Gå til innhold

Tilgang til gammel sykehusjournal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innlagt lenge som barn. Men dette var for 20 år siden og kommer ikke opp på helsenorge. Er det likevel mulig å få tak i den? Gjerne elektronisk? Kan man be sykehuset sende den? For den ligger vel enda i systemet deres?

Anonymkode: a6501...cfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til sykehuset og be om å få innsyn i journalen 😊 gjorde det selv med journaler fra min barndom. 

• Nyttig 2
Skrevet

Om den ligger lagret som papirjournal, vil du nok ikke få elektronisk innsyn. Men de vil kunne sende deg kopier i posten. Man skal ikke så innmari mange år tilbake før ting ikke lengre finnes elektronisk. Øyeavdelingen på Ullevål har f.eks. bare mulighet til å se tilbake til 2007 (mener jeg å huske de sa) digitalt, og eldre journaler ligger i mapper i en kjeller.

Anonymkode: cc9d3...e87

Skrevet

For Helse Nord, Vest og Sør-Øst ligger det lenke til skjema du kan bruke her: https://www.helsenorge.no/pasientjournal/om/#be-om-utskrift-av-pasientjournal

Der jeg jobber er det ikke vits i å ringe, vi må ha skriftlig forespørsel, helst på det skjemaet.

Det som ikke finnes elektronisk ligger i kjelleren og går fint an å skaffe, men det kan noen ganger ta litt tid.

Anonymkode: 44544...47d

Skrevet

Jeg fikk papirer helt fra jeg ble født til i dag omtrent. Fikk det skriftlig som sagt, og ikke digitalt. Men da jeg fikk papirene, var det tydeligvis kopier. Det er gratis å få papirene, men hvis man skal ha cd/røntgenbilder O.L vil det koste penger. 

Anonymkode: 638fd...0b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...