Gå til innhold

1200 kalorier - ingen vektnedgang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg i juli, og kjolen er kjøpt for lengst (utsatt pga. korona). Jeg ble så gravid, fødte for fire måneder siden, og må nå slanke av meg graviditetskiloene for å komme meg inn i kjolen.

Det er snakk om 10+ kilo, og derfor har jeg begynt å telle kalorier. Jeg teller ekstremt nøye, og vet at jeg ikke spiser ekstra kalorier. Jeg ligger rundt 1200 hver eneste dag.

De to første ukene gikk jeg ned tre kilo, men nå har jeg stått fast på det samme tallet i snart to uker. Vekten har vist at jeg jojoer mellom 75,4 og 75,7 - jeg står bom fast!

Noen tips? Innsikt? Kan det være noe jeg gjør feil eller burde gjøre annerledes? Kan graviditeten ha noe med saken å gjøre? Jeg måtte slutte med amming, så det er ikke en faktor.

Jeg kan jo ikke akkurat spise mindre, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og det bryllupet kommer nærmere og nærmere!

Anonymkode: 27a4b...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiser du og når? Kanskje det er noe å justere der.

Men husk også at vektnedgang kan gå i rykk og napp. Noen ganger kan man tilsynelatende stå stille og så kommer et hopp ned.

Anonymkode: 6f3d3...674

• Liker 3
Skrevet

Gi det litt tid 😊 det er normalt at det stopper opp litt i perioder, kan være mensen, eggløsning osv. fortsett som før så skal du se det løsner. 

Anonymkode: 2ea37...92d

• Liker 6
Skrevet

Kombinasjon mat og trening gir best effekt. Du kan ringe en kostholdsekspert og forhøre deg..

Skrevet

Dette et ikke uvanlig. Jeg opplevde kjempe endring da jeg passet på protein inntaket mitt. Mitt mat inntak er nå frokost og lunch bestående av en proteinshake og en banan. Jeg bruker gjerne forever living sin sjokolade Shake eller fatburning Shake eller beauty whey fra stardust (thights.no)  dette tilsvarer er ca 300 kcal.til middag spiser jeg en vanlig middag på inntil 600 kcal . Da jeg la om kostholdet slik fikk jeg en Boost. Jeg trener og. Protein hjelper på vektnedgang og forbrenning og du mister ikke like mye muskler.  Forøvrig er Shake fra forever living fin å bruke visst du kjenner lett på sult. Den er mer fyldig og metter bedre. Blander med 3dl fettfri melk . I perioder der jeg har kuttet ut protein har jeg opplevd vekt stagnering omtrent på dagen. For meg er dette effektivt.💪🏻👌 Men vi er alle forskjellige 😊 jeg pleier å hive innpå litt pwo og ta en time rask gange i ulendt terreng minst fire dager i uken. Dette hjelper og 😊 

Anonymkode: 1d930...1ea

Skrevet

Ammer du?

Anonymkode: a00f4...0f8

Skrevet

Hva spiser du da?

Med mindre du er veldig lav har du et vanvittig lavt kaloriinntak. Det vil gi deg resultater til å begynne med, men ikke over tid. Nok kalorier, nok protein og bevegelse. Ikke tenk jo mindre kalorier jo bedre.

Anonymkode: cc9b9...a5d

• Liker 2
Skrevet

Jeg heier absolutt på å gå ned til en vekt man trives med og som er sunn for kroppen. MEN jeg tror jeg vil anbefale deg å bare selge den kjolen og kjøpe en ny. Tiden fram til bryllupet skal være fin og spennende. Du har fått en liten baby som bare er 4måneder. Hvor mye bedre hadde denne tiden vært om du blåste i den hersens kjolen? Kjøp en ny som er flatterende og passer deg nå❤️ 

Anonymkode: 5640a...639

• Liker 11
  • Hjerte 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva spiser du og hvor mye drikker du? Er du mye i bevegelse? Trener du noe? 

Det tar ca 6 måneder etter fødsel før hormonene i kroppen stabiliserer seg. Det kan påvirke vektnedgangen. 1200 kalorier høres lite ut. Men kommer selvsagt an på hvor mye du forbrenner. Det er også ufattelig viktig å spise ren mat, laget fra bunn av. Få i deg nok proteiner. 

Anonymkode: f3379...873

Skrevet

Du bør trolig spise mer da kroppen tviholder på de kaloriene du får i deg. Men bare for å være sikker, hva spiser du i løpet av en dag og hvor ofte sprekker du? Jeg har vanskelig for å tro at du har levd på 1200 kalorier i mer enn en måned. 

Anonymkode: 4251f...09d

• Liker 3
Skrevet

Å, jeg blir så fortvilet når folk sier sånne ting. Du skal ikke spise 1200 kcal per dag! Det er det 1-åringer trenger, og når jeg selv er mor til et småspist barn som må ha fått i seg dette, for hun vokste som hun skulle, så vet jeg hvor lite mat dette egentlig er. 

Jeg må bare stole på hva du sier, da, og ikke tenke som det umiddelbare instinktet at du teller feil. Uansett - du skal gifte deg i juli, vi er i januar, og du har allerede gått ned 3 kg. Går du ned bare 1 kg i måneden så er du i mål før juli. Men ikke sult deg. 1200 kcal er en sultekur. Dersom du ikke allerede kjenner deg slapp og ukonsentrert og tappet for energi, vel, beklager, da teller du feil. 

Anonymkode: 0a4b8...fe4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Å, jeg blir så fortvilet når folk sier sånne ting. Du skal ikke spise 1200 kcal per dag! Det er det 1-åringer trenger, og når jeg selv er mor til et småspist barn som må ha fått i seg dette, for hun vokste som hun skulle, så vet jeg hvor lite mat dette egentlig er. 

Jeg må bare stole på hva du sier, da, og ikke tenke som det umiddelbare instinktet at du teller feil. Uansett - du skal gifte deg i juli, vi er i januar, og du har allerede gått ned 3 kg. Går du ned bare 1 kg i måneden så er du i mål før juli. Men ikke sult deg. 1200 kcal er en sultekur. Dersom du ikke allerede kjenner deg slapp og ukonsentrert og tappet for energi, vel, beklager, da teller du feil. 

Anonymkode: 0a4b8...fe4

Om 1200 kcal er sultekur eller ikke, avhenger vel av næringsinnholdet av vitaminer og mineraler og proteiner?

Anonymkode: 089a3...047

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror det blir veldig vanskelig. Jeg er ikke fan av å telle kalorier. Har gjort det i flere perioder selv, men det øker bare fokuset veldig på mat. 

Jeg ville gått for periodisk faste hvis du ikke ammer. 

Anonymkode: 0860c...7ab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg heier absolutt på å gå ned til en vekt man trives med og som er sunn for kroppen. MEN jeg tror jeg vil anbefale deg å bare selge den kjolen og kjøpe en ny. Tiden fram til bryllupet skal være fin og spennende. Du har fått en liten baby som bare er 4måneder. Hvor mye bedre hadde denne tiden vært om du blåste i den hersens kjolen? Kjøp en ny som er flatterende og passer deg nå❤️ 

Anonymkode: 5640a...639

dette!!!! 

Anonymkode: 829fb...2fa

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ammer du?

Anonymkode: a00f4...0f8

Hvorfor leser du ikke innlegget??? :roll:

Anonymkode: b5e6e...31d

• Liker 2
Skrevet

Denne tråden var trist ts.

IKKE SULT DEG FOR EN KJOLE. 

Kroppen din jobber imot deg, det å gå i så lavt kaloriinntak uten å ha en coach/ernæringsfysiolog som følger deg tett, er FARLIG. Trolig sånn uten å vite mer enn du skriver i innlegget, så holder kroppen på de få kaloriene den får. Du er TROSSALT rett etter fødsel... Kroppen bruker lang tid til å komme tilbake til en "normal"-tilstand. 
Spiser du karbohydrater så holder kroppen også på mye vannvekt. 

Anonymkode: e078c...9e3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er du i lite aktivitet så går du ikke ned 

Anonymkode: 73958...b0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du i lite aktivitet så går du ikke ned 

Anonymkode: 73958...b0d

Tull. 

Anonymkode: 829fb...2fa

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 11.37):

Jeg ligger rundt 1200 hver eneste dag.

Hvordan vet du det? Teller du kalorier? Teller du absolutt alle kalorier, inkludert fra drikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 11.39):

Hva spiser du og når? Kanskje det er noe å justere der.

Nei, spørsmålet er om vedkommende forbrenner flere kalorier enn det som inntas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...