Gå til innhold

Korona med oppkast? (Barn)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to små på 3 og 6 år. Begge kastet opp for 8 dager siden.  Deretter fulgte 8 dager med feber (svingende fra 37-39.5). Liten matlyst. Sover unormalt mye. I dag, på dag 9, kastet 3-åringen opp igjen. 6-åringen er veldig trøtt og sover mye, men har ikke feber. Innimellom, leker de og har det fint, men så legger de seg frivillig på sofaen og sovner. Noen som har vært borti likende sykdomsforløp? 

Anonymkode: f1ab6...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får teste dersom du ønsker å vite sikkert om de har korona. Oppkast er ikke unormalt hverken ved korona eller i sesongen vi er i nå. 

Anonymkode: d7f37...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har to små på 3 og 6 år. Begge kastet opp for 8 dager siden.  Deretter fulgte 8 dager med feber (svingende fra 37-39.5). Liten matlyst. Sover unormalt mye. I dag, på dag 9, kastet 3-åringen opp igjen. 6-åringen er veldig trøtt og sover mye, men har ikke feber. Innimellom, leker de og har det fint, men så legger de seg frivillig på sofaen og sovner. Noen som har vært borti likende sykdomsforløp? 

Høres ut som helt samme forløp som da vi hadde Korona i hus. Særlig hos barna satt viruset seg i magen og minsten på 3 hadde diaré i en hel uke og oppkast x 2 da med dagers mellom. Så vi skjønte fort at dette ikke var omgangssyke.

Fikk høre av lege at Omikron varianten stortrives i mage/tarm. Og varianten vi har nå er jo som kjent en underliggende mutant av Omikron igjen.

Anonymkode: 92980...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du får teste dersom du ønsker å vite sikkert om de har korona. Oppkast er ikke unormalt hverken ved korona eller i sesongen vi er i nå. 

Anonymkode: d7f37...45a

Testene er jo ikke like tilgjengelige lengre fordi vi blir anbefalt å ikke teste oss. De har i tillegg blitt en del dyrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som helt samme forløp som da vi hadde Korona i hus. Særlig hos barna satt viruset seg i magen og minsten på 3 hadde diaré i en hel uke og oppkast x 2 da med dagers mellom. Så vi skjønte fort at dette ikke var omgangssyke.

Fikk høre av lege at Omikron varianten stortrives i mage/tarm. Og varianten vi har nå er jo som kjent en underliggende mutant av Omikron igjen.

Aha, ja den kan forklare så rart forløp med oppkast og langvarig feber. Og så utrolig utmattet de er. Heldigvis noen gode timer der de er seg selv innimellom. Hvor lenge varte det hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 4 som har hatt feber av og på i over 1 uke. Vært feber hverdag siden torsdag. Han har spydd en gang. Sover flere ganger om dagen. Slapp, dårlig matlyst og mye hoste. Heldigvis veldig flink og drikke. Var på legevakten i går og legen der sa at det var ikke unormalt at man kunne gå i minst 10 dager med feber med det som gikk fortiden. Hun ville ikke teste han for hverken korona eller finne ut hvilken virus han hadde. Om han ikke blir bedre nærmere helgen blir jeg å bestille time til fastlegen for å la henne ta en mer grundig sjekk av han. Syns så synd i han når det er så langvarig :( Har blitt smittet selv også og jeg føler meg like syk som da jeg hadde korona for første gang i fjor vår. Så er ganske sikker på at det er det man har i hus. 

Anonymkode: b0a6b...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har en på 4 som har hatt feber av og på i over 1 uke. Vært feber hverdag siden torsdag. Han har spydd en gang. Sover flere ganger om dagen. Slapp, dårlig matlyst og mye hoste. Heldigvis veldig flink og drikke. Var på legevakten i går og legen der sa at det var ikke unormalt at man kunne gå i minst 10 dager med feber med det som gikk fortiden. Hun ville ikke teste han for hverken korona eller finne ut hvilken virus han hadde. Om han ikke blir bedre nærmere helgen blir jeg å bestille time til fastlegen for å la henne ta en mer grundig sjekk av han. Syns så synd i han når det er så langvarig :( Har blitt smittet selv også og jeg føler meg like syk som da jeg hadde korona for første gang i fjor vår. Så er ganske sikker på at det er det man har i hus. 

Anonymkode: b0a6b...769

Glemte å skrive hoste ja, de hoster masse! Høres ut som det er korona på besøk altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Testene er jo ikke like tilgjengelige lengre fordi vi blir anbefalt å ikke teste oss. De har i tillegg blitt en del dyrere. 

Testene er ikke blitt dyrere vel? 129 kr for fem tester? 

https://www.apotera.no/covid-19-selvtest-5pk

Anonymkode: 8ec2a...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet med koronapasienter tidligere og det var en del barn med oppkast innom. Vet ikke hvordan variantene som smitter rundt akkurat nå er mtp. oppkast, men vi så i hvert fall en del oppkast med tidligere varianter, så det forundrer meg ikke. :) 

Anonymkode: d6e30...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...