Gå til innhold

Bør man kjøpe drikkepakke på cruise? Reiser med MSC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har erfaring med cruiseferie med MSC evt andre rederier. Bør vi kjøpe drikkepakker? Ser den alkoholfrie pakken vil koste 7000 kr for to voksne og to barn i sju dager. Vil det lønne seg? Vi drikker ikke alkohol. Det er inkludert drikke til måltider vann, juice, kaffe. 

Vi har aldri reist på cruise , så trenger gjerne tips om dette og evt andre nyttige ting.

Setter stor pris på svar! Har noen andre tips ang cruiseferie, så kom med dem!!!

Vi skal cruise med i Middelhavet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kia12 skrev (6 timer siden):

Til dere som har erfaring med cruiseferie med MSC evt andre rederier. Bør vi kjøpe drikkepakker? Ser den alkoholfrie pakken vil koste 7000 kr for to voksne og to barn i sju dager. Vil det lønne seg? Vi drikker ikke alkohol. Det er inkludert drikke til måltider vann, juice, kaffe. 

Vi har aldri reist på cruise , så trenger gjerne tips om dette og evt andre nyttige ting.

Setter stor pris på svar! Har noen andre tips ang cruiseferie, så kom med dem!!!

Vi skal cruise med i Middelhavet.

Har aldri reist med dette selskapet. Men på rcl og ncl så er deg gratis vann og linonade/saft hele tiden. Ikke bare til måltider. Så drikkepakkd uten alkohol ville jeg aldri giddet. 

Anonymkode: 6ecbf...a33

Skrevet

Vi har droppet det. 
Drikke i buffeten er gratis- og brusen er sånn dispenser-brus som man fylte på kopper med lokk og sugerør.

Jeg kjøpte heller boks-brus de gangene jeg ville ha brus. 

Anonymkode: 34e1f...39a

Skrevet

Tusen takk for svar, dere 🙂 Hvis dere har noen andre rips, kom gjerne med dem.

Skrevet

1000kr i alkoholfri drikke per dag er mye! Da ville jeg heller kjøpt med drikke når man var i land og hatt på rommet, og kjøpt litt drikke til måltider. 

Har ikke vært på cruise da, så jeg vet ikke om det er gjennomførbart. 

Anonymkode: 3ef6a...dc0

Skrevet
Kia12 skrev (6 timer siden):

Tusen takk for svar, dere 🙂 Hvis dere har noen andre rips, kom gjerne med dem.

Finn ut om de har vann gratis 24/7. Om ikke kan det være bra å bestille en vannpakke om dette er viktig for dere. Ellers vil man på buffeten få andre alkoholfrie drikkevarer gratis, men kan være forskjellig om det er frokost lunch eller middag. Brus må man som regel betale for, eller kjøpe bruspakke. 

Skrevet

250 kroner for alkoholfri drikke per person hver dag?? Er ikke det helt utrolig mye? 

Anonymkode: 97019...6f9

Skrevet

Helt ufattelig at folk drar på cruise...

Anonymkode: 85abd...e06

Skrevet

Vi hadde ikke ekstra drikkepakke da vi var på cruise. Vi klarte oss bra med den drikken som var inkludert, nå er ikke vi avhengig av brus heller da.

Anonymkode: c0963...a2f

Skrevet

Finn ut hva som er inkludert uten den drikkepakken, også tar du det derfra.

Vi var på cruise med RC for noen år siden, og da hadde vi drikkepakke. Vi drikker også ekstremt lite alkohol, men det var  et regnestykke vi tok med hva som var inkludert ellers og hva vi faktisk ønsket å drikke. Valget falt på drikkepakke da. Vet ikke om det lønnet seg så enormt, men vi tapte ikke på det ihvertfall!

Anonymkode: 38ab9...2af

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

250 kroner for alkoholfri drikke per person hver dag?? Er ikke det helt utrolig mye? 

Anonymkode: 97019...6f9

nei

Anonymkode: 4c3c3...e5d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Helt ufattelig at folk drar på cruise...

Anonymkode: 85abd...e06

sikkert ikke det eneste du ikke fatter. Normalt holder man kjeft om det man ikke fatter eller forstår.

Anonymkode: f7517...e98

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...