Gå til innhold

Betale hardt ned på huslånet eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja… min mor er minstepensjonist, og hennes årsinntekt er på 173 000, før skatt, 74 000 under EU’s fattigdomsgrense. 
Når faste utgifter er betalt, strøm og lege/medisiner så er det minimalt igjen til mat/klær så det er ofte at jeg handler til henne, betaler en strømregning eller lignende…

Anonymkode: ec2bb...8c5

❤️❤️❤️

Det er skammelig at ikke politikerne gjør noe med pensjonen til dagens pensjonister. 

Anonymkode: 576d3...c5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja… min mor er minstepensjonist, og hennes årsinntekt er på 173 000, før skatt, 74 000 under EU’s fattigdomsgrense. 
Når faste utgifter er betalt, strøm og lege/medisiner så er det minimalt igjen til mat/klær så det er ofte at jeg handler til henne, betaler en strømregning eller lignende…

Anonymkode: ec2bb...8c5

Så fint å høre at du tar vare på din mor ❤️

Det er hårreisende at folketrygden yter så lite til sine eldre. 

Anonymkode: 5c067...c96

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 23.22):

Du bruker tittelen finansrådgiver,  men det faller deg ikke inn at de andre som svarer også har økonomisk utdannelse? Svarene dine blir ikke bedre bare fordi du bruker finansrådgiver på slutten av svaret ditt.

Mvh Revisor 🤭

Anonymkode: 3b056...768

Å herregud, her snakker man revisor med mindreverdighets-komplekser.

Personen du siterer ga jo et ekstremt balansert svar. At begge deler kan være greit, avhengig av hva du selv verdsetter som person.

Allikevel skal du klage på svaret? 😵💫

Skrevet
AllahBallah skrev (57 minutter siden):

Å herregud, her snakker man revisor med mindreverdighets-komplekser.

Personen du siterer ga jo et ekstremt balansert svar. At begge deler kan være greit, avhengig av hva du selv verdsetter som person.

Allikevel skal du klage på svaret? 😵💫

Nei, ikke i det hele tatt. Jeg syns bare det er en uting at man skal flekse med titler for å gi svaret mer tyngde. Det er det jeg reagerer på, ikke svaret i seg selv, som jeg forøvrig ellers er enig i.

Å bruke titler (her finansrådgiver) for å gi svaret sitt mer tyngde virker temmelig desperat, og oser mindreverdighetskomplekser lang vei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 22.35):

Nemlig. Min mor har ca 12 000 utbetalt i pensjon pr måned. Det går veldig fint, da bolig er nedbetalt, bil er nedbetalt, hun forsørger ingen unger, strømregningen er minimal.

Anonymkode: c1b18...032

Høres ut som din mor er enslig utfra hvordan du beskriver det.  Da vil ikke hennes trygd være på lav sats 173000, men ca 232000.

Glem ikke at alderspensjonister og da spesielt minstepensjonister betaler lite eller ingenting i skatt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Høres ut som din mor er enslig utfra hvordan du beskriver det.  Da vil ikke hennes trygd være på lav sats 173000, men ca 232000.

Glem ikke at alderspensjonister og da spesielt minstepensjonister betaler lite eller ingenting i skatt. 

Jeg tror personen du siterer har bedre oversikt over hva moren har i pensjon enn du har.

Anonymkode: 4082e...d42

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror personen du siterer har bedre oversikt over hva moren har i pensjon enn du har.

Anonymkode: 4082e...d42

Jeg har oversikt hva de forskjellige minstesatsene ligger på, og personen jeg siterte skrev innlegget sitt som om moren var enslig, og man får ikke pensjon på 173 000 som enslig. Jeg tenker at den personen jeg siterte har bedre grunnlag enn deg for å svare meg på om moren er enslig eller ikke, jeg venter på svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...