AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 Vært sammen med kjæresten i 10 måneder. ekskona hans valgte å gå, og hun kjøpte sitt eget og flyttet ut for 2,5 år siden. De har vært litt av og på, de har prøvd igjen noen ganger å finne sammen igjen, men uten å lykkes. De har ikke bodd sammen da de har prøvd. Da jeg møtte han, hadde han akkurat forlatt eksen(det har alltid vært henne som har gått fra han). Han hadde fått nok av å bli dratt frem og tilbake etter hva som passet henne. Vi har det flott sammen, og vi har bestemt oss for å flytte sammen. Jeg spurte om alt var i orden med skilsmisse-papirer og alt det som hører med, og da sa han at han bare var separert. jeg ble lei meg og frustrert, og spurte hvorfor ikke dette var gjort. Han sa at det må ha gått 1 år siden siste gangen de hadde prøvd å få det til å fungere før han kunne søke skilsmisse. Har noen erfaring med dette? Og er det lurt å bli samboer før han har skilsmissepapirer i orden? Han sier selv han ikke savner eksen og ikke kan tenke seg et liv med henne nå etter at vi to fant hverandre. Håper og tror han snakker sant, men begynner jo å lure… Anonymkode: e79a8...302
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #2 Skrevet 16. januar 2023 Han er ikke ferdig med henne. Han tror nok at kommer én sjanse til. Anonymkode: 9b3e7...31e 3
NiceOrNothing Skrevet 16. januar 2023 #3 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vært sammen med kjæresten i 10 måneder. ekskona hans valgte å gå, og hun kjøpte sitt eget og flyttet ut for 2,5 år siden. De har vært litt av og på, de har prøvd igjen noen ganger å finne sammen igjen, men uten å lykkes. De har ikke bodd sammen da de har prøvd. Da jeg møtte han, hadde han akkurat forlatt eksen(det har alltid vært henne som har gått fra han). Han hadde fått nok av å bli dratt frem og tilbake etter hva som passet henne. Vi har det flott sammen, og vi har bestemt oss for å flytte sammen. Jeg spurte om alt var i orden med skilsmisse-papirer og alt det som hører med, og da sa han at han bare var separert. jeg ble lei meg og frustrert, og spurte hvorfor ikke dette var gjort. Han sa at det må ha gått 1 år siden siste gangen de hadde prøvd å få det til å fungere før han kunne søke skilsmisse. Har noen erfaring med dette? Og er det lurt å bli samboer før han har skilsmissepapirer i orden? Han sier selv han ikke savner eksen og ikke kan tenke seg et liv med henne nå etter at vi to fant hverandre. Håper og tror han snakker sant, men begynner jo å lure… Anonymkode: e79a8...302 Sett som krav ( og vent til )skilsmissepapir er i orden ☺️
Fremmed fugl Skrevet 16. januar 2023 #4 Skrevet 16. januar 2023 Det å bo sammen kortere perioder opphever ikke separasjon. Har dem meldt at den er opphevet til statsforvalter og så søkt igjen?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #5 Skrevet 16. januar 2023 Fremmed fugl skrev (8 minutter siden): Det å bo sammen kortere perioder opphever ikke separasjon. Har dem meldt at den er opphevet til statsforvalter og så søkt igjen? Nei, de har ikke meldt separasjonen som opphevet. Anonymkode: e79a8...302
Fremmed fugl Skrevet 17. januar 2023 #6 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, de har ikke meldt separasjonen som opphevet. Anonymkode: e79a8...302 Da bør vel han bare kunne søke skilsmisse nå. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #7 Skrevet 17. januar 2023 Når man søker skilsmisse må man ha vitne som bekrefter at de har levd adskilt minst et år. Anonymkode: dfd64...9b5 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #8 Skrevet 17. januar 2023 Jeg var også separert da jeg traff min samboer. Dog søkte jeg skilsmisse så fort det lot seg gjøre. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg spurt om du kunne fått sett bevis på hvor lenge igjen det er før han kan søke skilsmisse. Og sagt at det ikke blir noe samboerskap før den tid. Anonymkode: d4b7f...ee6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #9 Skrevet 17. januar 2023 Du bør vente til han er skilt, dessuten har dere bare vært sammen i 10 mnd! Jeg ville i alle fall vært sammen med en mann i minst 2-3 år før vi flyttet sammen. Særlig når han ennå ikke er skilt. Anonymkode: b8cac...c14 2
Fremmed fugl Skrevet 17. januar 2023 #10 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man søker skilsmisse må man ha vitne som bekrefter at de har levd adskilt minst et år. Anonymkode: dfd64...9b5 Det er permanent tilbakegang til felles samliv som opphever separasjon. Ikke noe frem og tilbake i løpet av seperasjonstiden. Separasjon er en pålagt "pause" for at man skal være sikker på at man ønsker skilsmisse. Hvis kjæresten prøvde å bod noe sammen med kona, så er det en del av seperasjonstiden. Hvis dem sa "nå er det slutt på dette tullet, nå lever vi sammen som tidligere" så opphørte seperasjonen. Som jeg leste HI så har dem vært separert i 2,5 år.... og mannen kan søke skilsmisse idag.
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. januar 2023 #11 Skrevet 17. januar 2023 (endret) Skriker rebound. Dere har dater i 10 mnd. Og de har vært av og på de siste 2 1/2 årene og det er alltid HUN som trakk seg.... Tror du ber om bråk her... Endret 17. januar 2023 av WhisperingWind
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå