Gå til innhold

"Den som tier, samtykker"...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, så skal prøve å være kortfattet. 

For en tid tilbake var jeg (og flere andre) "vitne" til utroskap. Jenta viste jeg hvem var og at hun var singel. Gutten kjente jeg ikke til, men tok det som en selvfølge at han også var det. I ettertid kom det fram at gutten var i et annet forhold, og faktisk med en jente jeg tidligere kjente/ omgikk med! 

Min umiddelbare reaksjoner var sjokk og avsky mot han som var utro. Jeg ville si ifra til hun jeg kjente. Ville hun skulle vite. Hadde, og HAR, full sympati for henne - spesielt iom at jeg selv har opplevd utroskap.. :(

Men så kom det ut at hun var gravid...! Og da ble det verre for meg å si ifra om dette.. Jeg ville ikke påføre stress, smerte og sorg i en tid som skal være den beste i livet hennes... Så jeg tiet. Samtidig som jeg snakket om dillemaet mitt og sinnet mitt mot denne Gutten-til noen andre nære venner av meg..

Og selvfølgelig har hun nå hørt rykter.. Og hun har kontaktet meg. Noe hun ikke har gjort på ca 10 år. Så selfølgelig vet jeg tema. Vi skal ringes ila uken, og jeg må da være ærlig. Å såre henne. Ødelegge lykken som skal være i en graviditet. Si at kjæresten hennes var utro. Og prøve å måtte forklare meg om hvorfor jeg ikke sa ifra med en gang.. :(  

Jeg er så lei meg for sorgen og sinne hun skal oppleve, og jeg skammer meg for å ha tiet i den tid som har gått. Føler jeg har godtatt utroskapen iom ikke sagt i fra tidligere. Føler meg medskyldig, og har fryktelig dårlig samvittighet!! 

Gruer meg til å snakke med henne, men hun fortjener å få vite.. :(

Anonymkode: 0eb43...5e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI! Hallo!! Graviditeten er bare enda større grunn til å være ærlig. Hun fortjener å vite om det. Det der er ikke noe å bygge et foreldreskap på. Jeg hadde følt meg så forrådt og bare... sykt ekkelt om jeg intetanende hadde med meg en utro fyr med på fødsel og i starten av mitt barns liv. At jeg trodde at her var vi happy family liksom, så var alt bare en løgn. Hadde heller hatt med meg min søster da.

"Fun"fact: om han er utro og smitter henne med en kjønnssykdom så kan det ende dårlig for babyen. Det er faktisk en veldig big deal. 

Anonymkode: 8460d...d1b

• Nyttig 3
Skrevet

Er det snakk om voksne mennesker her, eller tenåringer? Siden du skriver gutten og jenta?

Anonymkode: 15da6...024

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det snakk om voksne mennesker her, eller tenåringer? Siden du skriver gutten og jenta?

Anonymkode: 15da6...024

Du har gjort det vanskelig for deg selv! Hva du skulle ha gjort er enten å si det med en gang (selv om jg forstår dilemma) eller holdt helt munn og aldri nevnt det til noen, nå sitter du i saksa dessverre.

du må forvente en såret og ekstremt sint dame, hu vil med all sannsynlighet føle du har robbet henne vekk fra sannheten eventuelt at du har vært på lag med den utro for å skjule dette. Ingen gode råd annet enn at du må tøffe deg opp og stå i  det som kommer.

Endret av Sofie Maria
Skrevet

Det er ikke du som sårer henne. Det er mannen. Fortell hun alt du vet og oppfordre henne til å finne sin selvrespekt og gå. Utroskap er forferdelig men du er faen meg det værste avskum av avskummet når du gjør det mot en du venter barn med.

Hun har nok visst en stund og trenger den siste konkrete bekreftelsen på at det stemmer for å pakke sakene sine og gå. 

Anonymkode: 8e3e9...642

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...