Gå til innhold

Bitter under prøving?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 1/17/2023 at 3:51 PM, AnonymBruker said:

Nå er spørsmålet generelt sett under prøving. Når man har prøvd lenge. Situasjonen er ikke at man har blitt gravid og mistet. 

Anonymkode: 1ed98...d77

Ts her, jo prøving er også oss som har mistet. Vi hadde ikke problemer med å bli gravide, det ble vi på første forsøk hver gang. Men vi mistet 14 ganger på rad. Og da blir man følelsemessig ganske nedbrutt. 

Så "prøvere" er mye mer enn de som ikke blir gravide. 

Anonymkode: d0702...1ae

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si at 14 ganger på rad er helt brutalt, så leit å høre. 💔 Kan jeg spørre om det er noen som vet om at du ha gått gjennom, altså i vennegjengen? Kan tenke meg at for din del har det ikke bare vært de "vanlige" følelser av sorg, tap osv. men alle de hormonene, du har jo hatt en skikkelig berg- og dalbane på den fronten. 

Jeg tenker noen ganger selv hvordan livet hadde vært akkurat nå hadde vi ikke mistet den første gangen i fjor sommer. For eksempel at rundt jula hadde jeg vært ganske høygravid. Eller at hadde vi ikke mistet i november, hadde jeg nok fortalt sjefen min etter nyttår at det blir noen endringer i bemanningen i år. Og at vi hadde rukket å få  TUL time på selveste lille julaften - timen jeg måtte avbestille. Men jeg føler meg ikke bitter, fordi vi er to som er fast bestemt på at neste gang er det vår tur 🧡  

Vi bare legge til at den første gangen jeg ble gravid, hadde vi vært sammen litt over et halvt år, så her har det gått fort i svingene 😍 

Endret av CatMom82
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 15.50):

Nå svarte jeg spesifikt på TS sitt innlegg. Hun skrev: Jeg ble spesielt irritert/bitter på en venninde som ble gravid med en fyr hun nettopp hadde truffet. Jeg syntes det var både uansvarlig og urettferdig. - Det er ikke noe man trenger å hverken si eller dele med sin venninne. Hvis de er glade for å være gravide, får man være glad på deres vegne. Ellers er man faktisk en dårlig venninne. 

TS skriver absolutt ingenting om at disse (ja, ganske stygge) tankene ble delt med venninnen! Selvfølgelig, sånt sier man ikke. Men det er jo tanker som kan dukke opp mer eller mindre ufrivillig og ubedt. "Hvorfor går det SÅ latterlig lett for enkelte at de blir gravide ved et uhell med en fyr de møtte sist mandag, mens det aldri blir vår tur?" Det er vanlig å føle på sånne kjipe ting når man prøver og prøver og det bare ikke går. Vi snakker ikke om folk som har prøvd i sånn 4mnd her altså! De fleste prøvere har nok fortsatt is i magen selv om menstruasjon nr.4 kommer på tiden, det er ikke disse som ikke orker å dra i babyshower. Det er de som har begynt å 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei TS her, det er akkurat det jeg mener, prøving er også de som har hatt MA, spontanaborter eller annet. Det gjelder ikke bare de som ikke blir gravide. 

I mitt tilfelle har ikke det å bli gravid vært problemet, heller at vi har mistet 14 ganger på 2,5 år. Og da har det for meg vært forferdelig å skulle gå i babyshower og lignende. 

Huff, det er jo en umenneskelig ting å gå igjennom💔  Man er nødt til å skjerme seg litt da, det der er beintøft. Stor klem!

Anonymkode: 74067...6ca

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

TS skriver absolutt ingenting om at disse (ja, ganske stygge) tankene ble delt med venninnen! Selvfølgelig, sånt sier man ikke. Men det er jo tanker som kan dukke opp mer eller mindre ufrivillig og ubedt. "Hvorfor går det SÅ latterlig lett for enkelte at de blir gravide ved et uhell med en fyr de møtte sist mandag, mens det aldri blir vår tur?" Det er vanlig å føle på sånne kjipe ting når man prøver og prøver og det bare ikke går. Vi snakker ikke om folk som har prøvd i sånn 4mnd her altså! De fleste prøvere har nok fortsatt is i magen selv om menstruasjon nr.4 kommer på tiden, det er ikke disse som ikke orker å dra i babyshower. Det er de som har begynt å 

Huff, det er jo en umenneskelig ting å gå igjennom💔  Man er nødt til å skjerme seg litt da, det der er beintøft. Stor klem!

Anonymkode: 74067...6ca

Jeg sa selvfølgelig ikke de tingene til min venninde, dette er tanker jeg kunne ha i mitt stille sinn. Det har gått over nå. Men poenget mitt er at man kan få masse rare tanker som man normalt sett kanskje ikke ville hatt. Jeg følte det ikke sånn med en annen venninde som var i et etablert forhold og fikk barn på samme tid. 

Og å miste så mange ganger er et sammensurium av følelser, hormoner og sorg - og da er det viktig å ikke dømme hverandre for tankene man kan få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, CatMom82 said:

Må si at 14 ganger på rad er helt brutalt, så leit å høre. 💔 Kan jeg spørre om det er noen som vet om at du ha gått gjennom, altså i vennegjengen? Kan tenke meg at for din del har det ikke bare vært de "vanlige" følelser av sorg, tap osv. men alle de hormonene, du har jo hatt en skikkelig berg- og dalbane på den fronten. 

Jeg tenker noen ganger selv hvordan livet hadde vært akkurat nå hadde vi ikke mistet den første gangen i fjor sommer. For eksempel at rundt jula hadde jeg vært ganske høygravid. Eller at hadde vi ikke mistet i november, hadde jeg nok fortalt sjefen min etter nyttår at det blir noen endringer i bemanningen i år. Og at vi hadde rukket å få  TUL time på selveste lille julaften - timen jeg måtte avbestille. Men jeg føler meg ikke bitter, fordi vi er to som er fast bestemt på at neste gang er det vår tur 🧡  

Vi bare legge til at den første gangen jeg ble gravid, hadde vi vært sammen litt over et halvt år, så her har det gått fort i svingene 😍 

Ja, alle vet. Vi har vært veldig åpne om prossessen. 

De har heldigvis finnet årsaken og jeg er nå gravid i uke 10. 

Håper det går veien for dere også snart!❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har tydeligvis ikke mistet. Når man har opplevd gjentatte spontanaborter, så er det det siste man vil å dra i en babyshower. Og det må det være lov å si. Selvfølgelig unner man andre godt, men det må også være lov å ta vare på seg selv og å kjenne på alle følelser og tanker. Det er helt naturlig. 

Det har jeg. Så det trenger du ikke antyde. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her, jo prøving er også oss som har mistet. Vi hadde ikke problemer med å bli gravide, det ble vi på første forsøk hver gang. Men vi mistet 14 ganger på rad. Og da blir man følelsemessig ganske nedbrutt. 

Så "prøvere" er mye mer enn de som ikke blir gravide. 

Det blir jo veldig individuelt. Jeg kan fremdeles glede meg for andre. Men 14 ganger er jo brutalt. Prøvere er jo alle. Både de som ikke blir gravide, de som mister, i alle former og varianter. Jeg tenker det er helt greit å ikke gå på babyshower om man har mistet den uka/måneden (fyll inn), men jeg hadde syns det var vanskelig selv å ha en venninne som ikke ville møte meg om jeg ble gravid, fikk barn eller lignende. Som hadde vært bitter for mitt liv. Da tror jeg forholdet vårt hadde vært begrenset. Det må være lov også. Men det er jo et valg man tar, også som prøver. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...