hanner) så ikke eggene kan passere ned og drektighet blir umulig. Hormonflyten fortsetter som før, og alle organene blir værende i buken. Jeg ville tolket det blårøde merket som en normal blodutredelse, et blåmerke etter operasjonen. Følg med på det, bare sånn at det ikke blir større. Det skal krympe etter hvert som blodet blir absorbert. Endret 17. januar 2023 av Million 1
Fru2020 Skrevet 17. januar 2023 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2023 Jeg tenkte å skrive kastrert fordi jeg vet det er det det heter, men jeg får så mange som retter på meg og sier sterilisert så derfor brukte jeg det begrepet. Jeg skal følge med på merket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå