AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Skrevet 17. januar 2023 Kjøpte noe på finn for noen uker siden som jeg vippset penger for. Det er ikke snakk om et stort beløp så om jeg går videre på dette, er det av prinsipp, ikke fordi det er krise ift pengene. Kjøpte noe for 400. Like etter vipps, ble annonsen deaktivert. Fikk selvsagt ingen bekreftelse på mottatt beløp og heller ikke når det skulle sendes. Hun bare forduftet. Gått lang tid nå og jeg forstår jeg er svindlet. Har sendt flere mld via finn men de står som uleste. Har også kontaktet finn, bare for å informere om saken men usikker om de prioriterer saker med små beløp. Men så finner jeg dama på soMe og jeg har jo nr hennes. Hva ville dere gjort med dette? Latt det være? Tatt kontakt via sms eller some? Er jo kjipt å miste penger eller aller helst at jeg ikke får det jeg har betalt for. Og jeg har tenkt det kanskje noe just skjedd henne, men neida, ser hun legger ut daglige selfier.... Råd? Anonymkode: 7b062...2f9 1
Capazitet Skrevet 17. januar 2023 #2 Skrevet 17. januar 2023 Har du kontaktet Finn om at du har blitt svindlet? 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Skrevet 17. januar 2023 Jeg hadde sendt en høy og muskuløs mannlig venn på døra hennes for å kreve pengene, kun for at hun skal gi f i å gjøre dette mot andre igjen. Anonymkode: 00e45...940
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Skrevet 17. januar 2023 Hadde plaget personen som faen. Typ telefonterror. Svindel skal man ikke komme unna med. Anonymkode: 395bc...2f3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #6 Skrevet 17. januar 2023 Jeg hadde spilt dum og dratt for å hente varen, med største selvfølge. Hvis det ikke hadde funka hadde jeg blitt torpedo Anonymkode: bf717...445 4
newman01 Skrevet 17. januar 2023 #7 Skrevet 17. januar 2023 Du kan vel sende noen tusen SMS i måneden med dagens abn. Det går sikkert an å installere en app som sender en SMS pr kvarter og spør om varen du kjøpte? Etter 1500 sms-meldinger blir personen kanskje lei? 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #8 Skrevet 17. januar 2023 Jeg hadde drevet den personen til vanvidd ved å ringe, tekste, møte opp personlig, kommentert dritt og svindel på kommentarfeltet til innleggene hennes hvis mulig. Anonymkode: b9518...7e1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #9 Skrevet 17. januar 2023 Klart du sender sms og ringer vedkommende. Du har jo nummeret via Vipps. Du sender krav via Vipps om tilbakebetaling og sender sms om at du ikke anmelder dersom du får pengene tilbake. Vår dette ikke funker starter du med å ringe personen Anonymkode: 942ab...614 2 1
Wednesday Addams Skrevet 17. januar 2023 #10 Skrevet 17. januar 2023 Du bør iallfall sende henne en melding tenker jeg, eventuelt ringe hvis sms ikke blir besvart. I fremtiden bør du ikke sende penger uten at du har fått varen. Selv så godtar jeg kun å møte personer når jeg selger noe, tenker at det gir en slags trygghet for de jeg skal selge ting til. Hadde jeg skullet kjøpe noe via Finn hadde jeg kun godtatt at det ble gjort på samme måte. 1
Spiteful Skrevet 17. januar 2023 #11 Skrevet 17. januar 2023 Send en melding, si hvem du er, forklar situasjonen, og si at om du ikke får varen eller pengene tilbake vil politi bli kontaktet. Skrem vedkommende, det burde fungere? 1
n_97 Skrevet 17. januar 2023 #12 Skrevet 17. januar 2023 Kontakt finn og anmeld. Selvsagt får du en henleggelse i posten, men svindler har fått en sak på seg. Du er garantert ikke den første. 2 1
Hulderen Skrevet 17. januar 2023 #13 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøpte noe på finn for noen uker siden som jeg vippset penger for. Det er ikke snakk om et stort beløp så om jeg går videre på dette, er det av prinsipp, ikke fordi det er krise ift pengene. Kjøpte noe for 400. Like etter vipps, ble annonsen deaktivert. Fikk selvsagt ingen bekreftelse på mottatt beløp og heller ikke når det skulle sendes. Hun bare forduftet. Gått lang tid nå og jeg forstår jeg er svindlet. Har sendt flere mld via finn men de står som uleste. Har også kontaktet finn, bare for å informere om saken men usikker om de prioriterer saker med små beløp. Men så finner jeg dama på soMe og jeg har jo nr hennes. Hva ville dere gjort med dette? Latt det være? Tatt kontakt via sms eller some? Er jo kjipt å miste penger eller aller helst at jeg ikke får det jeg har betalt for. Og jeg har tenkt det kanskje noe just skjedd henne, men neida, ser hun legger ut daglige selfier.... Råd? Anonymkode: 7b062...2f9 Jeg hadde kontaktet vedkommende via SMS eller ringt direkte. Sagt fra at om hun ikke returnerer pengene, så går du til lokalavisen med fullt navn. Får du ikke pengene da heller, så gjør du alvor av trusselen. Jeg har sett flere lokalaviser skrive om tilsvarende. Som regel ender det med at flere andre kontakter avisa fordi de har opplevd det samme med vedkommende, og til slutt så får de pengene fra vedkommende. I en sak var det ektefellen til svindleren som gav tilbake enger. Man skal ikke la småbeløp slippe unna. Det ødelegger for omdømmet til Finn, og dermed alle brukerne.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #14 Skrevet 17. januar 2023 Vixella skrev (1 minutt siden): Du bør iallfall sende henne en melding tenker jeg, eventuelt ringe hvis sms ikke blir besvart. I fremtiden bør du ikke sende penger uten at du har fått varen. Selv så godtar jeg kun å møte personer når jeg selger noe, tenker at det gir en slags trygghet for de jeg skal selge ting til. Hadde jeg skullet kjøpe noe via Finn hadde jeg kun godtatt at det ble gjort på samme måte. Tja. Det spørs jo. Jeg er selv en 10er på Finn og kjøper kun av 10ere. Sender aldri uten forhåndsbetaling via Vipps. Som selger veit jeg jo at kjøper får varen, så det hadde vært synd om noen skulle gå glipp av en god handel hos meg bare fordi de lytter til dine råd. Personlig levering med å møte noen feks i Karasjok er ikke aktuelt. Samtidig selger jeg dritfine produkter som nettopp passer til vinterlig innlandsklima. Jeg har også selv vipset på forhånd uten problemer. Men 10 på rating er et must. Om vedkommende fremdeles har profil på Finn, hadde jeg startet med å legge inn en dårlig rating og hvorfor, sendt krav på Vipps samt at Finn selv anbefaler å anmelde til politiet. Ta vare på dialogen og dokumentasjon på betaling, og send en personlig hilsen på messenger at det blir anmeldt. Blir henlagt, men kanskje det får vedkommende til å tenke seg om. Lag helvete mao. Anonymkode: 717e7...582 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #15 Skrevet 17. januar 2023 Takk for alle råd. Har meldt fra til finn, så det er blitt opprettet sak. Har også prøvd meg på vipps krav men får opp at "noe gikk galt" når jeg prøver sende kravet. Hun kan jo ha endret nr. Finner dama på finn. Kan jo også være falsk profil selvsagt. Søren og..... Litt usikker hva nå. Hun bor langt unna meg.... Ts Anonymkode: 7b062...2f9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #16 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for alle råd. Har meldt fra til finn, så det er blitt opprettet sak. Har også prøvd meg på vipps krav men får opp at "noe gikk galt" når jeg prøver sende kravet. Hun kan jo ha endret nr. Finner dama på finn. Kan jo også være falsk profil selvsagt. Søren og..... Litt usikker hva nå. Hun bor langt unna meg.... Ts Anonymkode: 7b062...2f9 Finner dama på facebook skulle det stå. Nå har jeg fått epost fra finn som sier de har problemer med denne brukeren som nå er utestengt og de ber med anmelde henne så snart som mulig. Så da gjør jeg det. Ts Anonymkode: 7b062...2f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå