Jente-24 Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 (endret) ... Endret 17. januar 2023 av Jente-24 9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #2 Skrevet 16. januar 2023 Spiller vel ingen rolle hvem som sier det, det er sånn barnet sitt har hatt det i bhg. Mener su de skal lyve, Anonymkode: 42d2a...0b9 10
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Skrevet 16. januar 2023 Huff, føler med deg! Ikke noe gøy når man får høre bare negativt. Barnet ditt er jo så lite ennå, at jeg skjønner ikke at de gidder å kommentere det hver dag? Små barn gjør ofte dette, men det er forbigående for de fleste. Det er bhg som må håndtere dette når det oppstår. Trives barnet i bhg? Anonymkode: 378d8...408 7 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #4 Skrevet 16. januar 2023 Ville slengt ballen tilbake til den ansatte. " å sier du det, hva gjorde du/dere da? Var det Ingen voksne i nærheten?" osv.. Slike ting for å bevisstgjøre den ansatte sitt ansvar. Hadde også gitt den ansatte beskjed om å ikke ta opp slikt foran andre foreldre eller barn. Makan.. Anonymkode: 0784f...a76 29 6 11
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #5 Skrevet 16. januar 2023 Be om en møte med ped leder, dette er ikke noe en ansatt skal ta hverken over hode på barnet eller foran andre foreldre. Anonymkode: 1b8fc...579 19 3 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #6 Skrevet 16. januar 2023 Har du reflektert rundt at det er bare negative tilbakemeldinger? Gjør du noe med det? Eller har du bare hengt deg opp i at du får det, og forventer ros? Anonymkode: 989b7...15c 12
Jegkommerikkepåno Skrevet 16. januar 2023 #7 Skrevet 16. januar 2023 (endret) Hvor er de ansatte som skal passe på barna? Følger de ikke med?de skal være i forkant for å unngå at slike ting skjer. Et barn på 1.5 år forstår ikke at man ikke skal bite, lugge eller slå. Er derfor man har voksne til å passe på de å avverge slikt. Endret 16. januar 2023 av Jegkommerikkepåno 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Skrevet 16. januar 2023 Det er vanlig at de gjør det på den alderen. Minste på 4 år begynte i barnehagen da han var 2 år. Fikk høre en del at han kløyp og beit, de fortalte det også ikke var uvanlig og at han ikke var den værste. Men jeg spurte også selv om det da han gjorde det hjemme da 🙈 syntes det var fint de informerte. Nå som han er på stor avdeling så får han igjen av de som er litt større, og det tenker jeg er sunt, så han kan lære og føle på det han selv gjør. Syntes du burde ta det opp, er leit man ikke får høre noe positivt. Kan du ikke spørre selv om det har skjedd noe fint? Er jo godt for deg å høre om barnet ditt har hatt en bra dag også. Så skjønner du føler litt på det Anonymkode: abb37...10e 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #9 Skrevet 16. januar 2023 Jegkommerikkepåno skrev (19 minutter siden): Hvor er de ansatte som skal passe på barna? Følger de ikke med?de skal være i forkant slik at slike ting ikke skjer. Et barn på 1.5 år forstår ikke at man ikke skal bite, lugge eller slå. Er derfor man har voksne til å passe på de å avverge slikt. Håper du tuller ellers er du særdeles ignorant og har lite peiling på hverdagen i bhg Anonymkode: 42d2a...0b9 9 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #10 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har du reflektert rundt at det er bare negative tilbakemeldinger? Gjør du noe med det? Eller har du bare hengt deg opp i at du får det, og forventer ros? Anonymkode: 989b7...15c Med så små barn må ting tas tak i idet det skjer. Det er begrenset hva man får gjort mange timer seinere hjemme. De kan jo ikke snakke en gang. Anonymkode: 64b3d...b34 7 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #11 Skrevet 16. januar 2023 Hør med ped leder om det virker som om barnet trives i barnehagen. Anonymkode: 64b3d...b34 1
AprilLudgate Skrevet 16. januar 2023 #12 Skrevet 16. januar 2023 Jeg synes du skal be om et møte med styrer ja. Si at du selvsagt skjønner slikt kan skje, og det er helt iorden å få tilbakemelding avogtil. Men hver bidige dag - foran foreldre og aldri noe positivt er ikke spesielt oppløftende og ivaretar ikke taushetsplikt heller. 6 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #13 Skrevet 16. januar 2023 Jente-24 skrev (48 minutter siden): H Barnet er 1 1/2 år og ikke vært der lenge. Har i tillegg korte dager. Hver gang jeg henter barnet, får jeg negative kommentarer om barnet mitt mens andre foreldre/ansatte fra andre avd er i nærheten. Jeg får slike kommentarer av assistenter. Ped.lederen har aldri kommentert noe sånt. Jeg får ikke kommentarer om det positive barnet har gjort i løpet av dagen, kunn negative som " kloring, lugging, biting, gråting, sutring osv " dette opplever ikke vi hjemme. Hva skal jeg gjøre, sette opp et møte med ped.lederen og styreren eller bare la det ligge? Hadde det akkurat på samme måte. Jeg begynte til slutt bare å holde barnet mitt og kose med henne mens de ansatte maste om det negative. Så lot jeg vær å svare ordentlig , ble mer sånn ååå.. så spurte jeg datteren min forran den ansatte om hun hadde gjort noe gøy i dag, og ignorerte henne litt. Til slutt endte det med at datteren min slo løs 3 tenner i bhg pga hun var oppe på en hylle alene... etter det hørte jeg ikke noe mer negativt. Nå er det, ååå i dag har hun perlet ett helt brett alene. Såå flink. Men det var bare den ene ansatte som alltid var negativ. Anonymkode: d538b...b24 5
Grüner Skrevet 16. januar 2023 #14 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Spiller vel ingen rolle hvem som sier det, det er sånn barnet sitt har hatt det i bhg. Mener su de skal lyve, Anonymkode: 42d2a...0b9 De ansatte i bhg har taushetsplikt, så å snakke negativt om et barn i andre foreldres påhør er ikke ok. For foreldrene til det aktuelle barnet er det heller ikke særlig oppbyggende å bare få negativ feedback. 12 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #15 Skrevet 16. januar 2023 Uff det er ikke sånn de skal være 😕 hvorfor ser dem bare det negative barnet gjør, og sier det til deg ? Jeg har aldri hørt noe negativt i barnehagen min. Anonymkode: 6732b...f2b 2
Grüner Skrevet 16. januar 2023 #16 Skrevet 16. januar 2023 Jente-24 skrev (54 minutter siden): H Barnet er 1 1/2 år og ikke vært der lenge. Har i tillegg korte dager. Hver gang jeg henter barnet, får jeg negative kommentarer om barnet mitt mens andre foreldre/ansatte fra andre avd er i nærheten. Jeg får slike kommentarer av assistenter. Ped.lederen har aldri kommentert noe sånt. Jeg får ikke kommentarer om det positive barnet har gjort i løpet av dagen, kunn negative som " kloring, lugging, biting, gråting, sutring osv " dette opplever ikke vi hjemme. Hva skal jeg gjøre, sette opp et møte med ped.lederen og styreren eller bare la det ligge? Jeg synes du skal ta det opp med ped.leder som igjen tar det opp med sine assistenter. Dette er ikke ok. 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #17 Skrevet 16. januar 2023 Jeg har jobbet i barnehage i 16 år, og er det en ting vi har hatt fokus på så er det at for hver negative ting du må si om et barn, så skal du si 10 possitive ting. Det er ikke noe kjekt å bare få høre det negative narnet har gjort i løpet av en dag. Anonymkode: 62b61...eea 7 2
Grüner Skrevet 16. januar 2023 #18 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har du reflektert rundt at det er bare negative tilbakemeldinger? Gjør du noe med det? Eller har du bare hengt deg opp i at du får det, og forventer ros? Anonymkode: 989b7...15c De ansatte må finne en balanse mellom de negative og de positive tilbakemeldingene, og å snakke negativt om et barn helt udiskret i andre foreldres påhør er direkte uprofesjonelt og brudd på taushetsplikten. 5 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #19 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Med så små barn må ting tas tak i idet det skjer. Det er begrenset hva man får gjort mange timer seinere hjemme. De kan jo ikke snakke en gang. Anonymkode: 64b3d...b34 Men hva har ts proaktivt gjort? Altså, man kan ta et møte med barnehagen, finne ut hvordan man kan samarbeide osv. Jeg mener ikke man skal irettesette når man kommer hjem mange timer senere. Men jeg er uenig i at man ikke kan snakke med en 1,5 åring om å ikke bite og slå. Det kan man jobbe med hjemme også. Grüner skrev (12 minutter siden): De ansatte må finne en balanse mellom de negative og de positive tilbakemeldingene, og å snakke negativt om et barn helt udiskret i andre foreldres påhør er direkte uprofesjonelt og brudd på taushetsplikten. Jeg forstår det, men jeg ville spurt meg selv om jeg aldri fikk en eneste positiv tilbakemelding, om det er noe galt. Ganske tidlig. Anonymkode: 989b7...15c 1
Jente-24 Skrevet 16. januar 2023 Forfatter #20 Skrevet 16. januar 2023 AprilLudgate skrev (1 time siden): Jeg synes du skal be om et møte med styrer ja. Si at du selvsagt skjønner slikt kan skje, og det er helt iorden å få tilbakemelding avogtil. Men hver bidige dag - foran foreldre og aldri noe positivt er ikke spesielt oppløftende og ivaretar ikke taushetsplikt heller. Tusen takk skal du ha for kommentaren din. Saken er, mitt barn begynte ikke for lenge siden i bhg, hen gikk 3 uker i strekk, så ble syk ( virusinfeksjon som varte i 4 uker), sendte barnet igjen i bhg etter at hen ble frisk. Gikk 2 uker før barnet ble syk igjen med influensa og tenner. Holdte barnet hjemme i nesten 3 uker til. Hjemme har ikke jeg og far oppfaget en slik atferd som blir beskrevet av ansatte i bhg. Men mjlig det er fordi vi har ingen andre barn hjemme? I starten hørte vi mye sutring av personalet at nå har barnet vært lenge i bhg ( fra kl 0930 til 1530). Dette mente de gang på gang at må forkortes da barnet blir lei seg og gråter. Noe som ikke stemmer, for barnet er blid og leken med andre barna på avd. Dette ble avkreftet av ped.lederen og styreren. Så hører vi kommentarer som barnet har snørr og må hentes når allmenntilstanden har vært bra. Ingen feber eller oppkast og diare. Heller ikke slapphet i kroppen. Igjen ble jeg bedt om å dra hjem igjen for barnet ble plutselig bra igjen og ikke trengtes å hentes. Så fikk kommemtarer om at barnet biter andre barn. Når ene dagen da jeg skulle hente ungen, så ble vedkommende selv lugget av et annet barn foran meg og en annen assistent. Da greip assistenten inn og tok vekk mitt barn unna det andre barnet som gikk løs på ungen min. Nå etter 3 ukers fri fra bhg, fikk vi endelig en sånn negativ kommentar igjen. Det sårer meg som mor om hvorfor får ikke jeg slike kommentarer på foreldresamtale/ alene med ped.lederen? 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå