AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Skrevet 17. januar 2023 Han har ikke feber og spiser ish som normalt, men han gråter halve natta og syter masse på dagtid. Det plager han åpenbart, men han kan jo ikke si på hvilken måte. Han har mange prikker dog, mot storesøsteren som fikk ganske få og var null og niks plaget, så jeg regner med det klør. Kan lege skrive ut klær dempende et eller annet? Jeg leser at hvitvask er mer et kjerringråd, og jeg har ikke energi til å prøve ut kjerringråd. Og kan man smøre miniderm krem på vannkopper? Eldste syns den svir på eksemen sin, så den er ikke så mye mildere enn storebror Canoderm her i hus... Anonymkode: 9f43c...89b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #2 Skrevet 17. januar 2023 Kløedempende..... Anonymkode: 9f43c...89b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Skrevet 17. januar 2023 Hvitvask fungerer, det er litt kjølende og sink tørker ut koppen. Anonymkode: 6ea35...3d0 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Skrevet 17. januar 2023 Vi er i samme båt bare med ett litt eldre barn. Det har vært er ett rent helvete. Barnet klarer ikke å gå skikkelig pga vonde blemmer 😣😣 Igår ringte jeg legen men det var ikke noe annet råd enn å evt få sjekket crp og følge med den i tilfelle det går infeksjon i blemmene. Vi forsøkte å smøre Poxclin cool mousse igår kveld og natten har faktisk vært roligere..Legen jeg pratet med mente at det finnes ikke noe middel som sikkert hjelper. Men ring lege idag, det hjelper bare å få snakket med helsepersonell for sin egen bekymring iallefall ♥️ Anonymkode: a7b05...ffa
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #6 Skrevet 17. januar 2023 Du spurte om miniderm forresten! Vi bruker det av og til på gutten vår da han har litt atopisk eksem. Jeg ville IKKE brukt det på vannkoppene! Gutten vår HYLER om huden er litt sprukket og vi smører med miniderm, han sier det svir sånn. Anonymkode: a7b05...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #7 Skrevet 17. januar 2023 Vår var litt over året, hvitvask fungerte kjempebra på henne. Merket forskjell på veldig kort tid. Smurte bare inn hele ungen. Fungerte på eldre søsken også. Anonymkode: 2bc6b...e39 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #9 Skrevet 17. januar 2023 Aurax fungerte her. Null kløing. Fås kjøpt reseptfritt på apoteket 😊 Anonymkode: dd2d2...55c 1
Shaki82 Skrevet 17. januar 2023 #10 Skrevet 17. januar 2023 Xylocain salve hjelper. Det gjør også zyrtec. Det kan du få flytende på resept. Vi fikk det til vår når han hadde vannkopper. Han var veeeeeldig plaget. God bedring🥰
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #11 Skrevet 17. januar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Han har ikke feber og spiser ish som normalt, men han gråter halve natta og syter masse på dagtid. Det plager han åpenbart, men han kan jo ikke si på hvilken måte. Han har mange prikker dog, mot storesøsteren som fikk ganske få og var null og niks plaget, så jeg regner med det klør. Kan lege skrive ut klær dempende et eller annet? Jeg leser at hvitvask er mer et kjerringråd, og jeg har ikke energi til å prøve ut kjerringråd. Og kan man smøre miniderm krem på vannkopper? Eldste syns den svir på eksemen sin, så den er ikke så mye mildere enn storebror Canoderm her i hus... Anonymkode: 9f43c...89b Du kan prøve Poxclin skum fra apoteket. Den er laget for å bruke på vannkopper. 5-åringen her sa at det hjalp, og den er rask og enkel å smøre over større område. Ikke bruk aurax eller xylocain hvis det er mange prikker. Det er legemidler og skal ikke brukes på store deler av kroppen. Ville eventuelt tatt litt xylocain på blemmer som lett får urin på seg. Det kan svi ekstra der. Anonymkode: 5aaad...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #12 Skrevet 17. januar 2023 Hvitvask er fint. Korte rene negler er et must! Og husk: ingen Ibux når man har vannkopper!! Anonymkode: 26a4f...ad9 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #13 Skrevet 17. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvitvask er fint. Korte rene negler er et must! Og husk: ingen Ibux når man har vannkopper!! Anonymkode: 26a4f...ad9 👆 Enkelt og greit Og hvitvask er ikke kjerringråd. Det demper de ubehagelige symptomene. Det er vel like mye kjerringråd som å smøre sinksalve på en sår bleierumpe. Vår fikk også vannkopper ved 11 mnd. Ekstremt hardt rammet på korsryggen. Sikkert veldig vondt å ligge på. Jeg smurte inn hele ungen med hvitvask og vi fikk alle sammen en mye bedre natt. Jeg ga også paracet. Jeg synes det er uverdig å la barn ha åpenbart vondt også kan det hjelpe med smertestillende. Man ville jo tatt paracet som voksen. Men det er jo en avveining man får gjøre selv. Anonymkode: cbb29...60e 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #14 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 👆 Enkelt og greit Og hvitvask er ikke kjerringråd. Det demper de ubehagelige symptomene. Det er vel like mye kjerringråd som å smøre sinksalve på en sår bleierumpe. Vår fikk også vannkopper ved 11 mnd. Ekstremt hardt rammet på korsryggen. Sikkert veldig vondt å ligge på. Jeg smurte inn hele ungen med hvitvask og vi fikk alle sammen en mye bedre natt. Jeg ga også paracet. Jeg synes det er uverdig å la barn ha åpenbart vondt også kan det hjelpe med smertestillende. Man ville jo tatt paracet som voksen. Men det er jo en avveining man får gjøre selv. Anonymkode: cbb29...60e Herregud, du sier noe der! Det er på ryggen han har det verst, riktig nok godt fordelt over hele, men de er store og veldig mange. Det er sikkert kjempeubehagelig! Han er flink å snu seg på siden og mage, men det er klart at når det først kjennes så forsvinner jo ikke følelsen med en gang. Takk for mange gode råd, jeg skal ta meg en tur på apoteket og kjøpe litt smått. Jeg tenkte å bruke xylocain på de verste på ryggen, kan man bruke skum eller hvitvask først og likevel smøre med xylo? Anonymkode: 9f43c...89b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #15 Skrevet 17. januar 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud, du sier noe der! Det er på ryggen han har det verst, riktig nok godt fordelt over hele, men de er store og veldig mange. Det er sikkert kjempeubehagelig! Han er flink å snu seg på siden og mage, men det er klart at når det først kjennes så forsvinner jo ikke følelsen med en gang. Takk for mange gode råd, jeg skal ta meg en tur på apoteket og kjøpe litt smått. Jeg tenkte å bruke xylocain på de verste på ryggen, kan man bruke skum eller hvitvask først og likevel smøre med xylo? Anonymkode: 9f43c...89b Spør på apoteket. De har god oversikt over hvilke produkter som kan blandes og ikke. Anonymkode: 6aae5...ab0
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #16 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spør på apoteket. De har god oversikt over hvilke produkter som kan blandes og ikke. Anonymkode: 6aae5...ab0 Takk, det skal jeg gjøre 😊 Anonymkode: 9f43c...89b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå