AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Skrevet 17. januar 2023 Var innlagt lenge som barn. Men dette var for 20 år siden og kommer ikke opp på helsenorge. Er det likevel mulig å få tak i den? Gjerne elektronisk? Kan man be sykehuset sende den? For den ligger vel enda i systemet deres? Anonymkode: a6501...cfa
Sheik Skrevet 17. januar 2023 #2 Skrevet 17. januar 2023 Ring til sykehuset og be om å få innsyn i journalen 😊 gjorde det selv med journaler fra min barndom. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #3 Skrevet 17. januar 2023 Om den ligger lagret som papirjournal, vil du nok ikke få elektronisk innsyn. Men de vil kunne sende deg kopier i posten. Man skal ikke så innmari mange år tilbake før ting ikke lengre finnes elektronisk. Øyeavdelingen på Ullevål har f.eks. bare mulighet til å se tilbake til 2007 (mener jeg å huske de sa) digitalt, og eldre journaler ligger i mapper i en kjeller. Anonymkode: cc9d3...e87
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Skrevet 17. januar 2023 For Helse Nord, Vest og Sør-Øst ligger det lenke til skjema du kan bruke her: https://www.helsenorge.no/pasientjournal/om/#be-om-utskrift-av-pasientjournal Der jeg jobber er det ikke vits i å ringe, vi må ha skriftlig forespørsel, helst på det skjemaet. Det som ikke finnes elektronisk ligger i kjelleren og går fint an å skaffe, men det kan noen ganger ta litt tid. Anonymkode: 44544...47d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #5 Skrevet 19. januar 2023 Jeg fikk papirer helt fra jeg ble født til i dag omtrent. Fikk det skriftlig som sagt, og ikke digitalt. Men da jeg fikk papirene, var det tydeligvis kopier. Det er gratis å få papirene, men hvis man skal ha cd/røntgenbilder O.L vil det koste penger. Anonymkode: 638fd...0b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå