AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Skrevet 17. januar 2023 Får/fikk du hjelp av besteforeldre eller søsken/svigersøsken etc til noe form for hjelp innimellom? Anonymkode: e17d5...5fa
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #2 Skrevet 17. januar 2023 Ja, fikk mye hjelp av mine foreldre. De tok med barna på ferier, hadde de ofte på overnatting osv. Det var ikke fordi vi ba om det, men fordi de syntes det var koselig. Begge mine foreldre var i full jobb, men hadde overskudd. ♥️ Barna er i dag voksne, men elsker å tilbringe tid med besteforeldrene. Det er så koselig å se! Anonymkode: 94994...210 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #3 Skrevet 17. januar 2023 Nei 😊 Jeg tipper barnet mitt har overnattet borte under 10 ganger i sitt liv. Hun er 7 år. Aldri blitt hentet i Bgh eller skole av andre en meg eller far (med unntak av om hun har vært med venn hjem). Har aldri hatt barnevakt. Anonymkode: f946d...71c 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Skrevet 17. januar 2023 Nei. Har tre barn, yngste er nå 7. Bor samme sted som svigers. De har alltid hjulpet masse sine to døtre, men aldri sønnen, enda vi har hatt mest bruk for hjelp av helsemessige årsaker. Men men. Anonymkode: 85b97...906 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Skrevet 17. januar 2023 Nei. Mange timer til nærmeste slektning. Min snart 4-åring har aldri sovet borte eller hatt barnevakt mer enn 2-3 timer en sjelden gang. Skulle gjerne hatt noen i nærheten, men det er ikke akkurat noe jeg kontrollerer 😊 Anonymkode: d2bef...59c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #6 Skrevet 17. januar 2023 Fra mitt eldste ble født frem til hun var 7 år gammel, så hadde vi ingen egnede familiemedlemmer i nærheten til å hjelpe oss. Og jeg er miljøskadd fra jobben hvor jeg jobber med trøblete familierelasjoner og traumer, så mine barn hadde ikke barnevakt heller, frem til cirka da. Så kom svigers flyttende til nabolaget (fra Trønderland), nå hjelper vi de og de hjelper oss, litt. Kan ikke forvente så mye av noen på 70 og skral helse når vi har 3 barn. Anonymkode: 1b3a0...445 1 2
TeamWP Skrevet 17. januar 2023 #7 Skrevet 17. januar 2023 Ja,får både hjelp når jeg trenger det og ikke,når mor min og søsknene mine har lyst til å være med ungene 😊 setter stor pris på å ha familie rundt oss,og vi møtes ofte uten at det er barnevaktjobb for dem også. Vet vi er heldige som har det sånn❤ 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #8 Skrevet 17. januar 2023 Vi får hjelp om vi spør, men aldri blitt tilbudt så vi «bruker ikke opp» tjenestene på kjærestekveld ute eller ærend. Kun vi som har hentet i bhg. Føler «alle andre» har besteforeldre som avlaster hele tiden, men ser jo her på kg at det absolutt ikke er tilfelle så sier oss fornøyd med å få hjelp om det virkelig kniper. Anonymkode: b2702...d9f
Dr.knowitall Skrevet 17. januar 2023 #9 Skrevet 17. januar 2023 Tviler på at ALLE med småbarn får hjelp av familien, så jeg svarer nok «nei» her. 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #10 Skrevet 17. januar 2023 Nei. Ikke trengte vi det heller. Anonymkode: b4260...805
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #11 Skrevet 17. januar 2023 Besteforeldre var selvfølgelig i full jobb, pluss omsorgsoppgaver for sine gamle foreldre Småbarnsforeldre er da stort sett unge, friske og raske nok til å ta vare på sine egne barn. Men de passet om vi f.eks skulle på julebord eller bryllup. Ellers hadde vi en ung jente som var innleid barnevakt etter behov. Det fungerte helt supert. Selvfølgelig ved tilfeller da vi ikke var borte hele natta. Anonymkode: 7b009...4fc 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #12 Skrevet 17. januar 2023 Nja.. får hjelp men bare når det passer for de og ikke når jeg trenger det. Har derfor sluttet å be om hjelp så sant jeg absolutt ikke må. Når jeg først ber om det så får jeg et ja for stort sett å få vite dagen før eller samme dag at det ikke passer allikevel. Det går derfor ikke an å planlegge noe. Sosiale tilstelninger både privat og med jobben har jeg derfor innsett at jeg må vente med til barnet mitt blir eldre. Kjenner jeg har det best med å velge veien som kan planlegges i stedet for å gå rundt å lage planer jeg må avlyse hele tiden. Søsknene mine de har det rablet helt for og er ikke til å stole på lenger. Anonymkode: 78c0d...5b9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #13 Skrevet 17. januar 2023 Nja.. får hjelp men bare når det passer for de og ikke når jeg trenger det. Har derfor sluttet å be om hjelp så sant jeg absolutt ikke må. Når jeg først ber om det så får jeg et ja for stort sett å få vite dagen før eller samme dag at det ikke passer allikevel. Det går derfor ikke an å planlegge noe. Sosiale tilstelninger både privat og med jobben har jeg derfor innsett at jeg må vente med til barnet mitt blir eldre. Kjenner jeg har det best med å velge veien som kan planlegges i stedet for å gå rundt å lage planer jeg må avlyse hele tiden. Søsknene mine de har det rablet helt for og er ikke til å stole på lenger. Anonymkode: 78c0d...5b9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #14 Skrevet 17. januar 2023 Alle får ikke hjelp, nei. Det er mange som bor langt unna familie, og å spørre venner om hjelp med barn er ikke så lett, da venner gjerne har mer enn nok med egne barn. Og så er det ikke alle som får hjelp selv om familie bor nært. Vi får litt hjelp av mine foreldre. De bor i nærheten. Som i at de har passet noen timer innimellom. En sjelden overnatting (mange måneder mellom hver gang). Vi har ingen andre som kan hjelpe eller passe. Hadde vi flyttet til mannens hjemby, hadde vi ikke hatt noe hjelp i det hele tatt. Svigers hjelper null med de barnebarna som bor der allerede. Svigermor tåler ikke rot og bråk, og blir sur om ungene ikke sitter musestille i sofaen med hendene pent i fanget hele besøket... Anonymkode: dfa2b...326
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #15 Skrevet 17. januar 2023 Mine foreldre sitter barnevakt innimellom ved behov, de har også hatt barnet på overnatting men det er ikke ofte. Sist var kanskje 3-4 mnd siden. Svigermor passer selvsagt om vi spør, men vi glemmer rett og slett å spørre. Vi er dårlige på å prioritere oss selv når vi har mulighet.. Svigerfar er ikke veldig interessert, og vi møter dem sjeldnere enn 1 gang i mnd, så føler ikke de kjenner ungen nok til å kunne ha overnatting. Mange har ikke familie i nærheten, men vi har bevisst bosatt oss midt i mellom begge sider av familien. Maks 30 min kjøretur i begge retninger. Likevel møter vi dem ikke så ofte, kjenner de som møter foreldrene sine oftere som både bor 2-6 timer unna med bil.. så det er nok til hva man selv og familien gjør det til. Anonymkode: 05455...4e8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #16 Skrevet 17. januar 2023 Jeg føler «alle andre» rundt oss for hjelp, men det er nok bare en følelse. Vi har begge små familier, og har lite nettverk generelt. Så barnet vårt på 7 år, har faktisk aldri sovet borte fra oss begge. Hender jo enten jeg eller far er borte i forbindelse med jobb, men ikke samtidig, så vi har aldri hatt barnevakt over natten. Og kvelder med barnevakt kan telles på en hånd. men det går helt fint:) Plutselig er hun stor og skal overnatte til venner osv. Anonymkode: 4aed7...d43
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #17 Skrevet 17. januar 2023 Nei, er alene og barnet har én besteforelder. Hun jobber mye. Anonymkode: 84c58...e59
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #18 Skrevet 17. januar 2023 Ikke alle, sikkert. Men jeg har fått mye hjelp av mine foreldre. Anonymkode: aa380...7e8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #19 Skrevet 17. januar 2023 Vi har fire sett besteforeldre, da alle er skilte, og har mye hjelp i dem 😀 men vet vi er heldige og tar det ikke forgitt! Anonymkode: 635b4...626 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #20 Skrevet 17. januar 2023 Nei dessverre Anonymkode: cf5d5...e1b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå