Gå til innhold

Toalettsaker i håndbagasje?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ut å reise med håndbagasje, og trenger tips til hva som er lov. Jeg skal ha med en del hudpleie, sminke, shampoo/balsam, tannkrem og krølltang. Kan jeg ha dette i flere blanke poser, eller gjennomsiktige toalettvesker? Regnes solpudder som flytende, og hva med maskara? Jeg får ikke plass til alt i en sånn liten plastpose. 

Anonymkode: 2ff3e...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bare ha én pose på en liter. Ikke flere poser. Hver væskeholder i posen kan ikke ha mulighet til å inneholde mer enn 100 milliliter. Solpudder er ikke flytende, mascara er flytende.

Anonymkode: 8c337...013

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun en pose på maks en liter. 

Av sminke er det kun foundation jeg putter i posen. Concealer, mascara, gloss og øyelokkprimer er så små at de ikke bryr seg. Velger forøvrig pudderprodukter.

Bruker såpen på hotellet (men bor da på litt bedre hotell). 

Har med en liten tørrshampoo i stedet for alt stash jeg trenger om jeg skal vaske håret. Er jeg borte så lenge at det må vaskes sender jeg uansett bagasje. 

Har en mini-tannkrem. Bruker sminkefjerning-wipes (selv om det er fyfy ellers) og dropper andre renseprodukter. Har samlet vareprøver av parfyme, dagkrem og nattkrem. Eller tar med en kombikrem. Det går greit for en helg å droppe vanlige rutiner.

Anonymkode: fc8a8...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kun en pose på maks en liter. 

Av sminke er det kun foundation jeg putter i posen. Concealer, mascara, gloss og øyelokkprimer er så små at de ikke bryr seg. Velger forøvrig pudderprodukter.

Bruker såpen på hotellet (men bor da på litt bedre hotell). 

Har med en liten tørrshampoo i stedet for alt stash jeg trenger om jeg skal vaske håret. Er jeg borte så lenge at det må vaskes sender jeg uansett bagasje. 

Har en mini-tannkrem. Bruker sminkefjerning-wipes (selv om det er fyfy ellers) og dropper andre renseprodukter. Har samlet vareprøver av parfyme, dagkrem og nattkrem. Eller tar med en kombikrem. Det går greit for en helg å droppe vanlige rutiner.

så de sjekker ikke mascara, lipgloss osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

så de sjekker ikke mascara, lipgloss osv? 

De ser beholderne er så små at de bare lar det gå. 

Om de en sjelden gang sender det ut fordi jeg har glemt noe større (under 100ml) så sjekker de bare volum, og lar meg ta det med.

Men ikke gamble for mye på det. Om du har mye reagerer de nok. Og det er veldig enkelt å holde seg til posen, som jeg beskriver, selv for en som meg som reiser med i overkant mye sminke og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Iia said:

Jeg pleier å ha to poser, jeg. Det har aldri blitt noe problem (men kanskje jeg bare har vært heldig)

Ja, det er bare flaks. Mulig de er mer slepphendte med antall poser dersom totalen ikke har for mye volum? Jeg orker selv ikke gamble med det, hater å kjøpe ny sminke 😕 

Anonymkode: 8c337...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke driter de i, har med en reisesminkepung med både mascara og lipgloss samt det jeg bruker ellers, det ligger i veska, helt uproblematisk. 

Ellers må du være obs på størrelsen på sjampo og balsam, ikke mer enn 100 ml. 

Anonymkode: 67fad...ddd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det viktigste er å ha ting som er dyre/"uerstattelige" i håndbagasjen som du passer på selv under hele reisen og ting du kan tåle å miste i innsjekket bagasje. Ellers kan du jo google bagasjeregler på det gjeldende flyselskapet. Mener det er 100ml, altså en desiliter flytende, som er grensen.

Anonymkode: 6e2ac...85e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ha det i plastposer.  Jeg tar bare ut toalettmappe  og sminkepung og legger ved siden av koffert. 

Endret av Djungelvrål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...