AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Skrevet 17. januar 2023 Bodde på en institusjon fra jeg var 13-16. Dette var en privat institusjon. Før jeg kom dit var jeg veldig aktiv. På denne plassen var det ingen faglærte som jobbet. Ingen sosionomer eller lignende. Dette var et veldig dårlig opphold. Mistrivdes sterkt. Jeg ble mobbet her av andre ungdommer som bodde her. Fikk aldri ett eneste plagg klær. Jeg satt innelåst på denne plassen uten lov til å gå tur eller noe. Var absolutt ingen aktiviteter eller lignende. Satt bare der helt isolert. Det var veldig dårlig med mat, var kun ost og skinke og brød man kunne spise av. Da jeg spurte om annen pålegg fikk jeg nei. Spørsmålet mitt er om de har brutt noen lov? Er det lov til å drive så dårlig? Sjefen der hadde gitt en kvittering til BV om en ny seng jeg hadde fått, jeg hadde ikke fått noen ny seng. Men hun hadde lurt dem og kjøpt ny seng til seg selv. Anonymkode: 7913f...608 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #2 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Bodde på en institusjon fra jeg var 13-16. Dette var en privat institusjon. Før jeg kom dit var jeg veldig aktiv. På denne plassen var det ingen faglærte som jobbet. Ingen sosionomer eller lignende. Dette var et veldig dårlig opphold. Mistrivdes sterkt. Jeg ble mobbet her av andre ungdommer som bodde her. Fikk aldri ett eneste plagg klær. Jeg satt innelåst på denne plassen uten lov til å gå tur eller noe. Var absolutt ingen aktiviteter eller lignende. Satt bare der helt isolert. Det var veldig dårlig med mat, var kun ost og skinke og brød man kunne spise av. Da jeg spurte om annen pålegg fikk jeg nei. Spørsmålet mitt er om de har brutt noen lov? Er det lov til å drive så dårlig? Sjefen der hadde gitt en kvittering til BV om en ny seng jeg hadde fått, jeg hadde ikke fått noen ny seng. Men hun hadde lurt dem og kjøpt ny seng til seg selv. Anonymkode: 7913f...608 Hør med Statsforvalteren om det kan ha skjedd lovbrudd vanskelig og si uten å ha innsyn i papirene rundt dette oppholdet. Anonymkode: 1b6ea...15b 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #3 Skrevet 17. januar 2023 Når var dette? Anonymkode: 64e70...94f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Skrevet 17. januar 2023 Du kan kreve innsyn i dokumenter, og evt kreve erstatning. Anonymkode: 35e65...42e
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Skrevet 17. januar 2023 Høres forferdelig ut og jeg nekter å tro at dette på noen måte er innafor. Hårreisende. Anonymkode: 8e41f...78b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #6 Skrevet 17. januar 2023 Om du satt på et fysisk låst rom i tre år uten kontakt med andre eller omverden er det et soleklart brudd. Håper du får mulighet til å ta opp saken din i rettsvesenet. Ville fått juridisk hjelp til å gå gjennom saken din og om du har mulighetene for erstatning. Dette høres jo helt vilt ut. Anonymkode: ed6ae...f95
Maskinfører Skrevet 17. januar 2023 #7 Skrevet 17. januar 2023 Jeg ble mobbet av enkelte ansatte (Offentlig Institusjon) nei det er ikke lov men det skjer mye rart på sånne plasser føler med deg ☹️
Portia Catonis Skrevet 18. januar 2023 #8 Skrevet 18. januar 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Bodde på en institusjon fra jeg var 13-16. Dette var en privat institusjon. Før jeg kom dit var jeg veldig aktiv. På denne plassen var det ingen faglærte som jobbet. Ingen sosionomer eller lignende. Dette var et veldig dårlig opphold. Mistrivdes sterkt. Jeg ble mobbet her av andre ungdommer som bodde her. Fikk aldri ett eneste plagg klær. Jeg satt innelåst på denne plassen uten lov til å gå tur eller noe. Var absolutt ingen aktiviteter eller lignende. Satt bare der helt isolert. Det var veldig dårlig med mat, var kun ost og skinke og brød man kunne spise av. Da jeg spurte om annen pålegg fikk jeg nei. Spørsmålet mitt er om de har brutt noen lov? Er det lov til å drive så dårlig? Sjefen der hadde gitt en kvittering til BV om en ny seng jeg hadde fått, jeg hadde ikke fått noen ny seng. Men hun hadde lurt dem og kjøpt ny seng til seg selv. Anonymkode: 7913f...608 Hvordan vet du dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå