Gå til innhold

Hvor mange kvinner har en forståelse for mannlig psykologi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere kvinner har en forståelse for, og aktiv bruk av, mannlig psykologi?

Da tenker jeg hvor mange av dere er det som føler dere forstår menn og tilpasser interaksjoner med menn på bakgrunn av denne forståelsen? At dere lar være å si en ting på den måten dere naturlig ville, men istedet om formulerer dere basert på hvordan dere vet menn tolker det for å hindre at det blir misforstått?

Eller at dere tilpasser adferden basert på forståelse for hva menn setter pris på og hva menn finner irriterende?

Interessert i å vite hvor mange kvinner som har et aktivt forhold til dette.

Jada, man kan stille det samme spørsmålet motsatt vei, men det bør være en annen tråd.

Og vi trenger ikke å høre fra “Jeg forstår menn og de er drittsekker alle sammen, derfor har jeg 9 katter” gjengen heller.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen menn er like, men det er jo en del fellestrekk på generelt grunnlag. Jeg føler jeg har en del forståelse, men kan hende menn tenker jeg ikke har det. 
tilpasser kommunikasjon til den jeg kommuniserer med, om det er menn eller kvinner. Men utsletter ikke min naturlige måte å kommunisere. 

Usikker på om det var dette du var på jakt etter? 

Anonymkode: 144e2...b3d

• Liker 7
Gjest PanteneProVVV
Skrevet

Må si jeg ikke helt forstår hva du mener. Kan du komme med noen konkrete eksempler?

Hvis det er hvordan en samtale skal foregå, så er vel hovedsaken at begge tilpasser seg/ser an tonen slik at man får en likeverdighet og flyt? Hvis bare den ene skal tilpasse seg så blir det skjev balanse for ikke å snakke om skuespill?

En samtale er som kjent er å benevne verden sammen.

Skrevet

Ja, gjør vel det til en viss grad. Spesielt om man er i et forhold. Men tilpasser meg til alle jeg snakker med uansett kjønn.

Anonymkode: d9624...6e7

• Liker 3
Gjest Raptuss
Skrevet

Mannfolk er heller ikke en gruppe hvor alle kan dras over en kam. Jeg prøver å tilpasse dialogen min til hver enkelt person basert på individ og ikke gruppe. Problemet er jo at man må bli kjent med noen før man kan vite disse tingene uten å bare anta. 

Ærlig og direkte, men ikke slem. Funker for de aller aller fleste. 

Så lenge jeg alltid kan stå for det jeg sier og mener så er det ikke slik at jeg er ansvarlig for hvordan alle andre oppfatter hva jeg sier. Så da må man spørre da om man er usikker, ikke verre enn det. 

Jeg tilpasser meg ikke andre i særlig stor grad, er du klar over hvor slitsomt det er å skulle være en ny person i hver enkelt relasjon? For det er jeg og kan med en gang si at det er helt uaktuelt å fortsette med å prøve å tilpasse meg andre, menn inkludert. Liker du meg ikke, synes jeg er irriterende eller rar, samma det. Det er helt greit. Jeg trenger ikke at alle liker meg.

Skrevet
PanteneProVVV skrev (Akkurat nå):

Må si jeg ikke helt forstår hva du mener. Kan du komme med noen konkrete eksempler?

Hvis det er hvordan en samtale skal foregå, så er vel hovedsaken at begge tilpasser seg/ser an tonen slik at man får en likeverdighet og flyt? Hvis bare den ene skal tilpasse seg så blir det skjev balanse for ikke å snakke om skuespill?

En samtale er som kjent er å benevne verden sammen.

For eksempel; hva har du lyst å spise?

Anonymkode: 12e0e...806

Gjest PanteneProVVV
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok? Var det eksempel på hvordan kvinner skal tilpasse seg menn i dialog? …. ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noe godt!

• Liker 3
Skrevet
Kipling skrev (13 minutter siden):

Hvor mange av dere kvinner har en forståelse for, og aktiv bruk av, mannlig psykologi?

Da tenker jeg hvor mange av dere er det som føler dere forstår menn og tilpasser interaksjoner med menn på bakgrunn av denne forståelsen? At dere lar være å si en ting på den måten dere naturlig ville, men istedet om formulerer dere basert på hvordan dere vet menn tolker det for å hindre at det blir misforstått?

Eller at dere tilpasser adferden basert på forståelse for hva menn setter pris på og hva menn finner irriterende?

Jada, man kan stille det samme spørsmålet motsatt vei, men det bør være en annen tråd.

Og vi trenger ikke å høre fra “Jeg forstår menn og de er drittsekker alle sammen, derfor har jeg 9 katter” gjengen heller.

Jeg kommuniserer ut fra hva jeg ønsker å formidle. Jeg tar ikke hensyn til kjønn, dysleksi, temperament, vrangvilje, kultur osv. Det må være slitsomt å tilpasse sin formidlingsstil og tenke seg om flere ganger før man snakker, ut fra hvem man snakker med. 

Anonymkode: e7896...48f

• Liker 10
Skrevet

Alle mennesker er vell forskjellige. Meg og min samboer har det veldig fint. Har hus og barn i sammen, så vi har vært sammen en stund. Hos oss er nøkkelen kommunikasjon, åpen- og ærlighet. Vi har selvfølgelig tøffe tiden, mendet går ikke ut over forholdet. Så jeg vet ikke om jeg har forståelse for menn eller om vi bare er flinke til å snakke sammen. Men vi prater jo til hverandre med respekt. Vi er jo i et forhold så vi  er jo et team og vil hverandre godt. Kommer ikke langt med å hakke på hverandre.

Men jeg må si meg ening PanteneProVVV som har kommentert over, at det er ikke lett å forstå hva du egentlig vil frem til. 

Anonymkode: f0cab...921

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser at du ikke er TS, så det er ikke sikkert det er dette han mener. 
For dette eksempelet skjønte jeg ikke. 
Er det eksempel på hvordan man skal spørre eller ikke spørre? Eller? :klo: 

Anonymkode: 144e2...b3d

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener.

Jeg behandler andre mennesker med respekt, og på den måten jeg ønsker å bli behandlet. Tror da aldri noen menn har følt seg dårlig behandlet av meg. Og tenker de ikke trenger å behandles så veldig annerledes enn kvinner. Og nå er jo menn veldig forskjellige og. 

Anonymkode: bf80d...e25

• Liker 6
Skrevet
Kipling skrev (20 minutter siden):

Du kan aldri tilpasse deg et helt kjønn. Det hadde vært for lett.

Du må nok gå den tunge veien å tilpasse deg hvert enkelt individ.

I den grad du bør tilpasse deg noen i det hele tatt.

Mener ikke å drepe tråden, men det er virkelig ingen mannlig eller kvinnelig væremåte. Hvis vi skal være pinlig nøyaktige.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjenner litt vannet og tar særlige hensyn til menn med dårlige sosiale ferdigheter. Normalt oppegående menn tar jeg ingen særlige hensyn til pga deres kjønn. 

Hensyn jeg tar med menn jeg vurderer til å ha dårlige sosiale ferdigheter er ting som:

-jeg sier generelt lite, da denne typen menn ser det meste kvinner sier som mas

-jeg sier ikke fra når jeg føler meg urettferdig behandlet, da denne typen mann ser innvendinger fra kvinner som "drama"

-jeg holder det meste av personlig informasjon som at jeg har psykiske problemer for meg selv, fordi denne typen menn vil se slike ting som karkatersvakhet

-jeg later som er jeg vesentlig dummere enn jeg er, da menn med dårlige sosiale ferdigheter som regel ikke takler at kvinner er bedre enn dem til noe som helst

Dette m.m. men jeg skulle ønske man slapp ta særlige hensyn til denne typen menn. Det er utrolig slitsomt. 

Anonymkode: 89fc2...802

• Liker 15
Skrevet

Jeg er ikke en person mot menn og en annen mot kvinner, jeg tilpasser meg individer. Hvor mye har jo med hvor godt jeg kjenner dem og hvor ulike de er fra meg. 

Jeg er en person som er mest komfortabel med å si det jeg tenker, og være direkte. Det er tipp topp for mannen min som er elendig på hint, så dette gjør oss til en god match. Der er derimot mange kvinner jeg tilpasser meg mer mot og er mer forsiktig i uttalelser. Kanskje jeg til og med kan finne på å hinte litt. Jeg demper også humoren min litt blant folk jeg ikke kjenner godt eller folk jeg vet ikke nødvendigvis tar den. 

Jeg føler ikke at jeg forstår menn, eller kvinner som gruppe. Noen menn og noen kvinner har jeg mer til felles med. Ofte de som ikke er veldig maskuline eller veldig feminine, men heller befinner seg litt mer mot midten. Men det kan være helt andre ting som gjør at man har kjemi. 

Jeg og mannen forstår hverandre veldig godt fordi vi er veldig like som personer. Og har mye samme preferanser. Men vi har selvfølgelig sider og erfaringer som er ulike, og da snakker vi sammen og forklarer, og aksepterer ulikhetene. Og så har vi jo venner vi kan få ut de sidene sammen med. 

I jobb og studie-sammenheng har jeg vært bevisst på at andre er mindre utadvendte/mer sjenerte, og derfor ventet litt med å rekke opp hånden eller ta ordet slik at de som ikke snakker så mye skal ha muligheten først, siden jeg snakker nok allikevel.

Hva mener du spesifikt at man skal gjøre for å tilpasse seg en såpass stor gruppe som et kjønn? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
13 minutter siden, MortenMunkholm said:

Du kan aldri tilpasse deg et helt kjønn. Det hadde vært for lett.

Du må nok gå den tunge veien å tilpasse deg hvert enkelt individ.

I den grad du bør tilpasse deg noen i det hele tatt.

Mener ikke å drepe tråden, men det er virkelig ingen mannlig eller kvinnelig væremåte. Hvis vi skal være pinlig nøyaktige.

For å være pinlig nøyaktig så tror jeg du tar helt feil og at det absolutt er kvinnelige og mannlige væremåten, det har i alle fall jeg opplevd så lenge jeg har levd, og de stemmer 90% av tiden, selv om det er noen outliere.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe som heter mannlig psykologi. Men ja, jeg har forståelse for psykologi. 

Psykologien er den samme på tvers av kjønn. Når du forstår det, så vil du forstå andre kvinner og menn bedre. 

Anonymkode: a09c4...6ef

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Kipling skrev (3 minutter siden):

For å være pinlig nøyaktig så tror jeg du tar helt feil og at det absolutt er kvinnelige og mannlige væremåten, det har i alle fall jeg opplevd så lenge jeg har levd, og de stemmer 90% av tiden, selv om det er noen outliere.

Men så har du oss som ikke bare omgås bimboer. 

Anonymkode: e7896...48f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke noe som heter mannlig psykologi. Men ja, jeg har forståelse for psykologi. 

Psykologien er den samme på tvers av kjønn. Når du forstår det, så vil du forstå andre kvinner og menn bedre. 

Anonymkode: a09c4...6ef

Dette er jo ikke helt sant. Kvinner tenker f.eks. mye mer på konsekvenser når de er alene enn menn gjør.

• Liker 3
Gjest PanteneProVVV
Skrevet
Kipling skrev (4 minutter siden):

Må bare spørre: Hva vil du si er den mannlige og kvinnelige væremåten sånn eksakt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...