Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne og har slått og sparket mine menn da jeg blir stressa. Vi finnes, og vi må ta tak i det. Jeg skyldte alltid på den andre, men problemet lå hos meg og ikke den andre. Min mor var verre enn meg, og jeg har ikke slått egne barn, som hun gjorde. 

I terapi, som jeg selv bestemte meg for å gå i, har stressproblemene mine blitt bedre. Jeg er ikke lenger voldelig. Men jeg sliter med å sove i samme seng og ikke stresse når jeg ikke får sove.

Hvordan tenker dere andre og håndterer egne følelser når dere ikke får sove og er frustrert? Jeg har en tendens til å vingle ift hvem sover hvor og å vekke han og krangle på natta. Begge trenger søvn, så en elendig strategi. Jeg vekker han gjerne og ønsker å ordne opp. Men jeg må finne et bedre mønster. Noen uker til neste terapi, så kunne vært godt og fått litt tips her. 

Og til dere som mener at jeg må gi slipp… Tro meg, jeg har prøvd mye for å komme meg videre. Det er han som vil prøve å få det til. Mer enn meg. Han kunne gått for lenge siden. 

Anonymkode: af848...5e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi finnes, og vi må ta tak i det.

Merkelig ting å si helt ut av kontekst. 

Overskriften din er partnervold, men det du vil ha råd om er søvn, stemmer det?

Anonymkode: 92537...df9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes helt ærlig at det er stort å lese at du har kommet til en innrømmelse på dette. Det er trinn 1
Jeg skulle ønske min partner kom så langt - hun er også voldelig, mest psykisk, men hun forstår det ikke selv og da er det vanskelig å gjøre noe med. Du er flink!!!!!

Anonymkode: f178b...888

Skrevet

Å vekke ham om natten for å krangle er psykisk vold. Like skadelig som slag. La ham sove!!! Hvis du er våken og frustrert, skriv heller ned følelsene dine og kjenn etter i kroppen hvor du kjenner følelsene. 

• Liker 5
Skrevet

Be ham sove i et annet rom enn deg, med døra låst og øretelefoner på.

Anonymkode: 8d8a4...3ee

Skrevet

Å sove i et annet rom er uaktuelt. Han takler det ikke. Jeg skal ta en prat med ham om hvorfor det er vanskelig. Vi har hatt netter der jeg ikke har vekt han, men det trigger noe i ham å sove alene. Så vi må klare å dele seng, evt han må finne ut hva som skal til hvis jeg trenger avstand. 

Nå var dette spm om noen kunne dele hvordan de takla det da. Hjelper ikke med sure kommenterer. Jeg har allerede skrevet at jeg sjøl ser at dette er feil… 

Det mest konstruktive forslaget var å skrive ned egne følelser og hvor det sitter i kroppen. Men jeg vil ikke vekke ham. 

Skal ta det opp med ham, hvordan vi kan løse det på en god måte. Høre hva som skjer med ham hvis han må sove alene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Å sove i et annet rom er uaktuelt. Han takler det ikke.

Hvis han ikke takler å bytte soverom så får du gjøre det.

Forøvrig er jeg enig i at det er underlig å ta opp kvinnelig vold som samfunnsproblem og så avslutte at du vil ha råd om et søvnproblem.

• Liker 1
Skrevet
Nymerïa skrev (8 minutter siden):

Hvis han ikke takler å bytte soverom så får du gjøre det.

Forøvrig er jeg enig i at det er underlig å ta opp kvinnelig vold som samfunnsproblem og så avslutte at du vil ha råd om et søvnproblem.

Han takler ikke å sove alene. Det spiller ingen rolle om det er jeg eller han som sover et annet sted. 

Nei, jeg tror moderator bare kan slette tråden. Får ikke noe hjelp like vel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 6.15):

Jeg har en tendens til å vingle ift hvem sover hvor og å vekke han og krangle på natta.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han takler ikke å sove alene. Det spiller ingen rolle om det er jeg eller han som sover et annet sted. 

Nei, jeg tror moderator bare kan slette tråden. Får ikke noe hjelp like vel. 

Hvordan kan du vingle ift hvem sover hvor hvis du ikke kan sove på eget soverom fordi han ikke takler å sove alene?

Og dessuten høres ikke dette funksjonelt ut noe sted. Et voksent menneske som ikke takler å sove alene har et problem. Når det i tillegg går utover partneren som ikke får sove og som reagerer med å vekke mannen som ikke kan sove alene i voksen alder for å krangle, så er vi langt over i noe som oppegående mennesker ikke hadde satt i gang med. Og da har vi ikke en gang nevnt volden.

Jeg håper dere kommer dere videre i livet begge to og lærer dere å stå trygt på egne ben. Først da vil dere være trygge personer som kan bygge et sunt forhold med noen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 6.25):

Å sove i et annet rom er uaktuelt. Han takler det ikke. Jeg skal ta en prat med ham om hvorfor det er vanskelig. Vi har hatt netter der jeg ikke har vekt han, men det trigger noe i ham å sove alene. Så vi må klare å dele seng, evt han må finne ut hva som skal til hvis jeg trenger avstand. 

Nå var dette spm om noen kunne dele hvordan de takla det da. Hjelper ikke med sure kommenterer. Jeg har allerede skrevet at jeg sjøl ser at dette er feil… 

Det mest konstruktive forslaget var å skrive ned egne følelser og hvor det sitter i kroppen. Men jeg vil ikke vekke ham. 

Skal ta det opp med ham, hvordan vi kan løse det på en god måte. Høre hva som skjer med ham hvis han må sove alene. 

Jeg hadde ikke godtatt bli vekket på natta for å krangle eller ordne opp i en tidligere krangel. 
Jeg hadde nok etter hvert funnet en egen plass å sove, og ikke i samme bolig. 

Men det enkleste her er at når du ikke får sove, så går du deg en tur enten rundt kvartalet, eller sett deg på stue å skriv ned følelsene dine. Ikke vekk han. 

Anonymkode: 28ede...8ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...