AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Del Skrevet 16. januar 2023 Hadde lyst å begynne med slalåm igjen etter jeg har gått ned mange kilo. Har veldig mye større underkropp enn overkropp og sliter veldig med å finne slalåmstøvler som passer. På det tykkeste er leggene 54 cm, men støvler går kanskje ikke såå langt opp.. Prøvde 3 forskjellige butikker for noen dager siden og det var ikke sjans. Det var flere centimeter igjen for å få lukket den øverste spennen på skoen. Fikk igjen en sko som hadde kun en stor borrelås øverst, men når den var på var skoen så trang at det var utrolig smertefullt. Noen som vet hva jeg kan gjøre ? Anonymkode: 3b479...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr.knowitall Skrevet 16. januar 2023 #2 Del Skrevet 16. januar 2023 Kjøp større stropper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Del Skrevet 16. januar 2023 Jeg skjønner problemet. Jeg får ikke på meg min manns slalomstøvler i str 46 engang, så har gitt opp. Må legge til at jeg er bombesikker på at jeg har lipødem. Følger med i tråden og håper du får gode tips. Anonymkode: 34c5b...c4b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #4 Del Skrevet 16. januar 2023 Samme her, følger Anonymkode: 4e7a5...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #5 Del Skrevet 16. januar 2023 Har dere vært hos Surefoot? Anonymkode: 7a527...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor68 Skrevet 16. januar 2023 #6 Del Skrevet 16. januar 2023 Jeg har kjøpt ekstra spenner som muliggjør lengre strekk til låsen. De bestilte jeg i en sportsbutikk til en helt ålreit pris om jeg husker rett. Håper det kan funke for deg også☺️ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #7 Del Skrevet 16. januar 2023 Jeg kjøpte mine på sport 1 Beitostølen. Lett lenge, og var innom flere butikker i Oslo. Er noen år siden, men fant en damemodell til slutt beregnet på bred fot og store legger. (Lurer på om de er av merket Head) De beste støvlene har jeg faktisk leid, og angret som bare det på at jeg ikke spurte om å få kjøpe støvlene. De ble perfekt tilpasset og var ferdig inngått. Anonymkode: 3757a...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordnær Skrevet 17. januar 2023 #8 Del Skrevet 17. januar 2023 Kjøp Randone støvel og binding i stedet. Der har støvlene enn innersåle som kan taes ut, varmes opp og tilpasses foten. Men er dyrere da selvfølgelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kepaløk Skrevet 17. januar 2023 #9 Del Skrevet 17. januar 2023 Jeg fikk hjelp i butikken. Gå til en butikk som har god kunnskap. Damemodeller er oftere lavere enn herremodeller, og går dermed ikke så langt opp på det tykkeste på leggen. Endte opp med disse, som i tillegg har bred lest: https://oslosportslager.no/produkt/eden-75-alpinstovel-16-17-49551.aspx (alpint er virkelig ikke min greie da, så har bare brukt de to ganger 😛) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #10 Del Skrevet 17. januar 2023 Jeg har tjukke legger og har dalbello sin damemodell. Anonymkode: ed464...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #11 Del Skrevet 17. januar 2023 Jeg har slanke legger, men slet helt enormt med slalåmstøvler. Prøvde mange størrelse større og de var like trange over leggene. Jeg prøvde bare mange ulike støvler før jeg til slutt fant noen som passet. Anonymkode: f67bf...5c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #12 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skjønner problemet. Jeg får ikke på meg min manns slalomstøvler i str 46 engang, så har gitt opp. Må legge til at jeg er bombesikker på at jeg har lipødem. Følger med i tråden og håper du får gode tips. Anonymkode: 34c5b...c4b Skulle kommentere at du bør sjekke deg for Lipødem ja TS. Det høres kjent ut det du beskriver, jeg gikk ned 20 kg, men underkroppen forble uproposjonalt stor. Anonymkode: 8bc1f...752 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 17. januar 2023 #13 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hadde lyst å begynne med slalåm igjen etter jeg har gått ned mange kilo. Har veldig mye større underkropp enn overkropp og sliter veldig med å finne slalåmstøvler som passer. På det tykkeste er leggene 54 cm, men støvler går kanskje ikke såå langt opp.. Prøvde 3 forskjellige butikker for noen dager siden og det var ikke sjans. Det var flere centimeter igjen for å få lukket den øverste spennen på skoen. Fikk igjen en sko som hadde kun en stor borrelås øverst, men når den var på var skoen så trang at det var utrolig smertefullt. Noen som vet hva jeg kan gjøre ? Anonymkode: 3b479...04e De kan vel hjelpe deg på butikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 17. januar 2023 #14 Del Skrevet 17. januar 2023 Gå i en butikk der de kan det, de hjelper det med å finne riktige støvler. Om du bor i nærheten av Lørenskog vil jeg anbefale Sport 1 på Snø, de har egne personer som tilpasser støvlene for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #15 Del Skrevet 17. januar 2023 Kepaløk skrev (10 timer siden): Jeg fikk hjelp i butikken. Gå til en butikk som har god kunnskap. Damemodeller er oftere lavere enn herremodeller, og går dermed ikke så langt opp på det tykkeste på leggen. Endte opp med disse, som i tillegg har bred lest: https://oslosportslager.no/produkt/eden-75-alpinstovel-16-17-49551.aspx (alpint er virkelig ikke min greie da, så har bare brukt de to ganger 😛) Takk for alle svar Fikk noe hjelp hos xxl, men bare med å prøve å få de på som var umulig 😅 selgeren der sa faktisk at det ikke var håp hos xxl ihverfall. Han anbefalte en annen butikk på Vestby outlet, men der hadde de kun fått inn herremodellene. Så føler ikke det var vært så mye hjelp til nå fra butikkene. Den modellen jeg fikk igjen øverst var en sånn randonstøvel (?) så han sa den ikke kan brukes til å stå i bakken med, at det var mer for rett ned kjøring og ikke slalåm. Har sendt noen mail til diverse butikker nå istedenfor å dra overalt og føle meg dum.. tørr ikke bestille fra nett heller. Skal sjekke ut tipsene jeg har fått her også 👍 Angående lipødem har jeg selv vært inne på tanken og kontaktet fysioterapeut med erfaring og hun sier hun er usikker og at jeg skal fortsette vektnedgangen for å se Anonymkode: 3b479...04e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #16 Del Skrevet 17. januar 2023 Har dalbello, de er brede. Anonymkode: 5abf9...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 17. januar 2023 #17 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk for alle svar Fikk noe hjelp hos xxl, men bare med å prøve å få de på som var umulig 😅 selgeren der sa faktisk at det ikke var håp hos xxl ihverfall. Han anbefalte en annen butikk på Vestby outlet, men der hadde de kun fått inn herremodellene. Så føler ikke det var vært så mye hjelp til nå fra butikkene. Den modellen jeg fikk igjen øverst var en sånn randonstøvel (?) så han sa den ikke kan brukes til å stå i bakken med, at det var mer for rett ned kjøring og ikke slalåm. Har sendt noen mail til diverse butikker nå istedenfor å dra overalt og føle meg dum.. tørr ikke bestille fra nett heller. Skal sjekke ut tipsene jeg har fått her også 👍 Angående lipødem har jeg selv vært inne på tanken og kontaktet fysioterapeut med erfaring og hun sier hun er usikker og at jeg skal fortsette vektnedgangen for å se Anonymkode: 3b479...04e Randonesko kan også brukes i slalombakken, de kan jo låses av så de blir like stabil som en slalomsko. Fordelen er jo at en kan løsne låsingen bakpå når en skal gå til og fra bakken for å komme seg på på do/til bilen- kiosken-billettluken, bakdelen er at de er dyrere. Om du får randonesko til å passe bindingen du har på slalomskiene er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #18 Del Skrevet 18. januar 2023 Har lest mange amerikanske / utenlandske artikler nå og der var det mer fokus på det. Har googlet og funnet mye forskjellig, ikke alt var tilgjengelig her i landet. Men hva med disse? https://www.brekkesport.no/salomon-qst-access-70-w-2?gclid=EAIaIQobChMI-KTLjJ3S_AIVFwCLCh3Lpw2kEAQYAyABEgKqsPD_BwE Må jo bestille fra nett som er en risiko; men er vel bare å sende tilbake. Er dette vanlige bindinger eller sånne randon? Anonymkode: 3b479...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sannah Skrevet 14. januar #19 Del Skrevet 14. januar Jeg vet ikke om det er noen som følger denne tråden lenger, men jeg ville bare komme med min erfaring fra gårsdagens slalomstøveljakt. JEG FANT NOEN!!! ENDELIG! Og det var faktisk de som ble tipsa om i forrige innlegg her: Salomon QST Access 70 w. Helt "vanlig", ok pris også, ikke spesielt dyre. Og de første slalomstøvlene jeg noen gang har fått på meg UTEN at jeg har flytta på spenner/utvida det som utvides kan. Og de var ikke vonde på, klemte ingen steder slik alle de andre jeg har prøvd gjør. Jeg ble også tipsa om Head Edge, men de var vonde, selv om jeg klarte å få dem på. VIlle ha mista følelsen i beina etter 5 minutter 😮 Prøv Salomon QST, jenter/damer her inne - det var en helt ny verden!!! 😄 😄 Jeg er SÅ glad! salomon qst access 70 w white - Google Search 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #20 Del Skrevet 17. januar sannah skrev (På 14.1.2024 den 19.54): Jeg vet ikke om det er noen som følger denne tråden lenger, men jeg ville bare komme med min erfaring fra gårsdagens slalomstøveljakt. JEG FANT NOEN!!! ENDELIG! Og det var faktisk de som ble tipsa om i forrige innlegg her: Salomon QST Access 70 w. Helt "vanlig", ok pris også, ikke spesielt dyre. Og de første slalomstøvlene jeg noen gang har fått på meg UTEN at jeg har flytta på spenner/utvida det som utvides kan. Og de var ikke vonde på, klemte ingen steder slik alle de andre jeg har prøvd gjør. Jeg ble også tipsa om Head Edge, men de var vonde, selv om jeg klarte å få dem på. VIlle ha mista følelsen i beina etter 5 minutter 😮 Prøv Salomon QST, jenter/damer her inne - det var en helt ny verden!!! 😄 😄 Jeg er SÅ glad! salomon qst access 70 w white - Google Search Ja var faktisk de jeg endte opp med. 2300 kr også, så ikke dyre. I tillegg er de bredere ved tærne så man ikke fryser. Er sykt fornøyd med de, veldig mye justeringsmuligheter. Nå har jeg gått ned ytterligere 7 cm rundt leggen så måtte stramme de. Men da leggene var 7 cm større var de også behagelige , så disse passer de aller fleste 😍 Anonymkode: 3b479...04e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå