AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Del Skrevet 17. januar 2023 Fant nettopp ut at kjæresten min kaller meg "dråget" til kompiser. Dette så jeg da jeg snoket på telefonen hans. F.eks: Kan ikke spille med dere, dråget vil vi skal på kino". Hva betyr dråget egentlig?? Høres negativt ut Anonymkode: 22a58...549 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #2 Del Skrevet 17. januar 2023 Dråget er virkelig ikke postitivt, nei. Det betyr noe han drar på. Blir det samme som "klamp om foten" på en måte. Og der fikk du jaggu igjen for å snoke på mobilen hans. Nå må du leve med å bli kalt et dråg. Anonymkode: 85e1f...905 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 17. januar 2023 #3 Del Skrevet 17. januar 2023 Et dråg et vel stort sett brukt om ganske store og ikke spesielt pene damer? Aldri hørt det brukt i positive settinger. Som regel brukt i kombinasjon «det late dråget der». Jeg tror jeg ville revurdert forholdet. 26 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Del Skrevet 17. januar 2023 Draget er et påslep, du ikke blir kvitt. Det kan være humoristisk positivt, men kommer an på hvordan han typiskutrykker det verbalt. Så kan være negativt, eller en form for rart kosenavn. Den positive koblingen ligger vel i at du er dem han skal leve livet med, og ikke blir kvitt på den måten, pga forpliktelser han har med deg. Anonymkode: 2709a...146 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Del Skrevet 17. januar 2023 Kan det være humoristisk? Ironisk fordi du er pen? Anonymkode: f0a5d...af5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 17. januar 2023 #6 Del Skrevet 17. januar 2023 Det finnes ingen ting positivt i å bli kalt et dråg (eller et drog som det egentlig skrives). Se for eksempel her: https://naob.no/ordbok/drog_1 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #7 Del Skrevet 17. januar 2023 Virket ikke veldig positivt når han la skylden for at han ikke kunne spille på "dråget". Hadde han villet på kino og syntes det var greit å ikke få spille ville han vel formulert seg annerledes: "jeg kan ikke spille, for dråget og jeg drar på kino" - samme negative ordet, men selve setningen er formulert så det ikke er dråget sin feil at han ikke får spilt. Anonymkode: 85e1f...905 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #8 Del Skrevet 17. januar 2023 Oi. Det er ikke særlig hyggelig, nei. Mulig de har en sånn kul gutta-sjargong hvor de bruker nedsettende betegnelser om damene sine og han er for feig til å la være? Anonymkode: 54844...c45 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #9 Del Skrevet 17. januar 2023 "ditt late dråg" forbinder jeg det med. Men gutter liker jo å bruke litt negative ladet ord om folk de er glad i ofte, så er ikke sikkert han mener det så negativt. Anonymkode: 5ba57...28d 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #10 Del Skrevet 17. januar 2023 Jeg er fra Bergen, og her brukes "dråget" om konen/mannen litt sånn humoristisk. "Dråget" er noe man drar etter seg som bremser en ned. Litt sånn "Klamp om foten". Men det er altså ikke vondt ment, men humoristisk, litt sånn sleivete. Anonymkode: d01d2...659 12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr.knowitall Skrevet 17. januar 2023 #11 Del Skrevet 17. januar 2023 Det hadde jeg aldri godtatt.. jeg hadde en kjæreste som ofte kalte meg for «dragen» og «bolla» når vi var blandet andre folk. For og si det sånn, slutt nå! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 17. januar 2023 #12 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er fra Bergen, og her brukes "dråget" om konen/mannen litt sånn humoristisk. "Dråget" er noe man drar etter seg som bremser en ned. Litt sånn "Klamp om foten". Men det er altså ikke vondt ment, men humoristisk, litt sånn sleivete. Anonymkode: d01d2...659 Fasit. Jeg ville aldri kalt kona det, men jeg vet det blir brukt slik. "Dragen", "sjefen" osv. er andre varianter. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr.knowitall Skrevet 17. januar 2023 #13 Del Skrevet 17. januar 2023 Dr.knowitall skrev (Akkurat nå): Det hadde jeg aldri godtatt.. jeg hadde en kjæreste som ofte kalte meg for «dragen» og «bolla» når vi var blandet andre folk. For og si det sånn, slutt nå! Vil legge til at jeg også snoket på telefonen til eksen min og fant masse bilder av damer på Instagram. Hater denne nye teknologien. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 17. januar 2023 #14 Del Skrevet 17. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Fant nettopp ut at kjæresten min kaller meg "dråget" til kompiser. Dette så jeg da jeg snoket på telefonen hans. F.eks: Kan ikke spille med dere, dråget vil vi skal på kino". Hva betyr dråget egentlig?? Høres negativt ut Anonymkode: 22a58...549 Ufint. Han bør kalle deg kriminell snok. Endret 17. januar 2023 av Snok1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #15 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Virket ikke veldig positivt når han la skylden for at han ikke kunne spille på "dråget". Hadde han villet på kino og syntes det var greit å ikke få spille ville han vel formulert seg annerledes: "jeg kan ikke spille, for dråget og jeg drar på kino" - samme negative ordet, men selve setningen er formulert så det ikke er dråget sin feil at han ikke får spilt. Anonymkode: 85e1f...905 Enig. Ikke bare er hun et drog, men i tillegg den kjipe som stopper han fra å spille. Anonymkode: 54844...c45 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 17. januar 2023 #16 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er fra Bergen, og her brukes "dråget" om konen/mannen litt sånn humoristisk. "Dråget" er noe man drar etter seg som bremser en ned. Litt sånn "Klamp om foten". Men det er altså ikke vondt ment, men humoristisk, litt sånn sleivete. Anonymkode: d01d2...659 Aldri hørt det i Bergen, madammen/kjiket derimot har jeg hørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #17 Del Skrevet 17. januar 2023 Guttahumor. Behandler han deg pent ellers? Anonymkode: 5b502...b7c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #18 Del Skrevet 17. januar 2023 Største problemet er vel at han sier til kompisene at du tvinger han på kino mot hans vilje. Han ønsker tydeligvis heller å være med kompisene enn med deg, så kanskje du burde gjøre han singel så han får det som han vil? Anonymkode: 3f25b...b90 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #19 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Fant nettopp ut at kjæresten min kaller meg "dråget" til kompiser. Dette så jeg da jeg snoket på telefonen hans. F.eks: Kan ikke spille med dere, dråget vil vi skal på kino". Hva betyr dråget egentlig?? Høres negativt ut Anonymkode: 22a58...549 Dråg betyr hore Anonymkode: 2a35a...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
densatt Skrevet 17. januar 2023 #20 Del Skrevet 17. januar 2023 Du får begynne å kalle han -minipølsa- til dine venninner. Så ser du om han ser "humoren " i det. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå