AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Del Skrevet 16. januar 2023 Hei. Har vært hos lege med pga. dette, fikk bare en kortison krem som ikke hjalp noe særlig… Har det på begge armer (både overarm og underarm), lår og rumpe. Er det flere som har det så mange steder? Har prøvd det meste av kremer med carbamid, CeraVe etc. Er så lei. Har alltid hatt litt bak på armen men for noen år siden så spreder det seg flere steder på kroppen Er det noen som har vært hos hudlege og fått noe behandling for dette? Anonymkode: c31d7...43f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 16. januar 2023 #2 Del Skrevet 16. januar 2023 Enn om det er så enkelt at keratosis pilaris er en mangelsykdom? Da vil det løse problemet hvis du korrigerer mangelen. Og det er mye som tyder på at mangel er problemet. Et søk på google viser mange koblinger fra keratosis pilaris til mangel på A- og C-vitamin. Da er løsningen i såfall å spise tran og ei brødskive med leverpostei daglig. Tran inneholder mye vitamin A, i tillegg til rikelige mengder omega-3 (som cellene i huden også trenger). Leverpostei inneholder så mye A-vitamin at det ikke er anbefalt å spise mer enn ei brødskive med leverpostei daglig. Hvis du legger inn en tablett med 1000 mg. C-vitamin daglig (øvre anbefaling for daglig dose) i tillegg, burde du merke forskjell i løpet av ganske kort tid, dersom det er sant det som skrives om at keratosis pilaris er en mangelsykdom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Del Skrevet 16. januar 2023 Ville gått til hudlege. Anonymkode: 2ef45...6d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #4 Del Skrevet 16. januar 2023 Takk for tips, kan jo prøve det en periode og se! Anonymkode: c31d7...43f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 16. januar 2023 #5 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Takk for tips, kan jo prøve det en periode og se! Anonymkode: c31d7...43f Hvis du prøver tran/leverpostei/C-vitamin en periode, hadde det vært verdifullt med en tilbakemelding, spesielt hvis du ikke merker forskjell!👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #6 Del Skrevet 16. januar 2023 Jeg tar en del kosttilskudd om dagen, og er ikke så plaget som før. Vasker armene med cerave vask, og skrubb innimellom, men smører de ikke med den kremen lenger, bare vanlig krem innimellom. Leste at man ofte er verre om sommeren, men jeg er omvendt. Vi får sammenligne litt. Anonymkode: 3c99a...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #7 Del Skrevet 16. januar 2023 Jeg hadde det. Fant ut at jeg hadde cøliaki. Forsvant etterpå. Anonymkode: 6cb5a...37b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #8 Del Skrevet 17. januar 2023 Tok du blodprøve hos lege for å sjekke cøliaki? Eller var det legen som foreslo det pga. at han så på huden? Anonymkode: c31d7...43f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #9 Del Skrevet 17. januar 2023 Jeg har det øverst bakpå lårene og på rumpa. Hater det. Hatt det siden puberteten, kommer og går. Anonymkode: 6fff0...fac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå