Gå til innhold

Elever sitter med føttene på pulten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom en vidergående skole for å snakke med en rådgiver. Gikk forbi flere klasserom der elever satt med føttene på pulten. Ble litt satt ut. Læreren stod foran tavlen, men sa ikke noe. Bke usikker på om min sønn skal gå på den skolen. Dette er vel ikke vanlig?

Anonymkode: 66ccc...fe2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kjære vene..

Anonymkode: 527ad...c4e

• Liker 13
Skrevet

Hva er problemet? Mange har behov for å sitte i ulike stillinger for å "være tilstede" i klasserommet. Det er bedre for kroppen enn å sitte rett. Noen står, noen vipper på stolen, noen sitter skjevt og andre sitter med beina på pulten. Det er ikke økonomi i skolene til at elevene får pult som kan heves og senkes og kontorstoler. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Det samme gjør sjefen min til tider. 
Hva skal du frem til? 

Anonymkode: ea19f...e8a

• Liker 6
Skrevet

Jeez.. 

Anonymkode: 5fb00...e2e

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet

Det gjorde jeg også mange ganger😁Var avslappende å hvile føttene på pulten, helt til vi fikk beskjed om å ta de ned. 
Så jo det er vanlig ;) 

Du finner nok ikke så mange skoler der ingen elever sitter med føttene på pulten. 

Skrevet

Min sønn satt og vippet på stolen, mistet balansen og falt med haken frem mot pulten og slo hull i haken.🤕

Anonymkode: 72a56...128

Skrevet

Ulike lærere er vel ikke like strenge på den slike ting, tenker jeg. På min skole hadde det aldri vært akseptert at elever satt med beina på pulten, i all fall.

• Liker 5
Skrevet
Vixella skrev (1 minutt siden):

Ulike lærere er vel ikke like strenge på den slike ting, tenker jeg. På min skole hadde det aldri vært akseptert at elever satt med beina på pulten, i all fall.

Jeg mener at det er respektløs mot læreren 

• Liker 8
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Enig.

• Liker 2
Skrevet

Kommer nok an på læreren om man får lovt til det eller ikke. Syns det er en uting

Anonymkode: 21eba...65f

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns du bør vurdere en del andre ting, enn hvor elevene har føttene sine. Nokså mange andre fallgruver i den videregående skole. I mitt klasserom sitter ungdommene med bena ned og hodet opp, det meste av tiden. Men det er opp til hver lærer å sette normen for hvordan man vil ha det i sitt klasserom. om lærer syns dette er greit, kan jeg ikke se hvordan det er respektløst. 

Anonymkode: 2d6ee...778

• Liker 3
Skrevet

Så lenge de finner frem det de trenger for å jobbe idet de blir bedt om det, ser jeg ikke problemet. Jeg synes også det er greit med strikketøy på forelesning. Noen elever følger bedre med om de får sitte litt rart eller får holde på med ting. Men noen elever har man bare håp om at ikke skal forstyrre de andre for mye. I et øyeblikksbilde er det vanskelig å se om det er det ene eller det andre. Det er også vanskelig å se forskjell på arbeidsstøy og bråk. 

Anonymkode: e7822...c62

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det vel ikke. Heldigvis ikke noe gode lærere bryr seg om

Anonymkode: 527ad...c4e

• Liker 2
Skrevet

Helt uenig i de som sier dette er greit..

Det er så store problemer på mange ungdoms-/videregående skoler, og det er mangel på normer, verdier og respekt som starter mye av dette. Har opplevd dette tett på selv. 

Hadde aldri fått sitte med bena på bordet på jobb. Det tar seg faktisk ikke ut. Og har noe med hele miljøet og holdninger å gjøre.

Ikke her hjemme heller. Bena skal ikke på bordet.

Er ikke rart det er problemer i skolen når alle elevene får gjøre akkurat som DE vil uten hensyn til andre.

God oppdragelse er ikke bena på bordet, og god oppdragelse er det mange som mangler.

Anonymkode: 4b0c5...c00

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hadde aldri fått sitte med bena på bordet på jobb. Det tar seg faktisk ikke ut. Og har noe med hele miljøet og holdninger å gjøre.

Dette! Slik jeg ser det er ikke skolen bare en plass hvor man skal ta til seg kunnskap, men også der man forbereder seg på arbeidslivet. Da er det greit å legge til seg gode vaner allerede på skolebenken. Snakker selvfølgelig ikke om barneskolealder nå, men siden det er snakk om videregående i denne tråden så tenker jeg at å plassere beina på bordet er helt uakseptabelt.

Tror faktisk det hadde gitt anmerkning på min skole, i all fall om man gjorde det flere ganger.

• Liker 4
Skrevet

Hva feiler elever hvis de ikke får sitte på halv åtte?

Var ungdomsskoleelev på 80 tallet og det var ikke snakk om å sitte med beina på pulten!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva feiler elever hvis de ikke får sitte på halv åtte?

Var ungdomsskoleelev på 80 tallet og det var ikke snakk om å sitte med beina på pulten!

Vgs elev

Skrevet

Hvis sønnen din er så lettpåvirkelig og sart, eventuelt trenger så streng disiplin, at det bekymrer deg at han skal gå på en skole hvor ikke alle lærere umiddelbart slår ned på sånne ting, har du noen tøffe år foran deg...

Jeg har jobbet på skolebibliotek og gitt en del tilsnakk på føtter på bord og stoler, fordi det av hensyn til andre ikke er greit å ha skitne sko der - et argument de fleste skjønner. Men det er ikke alltid man orker og gidder å bry seg, man kan ha andre kamper å prioritere.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Min sønn satt og vippet på stolen, mistet balansen og falt med haken frem mot pulten og slo hull i haken.🤕

Hvordan slår man hull i haken?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...