Gå til innhold

Vil ikke gi tilbake fuglene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en venninne som eier en jaco og ara papegøye verdt 50 000,-. (De bor 70 mil unna).

På grunn av bostuasjon måtte hun skaffe pass til dem. Det ble en passer på jaco og en for araen. 

(Hun står som eier og har skriftelig avtale på sms).

Nå er bostiuasjon normalisert og hun vil ha tilbake fuglene sine. 

Så nå har de to rottet seg sammen. Vår venninne har vært klar og tydelig på at det bare er PASS, aldri snakk om å selge. Det har gått 2 år. De har hatt en felles snapchat gruppe der de gir regelmessig oppdatering. 

Måten de reagerte på at dem skal hentes var ganske enkelt og greit "Nei. Nå er fuglen min. Vi har søkt om papirer for å overta eierskap hos miljødirektoratet." 

Den fineste avslutningen fra dem var "Så, mye mulig at du trenger fugler i livet ditt, men må bli noen andre enn *** og ***). Og blokkerte henne. 

De har psyket henne ut med at hun ikke vil komme noe vei med dette, og jeg er redd hun begynner å tro dem. 

Hun er nå veldig forståelig fortvilet. Og redd hun må gå igjennom retten. Har noen opplevd noe lignende? Noe som kan trøste med at det er gode håp for å få igjen fuglene? 

Jeg selv er dypt rystet og kan ikke fatte at det finnes slik frekkhet! 

Anonymkode: 63734...273

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må anmelde. Det som har skjedd her er rett og slett tyveri. 

Anonymkode: 64dd4...9d7

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er tyveri. Har hun alt av avtaler skriftlig er det bare å anmelde. 

Anonymkode: 0c432...637

• Nyttig 3
Skrevet

Hun må ta screenshot av alle samtaler. Få dem til å skrive mer og mer detaljert hva de tenker å gjøre med papegøyene, og mot henne. Skaff all bevis hun kan få. Eller leser nå at hun er blokkert. Da er det gjerne verre å få tak i tidligere skriftlige samtaler?

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...