AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 Dere som sliter med sosial angst, hvor arbeider dere? Jeg er på utkikk etter en jobb, og har utdanning som helsefagarbeider, men dessverre så overanalyserer og overtenker jeg alle potensielle arbeidsplasser. Har tidligere jobbet i hjemmetjenesten, men pga. mye uforutsigbarhet resulterte det i mange søvnløse netter. Lurer også på om noen har erfaring med NAV sin «senter for jobbmestring»? Anonymkode: fd3e9...cae
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #4 Skrevet 16. januar 2023 Jobber innen IT. Har før sittet på support/kundestøtte. Enkelte perioder med ekstrem angst har vært krevende, men jeg har alltid vært opptatt av at jeg skal jobbe, og jeg elsker å hjelpe mennesker. Jeg kunne aldri jobbet med noe som har med pasient-forhold, og data er noe jeg liker og mestrer godt. Anonymkode: 71e4e...54c 2
pernille198 Skrevet 16. januar 2023 #5 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jobber innen IT. Har før sittet på support/kundestøtte. Enkelte perioder med ekstrem angst har vært krevende, men jeg har alltid vært opptatt av at jeg skal jobbe, og jeg elsker å hjelpe mennesker. Jeg kunne aldri jobbet med noe som har med pasient-forhold, og data er noe jeg liker og mestrer godt. Anonymkode: 71e4e...54c Takk for svar! Hvilken utdanning har du innen IT?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #6 Skrevet 16. januar 2023 1 minutt siden, pernille198 said: Takk for svar! Hvilken utdanning har du innen IT? Har fagbrev Anonymkode: 71e4e...54c
MortenMunkholm Skrevet 16. januar 2023 #7 Skrevet 16. januar 2023 Du er nok ikke alene, tror jeg. Det finnes dager hvor jeg romantiserer det å isolere meg helt som fyrvokter:) 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Skrevet 16. januar 2023 Jeg går inn i en rolle på jobb, en rolle som representatt for bedriften min. Legger igjen meg selv i bilen. Det er jeg personlig som har angsten, så ved å tre inn i rollen jeg har skap blir jeg både en god medarbeider og jeg får en fin dag. Har hatt angsten i over 30 år, så dette er noe jeg har arbeidet mye med. Anonymkode: 33b61...c67 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #9 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som sliter med sosial angst, hvor arbeider dere? Jeg er på utkikk etter en jobb, og har utdanning som helsefagarbeider, men dessverre så overanalyserer og overtenker jeg alle potensielle arbeidsplasser. Har tidligere jobbet i hjemmetjenesten, men pga. mye uforutsigbarhet resulterte det i mange søvnløse netter. Lurer også på om noen har erfaring med NAV sin «senter for jobbmestring»? Anonymkode: fd3e9...cae Helsefagarbeider. Akkurat som du, så jeg kjenner igjen absolutt alt du skriver. Pluss på med angsten for å gjøre noe feil eller glemme møter og brukere sine legeavtaler , om man har husket å signere alle skjema og angsten for å si og gjøre noe feil, så er listen komplett. Jeg bruker enormt med energi på å fungere og jeg glemmer bortimot aldri fordi jeg bruker så mye energi og krefter på det, men desto mer sliten når jeg kommer hjem. Noe du sikkert selv også kjenner til Anonymkode: 197eb...a56 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #10 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg går inn i en rolle på jobb, en rolle som representatt for bedriften min. Legger igjen meg selv i bilen. Det er jeg personlig som har angsten, så ved å tre inn i rollen jeg har skap blir jeg både en god medarbeider og jeg får en fin dag. Har hatt angsten i over 30 år, så dette er noe jeg har arbeidet mye med. Anonymkode: 33b61...c67 Kan jeg spørre hvordan du arbeidet med det? Hva gjorde du og gikk du på noe form for kurs? Har selv sosial angst, men kommer til å ha en sentral rolle der jeg må snakke med folk til en hver tid når jeg skal begynne å jobbe (er student enn så lenge) Anonymkode: be6ef...07a 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #11 Skrevet 16. januar 2023 Jobbe som saksbehandler, rådgiver? Mange kontorjobber krever ikke masse kontakt med mennesker. Du trenger da utdanning innen feks juss, økonomi, ingeniør++ Anonymkode: 5573e...f4b 1
pernille198 Skrevet 16. januar 2023 #12 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helsefagarbeider. Akkurat som du, så jeg kjenner igjen absolutt alt du skriver. Pluss på med angsten for å gjøre noe feil eller glemme møter og brukere sine legeavtaler , om man har husket å signere alle skjema og angsten for å si og gjøre noe feil, så er listen komplett. Jeg bruker enormt med energi på å fungere og jeg glemmer bortimot aldri fordi jeg bruker så mye energi og krefter på det, men desto mer sliten når jeg kommer hjem. Noe du sikkert selv også kjenner til Anonymkode: 197eb...a56 Kjenner meg veldig igjen ja! For meg er det ofte møte med pårørende og frykten for å gjøre feil som er det jeg anser som mest utfordrende. Merker at hodet ikke klarer å legge bort arbeidet etter arbeidstid, noe som ofte resulterer i dårlig søvn..
pernille198 Skrevet 16. januar 2023 #13 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jobbe som saksbehandler, rådgiver? Mange kontorjobber krever ikke masse kontakt med mennesker. Du trenger da utdanning innen feks juss, økonomi, ingeniør++ Anonymkode: 5573e...f4b Takk for innspill! Har tenkt å ta utdanning en annen retning enn helse, men trenger å tjene noen kroner først..
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #14 Skrevet 17. januar 2023 MortenMunkholm skrev (7 timer siden): Du er nok ikke alene, tror jeg. Det finnes dager hvor jeg romantiserer det å isolere meg helt som fyrvokter:) Ha ha ha ha😂😂 Du sier noe der. Holsen angstvrak Anonymkode: b4a0e...cca 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #15 Skrevet 17. januar 2023 Jeg er helsefagarbeider, og har jobbet innen helse i mange år. Jeg klarer det, fordi man ikke må holde foredrag eller presentasjoner og sånt foran andre. Men jeg er så lei, for det er tungt, og jeg har vært samme sted i mange år. Virker som man må være så utrolig selvsikker i alle yrker nå, og jeg kan ikke komme på noe annet jeg kunne gjort der jeg ikke må snakke foran mange. Har vurdert omtrent alt, men finner ikke noe. Er dritlei helsevesenet, og vil vekk derfra.. Anonymkode: 0c0a1...829 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #16 Skrevet 17. januar 2023 pernille198 skrev (13 timer siden): Takk for innspill! Har tenkt å ta utdanning en annen retning enn helse, men trenger å tjene noen kroner først.. saksbehandler og rådgiver, da må du sitte og gi råd og snakke, vurdere osv. Regner ikke med du ikke må møte folk og være utadvendt.. Anonymkode: 0c0a1...829
pernille198 Skrevet 17. januar 2023 #17 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er helsefagarbeider, og har jobbet innen helse i mange år. Jeg klarer det, fordi man ikke må holde foredrag eller presentasjoner og sånt foran andre. Men jeg er så lei, for det er tungt, og jeg har vært samme sted i mange år. Virker som man må være så utrolig selvsikker i alle yrker nå, og jeg kan ikke komme på noe annet jeg kunne gjort der jeg ikke må snakke foran mange. Har vurdert omtrent alt, men finner ikke noe. Er dritlei helsevesenet, og vil vekk derfra.. Anonymkode: 0c0a1...829 Føler med deg, vil også bort fra helse, og har heller ikke funnet et annet potensielt yrke.. Jeg vet også at det å studere kommer til å bli utfordrende mtp. angst, da man må gjennom presentasjoner, foredrag, gruppearbeid osv.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #18 Skrevet 17. januar 2023 pernille198 skrev (36 minutter siden): Føler med deg, vil også bort fra helse, og har heller ikke funnet et annet potensielt yrke.. Jeg vet også at det å studere kommer til å bli utfordrende mtp. angst, da man må gjennom presentasjoner, foredrag, gruppearbeid osv. Jeg har store problemer med bare oppmerksomhet, rødmer, og kan få hukommelsestap, skjelvinger. Det gåt greit å si litt på rapporten om brukerne, så lenge det ikke er for mye. Men ellers klarer jeg ikke å ha presentasjoner osv. Bare det å presenterere seg selv, «fortell litt om deg selv.» Grusomt.. Hadde sikkert vært enklere å finne en jobb som passet oss før i tiden, men i den tiden vi er i nå, passer det ikke å ha angst i arbeidslivet.. Og da må man heller slite seg ut i helsevesenet.. Anonymkode: 0c0a1...829
pernille198 Skrevet 17. januar 2023 #19 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg har store problemer med bare oppmerksomhet, rødmer, og kan få hukommelsestap, skjelvinger. Det gåt greit å si litt på rapporten om brukerne, så lenge det ikke er for mye. Men ellers klarer jeg ikke å ha presentasjoner osv. Bare det å presenterere seg selv, «fortell litt om deg selv.» Grusomt.. Hadde sikkert vært enklere å finne en jobb som passet oss før i tiden, men i den tiden vi er i nå, passer det ikke å ha angst i arbeidslivet.. Og da må man heller slite seg ut i helsevesenet.. Anonymkode: 0c0a1...829 Kjenner meg igjen i dette.. Har selv opplevd skjelvinger, svetting, ufrivillige rykninger i ansiktet ved mye oppmerksomhet rettet mot meg. Er enig med deg der, hadde nok vært enklere før i tiden.. Opplever også at de rundt har liten forståelse for hvordan det er å leve med angst, det er jo «bare» å gjøre sånn og sånn..
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #20 Skrevet 17. januar 2023 Jeg har en master i IT og jobber med programmering fra hjemmekontor. Før corona gikk jeg på kontoret hver dag og det tæret skikkelig på psyken. Ble mye bedre ila. pandemien pga. hjemmekontor, så sa til sjefen at enten måtte jeg få fortsette å ha hjemmekontor eller så ville jeg finne en ny jobb med hjemmekontor. Sjefen syns det var ok at jeg fortsatte å sitte hjemme så nå har ikke vært fysisk på jobb siden før pandemien. Anonymkode: f01ae...f09 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå