Gå til innhold

Det går fortere ned i vekt enn jeg hadde tenkt - krise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veier 125 kg, 164 høy. 

Har lest det er fint med et halvkilo i uka. Jeg har siden november valgt å periodisk faste, det går tullete lett for meg og jeg synes dette flyter fint og er et kosthold jeg kan leve fint med. Men jeg går ned ca 1,5 kg i uka. 

Hvor dumt er det egentlig? For motiverende er det jo..

Anonymkode: f2773...3cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du  veier såpass mye er det helt greit å gå ned mer enn et halvkilo i uka.

Anonymkode: e5c5b...c26

• Liker 13
Skrevet

Jeg har hørt det er større risiko for løshud om man taper vekten for fort. Hvis du veier så mye som du gjør burde du satse på og tape vekten over 1,5-2 års periode.

Anonymkode: 3dca3...e43

Skrevet

Høres helt innenfor ut i begynnelsen, men se etter om det fortsetter slik i lengre tid.
Jeg vet ikke om du gjør det eller ikke, men noe som funket for meg, og som var det lureste jeg gjorde angående vekttap var å trene styrketrening i tillegg til kaloriunderskudd, med mer proteiner.
Når man går ned i vekt er det veldig greit å trene styrke for å stramme opp musklene og huden.

Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

Hvis man gjør drastiske endringer i kostholdet er det normalt å gå ned mest i begynnelsen. Viktig at du likevel spiser nok energi og sunn mat. Gjør du det så nyt hurtig vektnedgang, det vil mest sannsynlig gå saktere etterhvert 😉

Skrevet

Det er ikke noe problem, dersom det føles uproblematisk for deg. Det er og vanlig å gå ned raskt i starten når man er tung. Fordelen du har når det kommer til slanking er at større kropper forbrenner mye mer enn mindre kropper. Mest sannsynlig vil du oppleve at vekttapet går saktere etterhvert, med samme fremgangsmåte, etterhvert som ditt volum minker. Problemet med å gå raskt ned handler mer om at ekstrem underspising  kan gi feilernæring og overspisingsproblemer over tid. Men det er jo bare til å justere etterhvert. Dersom du begynner å bli slapp, sliten og veldig sulten, kan du legge deg opp på et mindre kaloriunderskudd og mer beskjedent ukentlig vekttap. 

Anonymkode: 6cf0d...540

Skrevet

Dette er virkelig bare fint! Det kommer til å gå saktere etterhvert. Men når man er såpass stor er det normalt og gå ned mer hver uke, bare nyt motivasjonen det gir! 

Anonymkode: 9cdfd...59c

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Tråden er også ryddet for helseskadelig innhold, brukerdebatt og svar til dette. 

Med vennlig hilsen,

Matas, moderator. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...