Gå til innhold

Redd for at huseier skal kreve meg for tusenvis av kroner ved flytting...

Anbefalte innlegg

Leier en ganske ny enebolig, jeg og mine 3 barn pluss en hund.

Problemet er at alle vegger er gips, og gulvene er parkett. Gulvet får merker, riper og hakk av den minste lille ting, og det samme får veggene 😩

Vi skal flytte ut snart, og jeg er livredd for at huseier skal kreve at jeg dekker kostnadene for alle merker og hull i veggene, og riper og hakk i gulvene... 

Men jeg har jo bodd her i over 3 år med både unger og hund, og da skjer det uhell....Er ikke sånn at vi oppfører oss som psykopatiske villdyr heller, for vi har hatt flere boliger før denne (eide selv), og aldri hatt lignende problem. 

Er eksempel er at sønnen mistet et vannglass, og da ble det et tydelig hakk i parketten. Et annet eksempel er yngstemann hadde besøk av kamerater, og under lek slo ene guttungen borti veggen med en actionfigur, og det ble hull i veggen....   Tredje eksempel: 15 åringen støvsugde, og skulle dra til seg støvsuger men merket ikke at den hadde bikket over, så det kom da en lang ripe i gulvet 😳

Dette er bare tre eksempler, av dessverre mange... 

Tanker/innspill/råd?

Anonymkode: fcc2f...185

• Liker 2

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke dette helt 100% sikkert, men jeg vil tro at han kan kreve erstatning for det som er utover vanlig bruk. Da tolker jeg det som at det kan gå på hull i veggen, store hakk og den typen ting. 

Men når han leier ut til noen med 3 barn og en hund så burde man være bevisst på at det så er flere merker/riper enn om det bodde et rolig par der. 

Anonymkode: c1de3...ce7

• Liker 3
  • Nyttig 4

Normal slitasje blir det og særlig når huseier har godkjent utleie med hund. Men hull i vekken, store hakk og store riper er mer enn normal slitasje. Vil tro at du må dekke det 

Anonymkode: b2f0b...91a

• Liker 16

Små hakk er vanlig slitasje, men store synlige riper i gulvet og hull i vegg er vel litt drøyt? Kan ikke du sparkle og male over selv da? Kjenner du ingen som er handy? Vet at man kan få fikset riper i gulv til en viss grad.

Anonymkode: 7938f...61b

• Liker 6

Annonse

Vi kjøpte nybygg for 4 år siden og opplevde det samme som du beskriver. Ser helt jævlig ut nå. Parketten ser helt herpa ut selv om vi ikke har gjort annet enn å leve med to barn....

Anonymkode: 2a553...e09

• Liker 5

Riper og annen "normal" slitasje er greit. Hull i vegg må du nok belage deg på å dekke. Det er også slike ting du burde underettet huseier om underveis.

Anonymkode: 28031...c38

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Riper og annen "normal" slitasje er greit. Hull i vegg må du nok belage deg på å dekke. Det er også slike ting du burde underettet huseier om underveis.

Anonymkode: 28031...c38

Ble litt feil å skrive hull, for det er ikke et hull rett gjennom gipsen, men et synlig hakk 😏 Det er kommet mange slike hakk rundtomkring; f.eks når jeg bærer støvsuger eller andre tunge/store ting i trappen, så kommer det merke på veggen om noe så vidt dunker borti.... 

Var allerede flere hakk og merker på veggene når vi flyttet inn etter huseier (tok bilder), så jeg håper jo de merket selv hvor lite både gulv og vegger tåler.

Har ikke hatt lov å henge ting på veggene utenom der det allerede var spikrer og skruer, så noen plasser har jeg stilt opp bilder/malerier inntil veggene- men da er det kommet merker på veggene av det også, for malingen skaller tydeligvis bort av ingenting 😕

TS 

Dra på byggvarehus. Kjøp sparkel og maling også fikser du det selv før du flytter ut. Blir billigere. Det gjorde vi. Gikk fint. Finnes noen sånne voksgreier man kan bruke for å fikse hull og riper i parkett. Pergo mener jeg har en sånn pakke til noen hundre lapper.. Men sjekk det opp.

Anonymkode: f4cc8...c61

• Liker 6

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette var jo genialt!! 

Takk for tipset 😃👍

TS

Gjør dette, så slipper du stresset.

Anonymkode: 49172...af0

AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 1.28):

Merker jeg ble veldig skeptisk til at vi skal flytte inn i bolig med gipsvegger når vi har to småbarn når det skal så lite til å få hull🤯

Anonymkode: 26e0f...5eb

Det blir hakk og groper i gipsen av at du slår en bok eller en kasse eller en stol eller hva du bærer litt borti den veggen. Leide med gips før og måtte sparkle og male hele veggen etter en fest hvor noen dro en stol bakover litt for hardt og halve veggen ble trykket inn omtrent. Den ble ikke hardt dratt en gang. Det positive er at det er lett å sparkle og male da

Anonymkode: 022d4...6b1

Nesten så jeg skulle skrevet dette selv.. blir hakk og riper i parketten bare jeg ser på gulvet omtrent jo.. det kittet det linkes til her, er det virkelig noe man burde sette igang med på egenhånd?

Anonymkode: 0c9d8...914

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nesten så jeg skulle skrevet dette selv.. blir hakk og riper i parketten bare jeg ser på gulvet omtrent jo.. det kittet det linkes til her, er det virkelig noe man burde sette igang med på egenhånd?

Ser ut som det er veldig lett, se på omtalen av det, folk har lagt ut bilder av arbeidet sitt og det ser veldig fint ut

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser ut som det er veldig lett, se på omtalen av det, folk har lagt ut bilder av arbeidet sitt og det ser veldig fint ut

Ok, jeg blir bare redd for å gjøre ting ennå verre 😂 funker det når det har blitt " hull" mellom plankene også? hvis noen skjønner hva jeg mener..

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ok, jeg blir bare redd for å gjøre ting ennå verre 😂 funker det når det har blitt " hull" mellom plankene også? hvis noen skjønner hva jeg mener..

Hvis plankene glir fra hverandre da er det dårlig installert. Ikke leietagers feil. Legg gjerne ut bilde!

• Liker 2
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis plankene glir fra hverandre da er det dårlig installert. Ikke leietagers feil. Legg gjerne ut bilde!

Sklir ikke fra hverandre, men sånn her

16741518060997421685856708142415.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...