Gå til innhold

Barnet biter/lugger meg som kos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på snart 1,5 er veldig kosete. Hun gir meg kos, suss på kinnet, men plutselig kan hun også bite meg i nakken eller skulderen. Hun gjør ikke dette når hun er sint, det er mer når hun er kosete eller litt rastløs/urolig? Hun kan også lugge. Og hun bare smiler eller ler når jeg sier "au! Det gjør vondt når du biter". Så prøver jeg å vise at hun kan stryke forsiktig isteden eller gi en suss uten å bite. Og hun biter skikkelig hardt altså (ikke at jeg begynner å blø, men jeg får bitemerke). Noen flere som har opplevd det og hvordan slutta barnet? 

Hun biter ingen andre, bare meg.

Anonymkode: 5db8b...c99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi advarsel, stopper hun ikke så avslutt kosen.

Anonymkode: 16e25...047

• Nyttig 2
Skrevet

Hun får tenner og klør. 

Anonymkode: 0c080...e7e

Skrevet

Det er helt normalt. 

Ikke gjør en stor greie ut av det. Forklar og vis hva hun kan gjøre, i stedet for å rope AU og slikt. 

Vi forklarer "susse med leppene, bare leppene, sånn som dette", og så viser vi. 

Anonymkode: 3901b...b44

Skrevet

Min stesønn kan også gjøre dette, da dette er en måte for han å få reaksjon på (han har autistiske trekk og andre diagnoser).

Rådet vi har fått, og som vi følger med godt hell er å IKKE å reagere, altså å bare snu seg vekk, ikke si noe og fjerne f.eks munn/hånd osv. Etterhvert blir det nemlig ikke så gøy å bite eller klype (som vi har opplevd).

Vi har nå nesten fått bukt med problemet. :)

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt normalt. 

Ikke gjør en stor greie ut av det. Forklar og vis hva hun kan gjøre, i stedet for å rope AU og slikt. 

Vi forklarer "susse med leppene, bare leppene, sånn som dette", og så viser vi. 

Anonymkode: 3901b...b44

Og jeg forstod det som at det er dette som gjøres allerede. Jeg tror også jeg ville avsluttet kosen/gått for å ta oppvasken for eksempel. Med en rolig beskjed om at du ikke liker når hun biter fordi det gjør vondt. Og så prøve å kose igjen etterpå.

Anonymkode: 6d9bd...85b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...