Gå til innhold

Hvordan vet jeg om jeg har klistremerkebaby eller om baby har reflux?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vil bare på meg og far, bli bært og holdt, umulig å legge fra seg noe sted. Varte til 6-7 mnd, da kunne jeg sette baby fra meg men baby roper og skriker og vil opp. Sitter kort om gangen i spisestol. Ligger nærmest oppå meg om natten. Er en storgulper, men går opp i vekt så helsestasjonen mener det ikke er noe galt.

Men det er ikke normalt at babyer ikke vil leke noe på gulvet eller sitte/ligge for seg seg. Er sånn enda ved 9 mnd. 

Anonymkode: c0160...4f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer barnet å sove på rygg? Sover det lenge og sammenhengende? Utfordringen med refluks er at barnet får masse syre opp i spiserør/munn når det ligger flatt, og at det derfor er bedre å sove med overkroppen noe opp. 

Min sønn hadde kraftig refluks, men jeg ble ikke tatt på alvor. Først når han var noen år og vi tok en syretest på sykehuset, så ble det avdekket hvor alvorlig grad av refluks han hadde .

Anonymkode: 2eff5...e38

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Babyen vil bare på meg og far, bli bært og holdt, umulig å legge fra seg noe sted. Varte til 6-7 mnd, da kunne jeg sette baby fra meg men baby roper og skriker og vil opp. Sitter kort om gangen i spisestol. Ligger nærmest oppå meg om natten. Er en storgulper, men går opp i vekt så helsestasjonen mener det ikke er noe galt.

Men det er ikke normalt at babyer ikke vil leke noe på gulvet eller sitte/ligge for seg seg. Er sånn enda ved 9 mnd. 

Min baby var sånn og hadde kumelkprotein og refluks og sykt vondt i magen og kvalmen og sleit sykt med sprut oppkast. Fikk refluksmedisin ved 18mnd da roa det seg endelig.

Anonymkode: d8938...2a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Klarer barnet å sove på rygg? Sover det lenge og sammenhengende? Utfordringen med refluks er at barnet får masse syre opp i spiserør/munn når det ligger flatt, og at det derfor er bedre å sove med overkroppen noe opp. 

Min sønn hadde kraftig refluks, men jeg ble ikke tatt på alvor. Først når han var noen år og vi tok en syretest på sykehuset, så ble det avdekket hvor alvorlig grad av refluks han hadde .

Anonymkode: 2eff5...e38

Kan sove noen timer sammenhengende om natten, men har stort sett bare sovet 30 min på dagtid. 

Gråter så og si aldri når vi bærer baby som den ønsker, gråter kun ved nedsett 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...