AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 Hva betaler du i kostpenger til bhg og hva er da inkludert? Hva tenker dere om å servere is på bursdager og sjokolade til ulike høytider, spesielt på småbarnsavdelingen? Anonymkode: e6925...3e2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #2 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hva betaler du i kostpenger til bhg og hva er da inkludert? Hva tenker dere om å servere is på bursdager og sjokolade til ulike høytider, spesielt på småbarnsavdelingen? Anonymkode: e6925...3e2 Vi betaler 450 kr. Det inkluderer varm mat hver dag og frukt. På bursdager er det yoghurt is og de får snop og pepperkaker og annen is etc innimellom ved kjekke anledninger. Ser ingen problemer med dette i det hele tatt. Anonymkode: 211a1...18c 8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hva betaler du i kostpenger til bhg og hva er da inkludert? Hva tenker dere om å servere is på bursdager og sjokolade til ulike høytider, spesielt på småbarnsavdelingen? Anonymkode: e6925...3e2 Ser ingen problemer med ddt 550 kr, varm mat 3 ganger i ukeb Anonymkode: 6d510...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #4 Skrevet 16. januar 2023 Litt usikker, rundt 500kr kanskje? Egen kokk, varm mat 4 ganger i uken hvor 3 av dem er fisk. Fruktmåltid. Vet faktisk ikke hvordan de gjør det på bursdager, synes de er veldig flinke på kosthold så vi legger oss ikke borti om ungene får kake/is/brus enkelte dager (storbarn). På småbarn synes jeg ikke noe om å gi kake/brus/is, da de fleste småbarn synes bare feiring i seg selv og kanskje litt frukt er stas. Mange foreldre ønsker ikke introdusere sukker før 2-årsalderen og da synes jeg ikke barnehagen skal legge føringer. Anonymkode: 3ff00...159 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #5 Skrevet 16. januar 2023 Her er det 350,- Per mnd, varmmat en gang i uka. Frokost, lunsj og frukt. På bursdager lager de smoothie. Har fått små godteriposer da f.eks nisse var på besøk. Anonymkode: ffc2f...5f4 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #6 Skrevet 16. januar 2023 Husker ikke helt hva kostpengene er, rundt 500? Varmmat tre ganger i uka, mye økologisk, smoothie til bursdager. Anonymkode: 41c31...f77
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #7 Skrevet 16. januar 2023 300. Får mat to ganger i uken ( to måltider). Da har de diverse, ikke så mye varmmat, men wraps, fiskepinner etc. Det viktigste er jo at barn lærer å smake mye ulik mat, og det hjelper å se andre barn spise det samme! Jeg synes det er helt kurrant opplegg 🙂 Anonymkode: f8b48...525 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Skrevet 16. januar 2023 300 pr mnd. Får sunn og god varmmat hver dag (egen kokk), og fruktmåltid med fruktfat og knekkebrød. Veldig takknemlig for at vi får så mye for så lite 💙 Anonymkode: 5d823...bed 2
Okidokisjokioki Skrevet 16. januar 2023 #9 Skrevet 16. januar 2023 490kr i mnd. Det inkluderer frokost, lunsj og fruktmåltid (med skiver/bananlappar/knekkebrød). All maten tilberedes av egen kokk i barnehagen. Veldig fornøyd med dette.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #10 Skrevet 16. januar 2023 Det serveres ingen måltider, alt må medbringes hjemmefra, betaler dermed ikke kostpenger. Til bursdager kan vi ta med frukt, varmmat om vi ønsker, men må ikke. Ikke lov med kake og søte saker. Bhg serverer litt godteri til karneval og andre høytider, men holdes på et lavt nivå. Anonymkode: e91a2...be0 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #11 Skrevet 16. januar 2023 250 kr. Ett måltid om dagen, varmmat som regel en gang i uka. Noen ganger fler hvis det er mye rester. Varmmat-dager legges ofte til bursdager. Matpakke til ettermiddagsmat og ekstra mat i tilfelle barna trenger mellommåltid, vi har løst det ved å legge noen klemmeposer i skapet hans. De barna som ikke er helt stødige på brød får spise grøt eller middagsglass til lunsj, og det tar vi med selv. Men de får så klart øve seg på maten fra barnehagen i tillegg. Barnehagen har egentlig en felles greie om at det serveres smoothie når det er bursdag (bursdagsbarnet får velge smak), men på avdelingen vår lager de is av smoothien fordi barna sliter med å få den ut av tutekoppene sine. Anonymkode: ba1b0...4a4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #12 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det serveres ingen måltider, alt må medbringes hjemmefra, betaler dermed ikke kostpenger. Til bursdager kan vi ta med frukt, varmmat om vi ønsker, men må ikke. Ikke lov med kake og søte saker. Bhg serverer litt godteri til karneval og andre høytider, men holdes på et lavt nivå. Anonymkode: e91a2...be0 Så de spiser matpakke 3 ganger dageb , 5 dager i uken?😢 Anonymkode: 91bfa...0e3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #13 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så de spiser matpakke 3 ganger dageb , 5 dager i uken?😢 Anonymkode: 91bfa...0e3 Er det ett problem? Anonymkode: 6d510...2d3 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #14 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ett problem? Anonymkode: 6d510...2d3 I Norges rikeste land er jo dette ett problem 😅😅 Det er helt utrolig hvor vi er på vei. Håper ikke Norge går inn i ett skikkelig økonomisk krack, da kommer mange til å få store problemer, når man gråter fordi barn må "bare" spise nistepakke 5 dager. Majoriteten av barna i Afrika ønsker gjerne å bytte plassen i bhg mot plassen sin i Afrika. Anonymkode: f8b48...525 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #15 Skrevet 16. januar 2023 Jeg syns det er uhørt med godteri på en småbarnsavdeling, at barnehager som gjør sånt bør få bot av noe slag og at foreldre som syns det er greit bør miste omsorgsretten. Hva foreldre gjør hjemme gir jeg katta i, men at noen klarer å finne det greit at en barnehage tar seg friheten til å servere godteri til små barn bare fordi man ikke bryr seg så mye selv hjemme - er rett og slett hårreisende, fly forbanna hull i hodet. Anonymkode: 68fb0...8d2
Wednesday Addams Skrevet 16. januar 2023 #16 Skrevet 16. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg syns det er uhørt med godteri på en småbarnsavdeling, at barnehager som gjør sånt bør få bot av noe slag og at foreldre som syns det er greit bør miste omsorgsretten. Hva foreldre gjør hjemme gir jeg katta i, men at noen klarer å finne det greit at en barnehage tar seg friheten til å servere godteri til små barn bare fordi man ikke bryr seg så mye selv hjemme - er rett og slett hårreisende, fly forbanna hull i hodet. Anonymkode: 68fb0...8d2 Ja, for Barnevernet har som kjent ikke nok å gjøre. Lista for å miste omsorgsretten bør vel kanskje være hakket høyere enn som så. 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #17 Skrevet 16. januar 2023 Vixella skrev (2 minutter siden): Ja, for Barnevernet har som kjent ikke nok å gjøre. Lista for å miste omsorgsretten bør vel kanskje være hakket høyere enn som så. Ikke gidd å mat trollet Anonymkode: 839ee...831
Wednesday Addams Skrevet 16. januar 2023 #18 Skrevet 16. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ikke gidd å mat trollet Anonymkode: 839ee...831 Har lite å gjøre. 6 hours ago, AnonymBruker said: Hva tenker dere om å servere is på bursdager og sjokolade til ulike høytider, spesielt på småbarnsavdelingen? Jeg har ikke barn i barnehage selv, men har jobbet i barnehage tidligere. Husker vi arrangerte kino for de en gang rett før jul og da fikk de spise popcorn/chips. De fikk is når et av barna hadde bursdag, og tror ikke noen av foreldrene opplevde det som problematisk. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #19 Skrevet 16. januar 2023 Vixella skrev (19 minutter siden): Ja, for Barnevernet har som kjent ikke nok å gjøre. Lista for å miste omsorgsretten bør vel kanskje være hakket høyere enn som så. Hva har barnevernet med saken å gjøre? Jeg skriver ingenting om å melde noen noen plasser. Jeg skriver en teoretisk tankegang om hva som optimalt sett skulle skjedd, med tankegang som din. Popcorn gir for øvrig en stor kvelningsfare, så jeg håper da vitterlig ikke det var småbarnsavdeling - som TS spør om - du jobbet i. Og godt det er jobbet, som i fortid. Anonymkode: 68fb0...8d2
Wednesday Addams Skrevet 17. januar 2023 #20 Skrevet 17. januar 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: Popcorn gir for øvrig en stor kvelningsfare, så jeg håper da vitterlig ikke det var småbarnsavdeling - som TS spør om - du jobbet i. Og godt det er jobbet, som i fortid. Slapp av nå Jeg var der i forbindelse med at jeg studerte til å bli barne- og ungdomsarbeider. Dette var på stor avdeling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå