Gå til innhold

Hvorfor vil barnehagen heller ha kjeledress enn vinterjakke og bukse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte vinterjakke og bukse da det er praktisk. Kan bruke vinterjakke ellers . Smart tenkte jeg og økonomisk.

Mine tvillinger er 3år. Blir 4 i år. Kler på seg selv hver dag.

Barnehagen sa de heller ønsket kjeledress neste gang. Hvorfor det?

Det er stropper over skuldrene på buksen og buksen går høyt opp , nesten til brystet.. 

Skjønner ikke problemet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er mest praktisk på så små barn. 

Anonymkode: 8b43c...402

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Tar lenger tid å kle på, tenker jeg. De fleste barn tar lettere og raskere på dress selv. 

Anonymkode: d8b0f...09a

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

veldig upraktisk når det er så lett å få snø under jakka. Kun praktisk for late foreldre som vil ha klær fort på hjem..,

Anonymkode: 1a0eb...2d7

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tar lenger tid å kle på, tenker jeg. De fleste barn tar lettere og raskere på dress selv. 

Anonymkode: d8b0f...09a

Ja tiden kan jeg skjønne.. men de kler seg selv og har jo ikke vondt av å ikke bare bruke letteste alternativ. 

Mine har kledd seg selv fra det øyeblikket de kunne, og de er en reser på å kle seg.

Største problemet i den alderen hvertfall for de er distrasjoner. Ikke evnen til å kle seg fort.

• Liker 1
Skrevet

Hva er det med kvinner på kvinneguiden?? Hvorfor spør du ikke de ansatte i barnehagen istedet for her inne? 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Ut i fra hva jeg har skjønt så tar det lang kortere tid å få på seg en dress enn å skulle få på seg både utebukse og jakke. Det kommer også mye fortere inn snø på jakke/bukse enn på hel dress. Men dette kan du jo bare høre med bhg-personalet om du lurer 😊

Anonymkode: 3a615...900

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

veldig upraktisk når det er så lett å få snø under jakka. Kun praktisk for late foreldre som vil ha klær fort på hjem..,

Anonymkode: 1a0eb...2d7

Er vel ikke lat det handlet om. Mer økonomi og da jeg var å handlet i januar var det meste utsolgt og jeg trenger klær til tvillinger så det er ikke akkurat billig å kjøpe alt dobbelt i samme størrelse.

Skrevet

Hvor lang tid bruker de på å kle på seg selv yttertøy da? Og kan det ta lengre tid og kreve mer plass enn bare å dra på en kjeledress, samt mer styr å ta av igjen om de må inn på do.

Mulig de ikke viser samme iveren etter å kle på seg selv i barnehagen, det er jo tross alt mange flere kompiser og venninner i garderoben samtidig, fort gjort å tøyse å tulle litt da.

• Liker 1
Skrevet
Mt3 skrev (2 minutter siden):

Hvor lang tid bruker de på å kle på seg selv yttertøy da? Og kan det ta lengre tid og kreve mer plass enn bare å dra på en kjeledress, samt mer styr å ta av igjen om de må inn på do.

Mulig de ikke viser samme iveren etter å kle på seg selv i barnehagen, det er jo tross alt mange flere kompiser og venninner i garderoben samtidig, fort gjort å tøyse å tulle litt da.

Ja å gå på do er ett godt poeng. Det tenkte jeg ikke på.

Men barnehagen kunne vel informert om dette da det er de som informerer om at dressen de hadde begynner å bli liten.

Skrevet

Har du ikke to sett yttertøy? Det bør man ha. Vi har løst dette med å ha dress + jakke og bukse som sett nr 2 i tilfelle dressen blir gjennomvåt, noe som er sjelden, og vi tar på kun jakke på tur hjem.

Dress er mye mer praktisk, og billigere enn å kjøpe jakke + bukse som er like varme og vanntette som dressen!

Anonymkode: 412c4...97b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du ikke to sett yttertøy? Det bør man ha. Vi har løst dette med å ha dress + jakke og bukse som sett nr 2 i tilfelle dressen blir gjennomvåt, noe som er sjelden, og vi tar på kun jakke på tur hjem.

Dress er mye mer praktisk, og billigere enn å kjøpe jakke + bukse som er like varme og vanntette som dressen!

Nei har bare 1 vinter sett.  Barnehagen har tørkeskap så alt er tørt hver dag. Men aldri opplevd selv at det har vært gjennomvått. 

Barnehagen tar på regntøy om det er vått ute. 

Har 2 sett med regntøy da for det blir ofte gjennomvått

Skrevet

Altså, barnehagen kan ikke legge føringer for hvilke klær du skal skal kjøpe så lenge klærne passer til barnet og passer til årstiden.

Hvis de ønsker noe spesielt så må de ihvertfall begrunne hvorfor.  

Bukse og jakke er helt fint og at du må tenke økonomi er jo ikke vanskelig å forstå.

Hilsen pedagogisk leder.

Anonymkode: 8d451...6bc

• Liker 4
Skrevet

Det er vell litt individuelt hva barnehagene foretrekker. Spurte i år hva de foretrakk til min på fire. Da fikk jeg beskjed om bukse og jakke. Sa det var lettere med tanke på dobesøk. 

Skrevet

Men ett spørsmål. Har alle regndress i barnehagen da? For i vår har de 2 delt og dresser. Er vel samme utfordring med 2 sett regntøy.. det har vi men aldri fått kommentar på.

Skrevet

For en spesiell barmehage som legger seg oppi hva du som forelder kjøper av klær til barna. Så lenge barna er varme og tørre ser jeg ingen grunn til at de skal blande seg i dette

Hadde definitivt kjøpt jakke og bukse neste gang også.

Skrevet
Ukjent99 skrev (7 minutter siden):

Ja å gå på do er ett godt poeng. Det tenkte jeg ikke på.

Men barnehagen kunne vel informert om dette da det er de som informerer om at dressen de hadde begynner å bli liten.

De hadde dress og de sa i fra om at de trengte ny. Mener du da at de skal presisere at de ønsker at du kjøper ny dress og ikke jakke/bukse? Altså..... Men nå har du kjøpt jakke/ bukse. De har ikke bedt deg om å kjøpe dresser i tillegg, men neste gang gå tilbake til dress 

Anonymkode: d1408...78d

• Liker 2
Skrevet

Kjappere å gå på do, og aking er ikke så fint med jakke.

Anonymkode: 30c52...146

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har bare ett sett pr barn og det har aldri vært et problem. 
Jeg kjøper dyrt kvalitetsutstyt, kan ikke kjøpe to av alt, hadde vært tåpelig

Gjest CatPerson123
Skrevet

Jeg tenker det er noe du bestemmer selv. Men det er nok også enklere for barnehagen å ha 1 yttertøy, dress. Da er det ikke løse jakker og bukser overalt. Dessuten kommer det ikke snø under jakka !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...