Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når kjæresten skal på fest med nye folk (spesielt jenter), ny jobb, nytt treningssenter, ny aktivitet, får nye venner, blir jeg redd for å miste han. Jeg er redd han blir å møte ei annen jente og at han forelsker seg. Han er en flott type, kjekk og så snill og god at han kommer overens med alle.  

Jeg stopper han ikke, jeg ønsker at han skal ha det bra. Er bare redd for å miste han. Har hørt flere som har møtt ny kjæreste på jobb f.eks. 

Lurer bare på om noen har råd om å ikke være sånn?

Endret av Friendss
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er veldig vanlig. Har du snakket med kjæresten din om det? Hva sier han til det? 
Hvorfor tror du ikke at du er god nok? Kjæresten din er jo sammen med deg? Hvorfor blir du ikke eventuelt med på treningssenter, nye aktiviteter, etc om du er veldig redd for å miste han?
Det er viktig at du jobber med din egen usikkerhet, samtidig som kjæresten din kan gjøre noen småting for å trygge deg fra en tid til annen. 

Anonymkode: 16dc1...481

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det du må passe deg for er at dere ikke havner i den toksiske sjalusi-kontroll-"det hen ikke vet noe om har hen ikke vondt av" syklusen.

Inviter han som en god hjelper til din utrygghet. Du må ikke presentere det som det er feil på han eller noen av hans kvinnelige bekjente.

Se til å gi positiv respons når han forteller om sitt "privatliv".

Bidra til et dere har en god balanse mellom egentlig, partid, og ikke minst positiv tid som par sammen med andre.

• Liker 2
Skrevet

Gå i terapi. Bearbeid traumene dine. Slik som du er kommer til å ødelegge så mye. Alle snutter som du ser på TikTok der folk klager på psykisk vold i forhold. Den de klager på har samme traumaer og du har. 

Anonymkode: e6357...507

Skrevet

Du kan ikke gjøre noe til eller fra. Men vær åpen om det du føler, og husk at han har valgt deg, og gjør det fortsatt hver dag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver Ts 😔😕 Det er så vondt å ha det sånn. Har desverre ingen gode råd, men jeg føler med deg!!! 

Anonymkode: c552e...a37

Skrevet

Jeg er også redd for å miste mannen min,men det er fordi jeg er så himla glad i han. Tror det er normalt å tenke slik om personer man virkelig bryr seg om.

Skrevet

Vi har et ord for den slags: SJALUSI

Anonymkode: 8fde9...286

Skrevet

Mistet akkurat min kjæreste som gikk tilbake til eksen, som plutselig begynte å dukke opp der han var.. Man kan jo ikke miste noe som ikke er sitt eget, og man eier ingen, men gjør jævlig vondt..

Anonymkode: ff030...4a9

Skrevet

Tenke sånn er veldig skadelig for forholdet og kan føre til at kjæresten tar avstand om du tenker slik. Ville stoppet med disse tankene og bare være glad for at du har en kjæreste. Hvorfor være redd for og dø når du kan leve? 

Skrevet
Friendss skrev (På 16.1.2023 den 19.29):

Når kjæresten skal på fest med nye folk (spesielt jenter), ny jobb, nytt treningssenter, ny aktivitet, får nye venner, blir jeg redd for å miste han. Jeg er redd han blir å møte ei annen jente og at han forelsker seg. Han er en flott type, kjekk og så snill og god at han kommer overens med alle.  

Jeg stopper han ikke, jeg ønsker at han skal ha det bra. Er bare redd for å miste han. Har hørt flere som har møtt ny kjæreste på jobb f.eks. 

Lurer bare på om noen har råd om å ikke være sånn?

Hvis du er så redd så er han ikke den rette for deg, da gir han ut utrygge signaler til deg uten at du vet. 
Har opplevd sånn frykt før i tidligere forhold, disse forholdene varte ikke lenge og var heller ikke bra for meg.

Er sammen med en fyr nå som jeg ikke har noe sånne bekymringer for, er veldig trygg på han . Vi har vært sammen i 3 år nå, det lengste forholdet jeg har hatt. 
Viktig å føle seg trygg på partneren

- hilsen jente 25

Anonymkode: 2f289...b53

Skrevet

Da jeg var ungdom, trodde jeg at kjæresten var sammen med den peneste/beste han hadde sjanse på. Og at så snart det kom ei penere/kulere og viste interesse for han, så ville jeg miste han. Jeg vokste det av meg heldigvis. Man er jo sammen med den ene man elsker. Det er ikke en skala med kjærestekandidater hvor man stadig vekk oppgraderer.

Anonymkode: faecd...d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...