Gå til innhold

Jeg har virkelig rotet det til for meg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk i fra eksmannen min for 2 år siden nå. Fant ny kjørlighet etter 8 mnd og har egentlig tatt det ganske rolig, men flyttet sammen for 4 knappe måneder. Mine barn, hans barn. Ting funker veldig bra, ungene kommer godt overens og mine er barna trives. Men! Jeg har plutselig fått et helt sinnsykt tilbakefall av kjærlighetssorg. Ordentlig dyp, vond sorg. Spesielt de ukene jeg ikke har barna mine hjemme, jeg er knust. Ikke bare sorg for barna mine, men jeg savner eksmannen min så uendelig. Mye vondt som har skjedd mellom oss, men jeg er ikke ferdig kjenner jeg. Eneste jeg vil er å dra tilbake til han. Er det flere som har hatt det slikt etter nytt samboerskap etc? Er det virkelig vanlig? Han fikk seg ny dame i den perioden vi flyttet sammen og tenkte egentlig bare «SÅ BRA!!!»…. Nå er tankene mine på hvordan i H**** jeg kan ødelegge for de to. Jeg vil hjem, hjem til mannen min og ungene mine. Hva gjør jeg? Går dette over? 

Anonymkode: acef0...54b

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gikk for fort inn i et nytt forhold og samboerskap, tenker jeg. Har sannsynligvis ikke prosessert bruddet godt nok før, kanskje ikke i det hele tatt.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

8 mnd er tidlig, du har sikkert noen følelser og sorg over oppbrudd av familien du må prossesere

Anonymkode: b31c5...9d7

Skrevet

Jeg har ikke vært i en tilsvarende situasjon, men hadde jeg det hadde jeg ønsket at mannen min hadde vært ærlig om han hadde savnet meg. 

Ikke prøv å ødelegge hans nye forhold, men si det som det er: du angrer, han er ditt livs kjærlighet og du ønsker å prøve på ny. 

Lykke til 😊

Anonymkode: 6818e...f98

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er mulig du ikke har vært gjennom sorgprosessen ennå. Kom også sent i gang med det. Det er ikke nødvendigvis forholdet man savner, men det som en gang var? De gode minnene, tryggheten? Selv om det fungerer godt med deg og den nye partneren pluss barn, så er det en stor omveltning i livet. 

Etter snart tre år våkner jeg fortsatt opp ved siden av den nye partneren og kjenner det nesten mareritt aktig, hva gjør jeg her? Burde jeg vært med (eks-) mannen min?? Dette var da nytt, skremmende og fremmed. Selv om jeg er glad i partneren og det er en stund siden bruddet. 

Gi det litt mer tid? Kanskje det er noe du bare må gjennom og bearbeide? Hvis det blir et vedvarende problem bør du søke hjelp og eventuelt bli særboende igjen. Du må i alle fall finne ut av hva du egentlig vil ❤️

Anonymkode: 7429d...b51

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Dere er gode ❤️😢 forventet litt mer hat, det det er KG trossalt. Mye som ikke kommer fram i innlegget mitt, men jeg var nødt å gå. Gikk gjennom endel ting som jeg manglet støtte i og det funket ikke for meg. Jeg har sagt at jeg savner han, han gir meg varme gode klemmer når vi møtes, noe som forvirrer meg da han er veldig av og på. Samtidig synes jeg forferdelig syns på samboeren min, som er en fantastisk mann og stefar som ungene elsker. Kanskje gi det litt tid? Jeg vet ikke. Men jeg klarer ikke skjule at jeg er ulykkelig. Er sjeleglad for at han sovnet i 19 tiden etter arbeidshelga si og jeg kan ligge på sofaen å gråte for meg selv, spise ost og kjeks, samt ett glass vin. Har det forferdelig tungt… drømmer om eksmannen hver (!!) eneste natt. Ikke overdrivelse engang. Drømte i natt om nydama også, aom forsåvidt er ganske okei. Jeg er en sympatisk og omsorgsfull dame, så jeg prøver alltid å se det beste av folk. Prøvde i drømmen å bli venn med henne, å jeg blir sint på meg selv. Er nok hodet som prøver å tvinge meg over til å gi slipp, men jeg vil ikke… savner han altfor mye, alt vi skulle oppnå sammen, alt vi hadde bygd opp og alle minnene. 

• Hjerte 6
Skrevet

Når barna dine ikke er hos deg, føler du kanskje at det er en ny familie du er hos. Det er ikke sikkert du savner eksmannen din på den måten, men dere sammen med barna. Du savner kanskje det dere kunne ha vært..? 

Anonymkode: 3deff...87f

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som en forsinket sorgprosess. Liksom at du plutselig innså hva som hadde skjedd og hva du "tapte". 

Aksepter sorgen, og gi det tid. Det vil gå seg til. 

Men pass på at du ikke "baker" deg inn i sorgen. Altså at du dyrker den. For da blir sorgen et overdrevent fantasiprosjekt som ikke stemmer med virkeligheten, og som er 10 ganger verre og kan pågå i lang tid. 

Anonymkode: da2b9...135

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere er gode ❤️😢 forventet litt mer hat, det det er KG trossalt. Mye som ikke kommer fram i innlegget mitt, men jeg var nødt å gå. Gikk gjennom endel ting som jeg manglet støtte i og det funket ikke for meg. Jeg har sagt at jeg savner han, han gir meg varme gode klemmer når vi møtes, noe som forvirrer meg da han er veldig av og på. Samtidig synes jeg forferdelig syns på samboeren min, som er en fantastisk mann og stefar som ungene elsker. Kanskje gi det litt tid? Jeg vet ikke. Men jeg klarer ikke skjule at jeg er ulykkelig. Er sjeleglad for at han sovnet i 19 tiden etter arbeidshelga si og jeg kan ligge på sofaen å gråte for meg selv, spise ost og kjeks, samt ett glass vin. Har det forferdelig tungt… drømmer om eksmannen hver (!!) eneste natt. Ikke overdrivelse engang. Drømte i natt om nydama også, aom forsåvidt er ganske okei. Jeg er en sympatisk og omsorgsfull dame, så jeg prøver alltid å se det beste av folk. Prøvde i drømmen å bli venn med henne, å jeg blir sint på meg selv. Er nok hodet som prøver å tvinge meg over til å gi slipp, men jeg vil ikke… savner han altfor mye, alt vi skulle oppnå sammen, alt vi hadde bygd opp og alle minnene. 

Det var jo en grunn til at du lot han gå, TS ❤️ Hva hadde forandret seg dersom dere ble sammen igjen?

Anonymkode: 3e8ca...308

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du vil bare ha kontroll og eie eksen. Gi han fred og kom deg på beina selv. Ikke ødelegg andre fordi du har det fælt. Bit det i deg. Dump han du er sammen med nå. Finn deg selv og bli et bedre menneske. Elsker han deg så kommer han tilbake. Hvis ikke så har du lært av dette. Ro helt ned og ikke finn på noe tøys. 

Anonymkode: 1d4d4...0be

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du vil bare ha kontroll og eie eksen. Gi han fred og kom deg på beina selv. Ikke ødelegg andre fordi du har det fælt. Bit det i deg. Dump han du er sammen med nå. Finn deg selv og bli et bedre menneske. Elsker han deg så kommer han tilbake. Hvis ikke så har du lært av dette. Ro helt ned og ikke finn på noe tøys. 

Skulle til å svare hen ovenfor, men så kom du. Hvorfor gidder du i det hele tatt å kommentere når du skriver slik svada? Kommer med «fakta» som ikke stemmer og som du ikke aner noe om. Vet du noe om meg, om oss? Nei. Fuck off. 

ts. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg tror det er fordi han fikk seg kjæreste. Da ble det plutselig ekte for deg også, at han har gått videre. Jeg mener ikke at jeg ikke tror at dette er reelle følelser hos deg. Jeg har opplevd liknende. Vi fant tilbake til hverandre og lever sammen igjen i dag. Med det sagt, ta det med ro. Du har allerede gitt beskjed, han forstår det nok. 

Anonymkode: 05772...219

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skulle til å svare hen ovenfor, men så kom du. Hvorfor gidder du i det hele tatt å kommentere når du skriver slik svada? Kommer med «fakta» som ikke stemmer og som du ikke aner noe om. Vet du noe om meg, om oss? Nei. Fuck off. 

ts. 

Helt enig med deg TS. Fuck den personen. Ikke la hen ødelegge eller la det gå inn på deg. 💗

Jeg sender deg gode klemmer 💗

Anonymkode: 92fff...413

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var jo en grunn til at du lot han gå, TS ❤️ Hva hadde forandret seg dersom dere ble sammen igjen?

Anonymkode: 3e8ca...308

Takk. Ja, det var en grunn.. han lot meg stå i mitt livs verste mareritt alene, å angret når jeg forsto etter 1,5 år at jeg sto alene. Har endret seg veldig siden da, noe jeg vet da han har gått til psykolog, etc i flere år etter jeg gikk. Tror nok han hadde vært flinkere til å kommunisere hva han følte, hva han ville og hvorfor hvis vi ble sammen igjen. Vil bare hjem, gruer meg til å legge meg 😭 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig med deg TS. Fuck den personen. Ikke la hen ødelegge eller la det gå inn på deg. 💗

Jeg sender deg gode klemmer 💗

Anonymkode: 92fff...413

Takk ❤️ Ble så glad for responsen jeg fikk da jeg la ut innlegget mitt, men må selvsagt ett eller annet troll innom. Bryr meg ikke stort, men blir irritert over å bruke den lille energien jeg har på slike mennesker. 

tårene sitter så løst, ser på tv2 på et meningsløst show og gråter. Hva skjer liksom? 😢 er bare ulykkelig… må skjerpe meg for samboer, han fortjener så mye bedre 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror foresten ikke du har lest hele innlegget. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror det er fordi han fikk seg kjæreste. Da ble det plutselig ekte for deg også, at han har gått videre. Jeg mener ikke at jeg ikke tror at dette er reelle følelser hos deg. Jeg har opplevd liknende. Vi fant tilbake til hverandre og lever sammen igjen i dag. Med det sagt, ta det med ro. Du har allerede gitt beskjed, han forstår det nok. 

Anonymkode: 05772...219

Gir meg et lite håp. Vet ikke om det er det som er tilfelle, tenkte jaaa når jeg fikk vite det. 17 år yngre jente(!), ikke dame. Kanskje litt. Men som jeg skrev i HI så bryr jeg meg om folk, ville ikke gjort noe sånn egentlig for de. Er bare vondt, hele pakka. Elsker han, og tro meg jeg vet han elsker meg også. Klemmene hans sier mer enn ord, å jeg forstår hva han føler… skal jeg få han til sengs for å snu han om? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gir meg et lite håp. Vet ikke om det er det som er tilfelle, tenkte jaaa når jeg fikk vite det. 17 år yngre jente(!), ikke dame. Kanskje litt. Men som jeg skrev i HI så bryr jeg meg om folk, ville ikke gjort noe sånn egentlig for de. Er bare vondt, hele pakka. Elsker han, og tro meg jeg vet han elsker meg også. Klemmene hans sier mer enn ord, å jeg forstår hva han føler… skal jeg få han til sengs for å snu han om? 

Like greit han ble kvitt deg. Du høres lite sympatisk ut. 

Anonymkode: 413f1...074

• Liker 2
Skrevet

Kanskje sette barna dine først nå - og ikke legge så ekstremt mye vekt på følelsene dine? Barna trenger ro og stabilitet..det gir du dem ikke om du hele tiden skal dyrke deg selv og dine følelser..du har tatt et valg - som har fått store konsekvenser for barna dine - nå skylder du dem ro og fred. 

• Liker 5
Skrevet

Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Gikk fra samboeren min og ble raskt sammen med en annen som jeg var kjempeforelsket i. Vi er fremdeles gift og har barn sammen. Forholdet til eksen var dårlig og jeg ville jo egentlig ikke være sammen med ham, men kunne innimellom kjenne på sorg og savn likevel. Da han fikk ny dame etter flere år, kjente jeg til og med på litt sjalusi selv om jeg egentlig foraktet ham etter mange års turbulent samarbeid. Det hele var veldig rart. Men det gikk over og nå i dag har jeg ingen slike følelser. Er ikke alltid så lett å bli klok på disse følelsene. Er kanskje annerledes med deg da, for jeg ville jo virkelig ikke ha ham tilbake. Og når du spør om du burde få ham til sengs, lurer jeg jo på om du er et troll? For det er jo bare råttent gjort mot din nåværende samboer, i tilfelle.

Anonymkode: 77490...ee8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...