Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #1 Skrevet 16. desember 2005 Har gruet meg for å legge in dette fordi jeg er klar over at jeg utsetter meg for "sannheten" som ikke alltid er like lett å takle. Jeg har alltid vært tynn, ikke mager men normal og med fine former.Jeg har fått mange komplimanger for utseendet mitt, og er nok (var) ganske søt. Har vært igjennom en lengre sykdomsperiode og lagt på meg masse.Jeg er 1.63 og veier 82kg.Er ikke trent, altså ikke muskler, men går lange turer og jeg bruker +- 44 i størrelse. Jeg synes jeg spiser ganske bra mat, men det kan bli nokså uregelmessig.Føler at jeg går på og av det å slanke meg.Dette har jeg nå så store problemer og komplexer av at jeg isolerer meg fra omverlden.Føler meg stygg og enorm og har mistet all selvtillitt.Jeg "lever" ikke. Familien min bor i et annet land så jeg møter dem kun 2ggr per år.Dem fikk sjokk når dem såg meg med min nye vekt-kjente meg ikke igjen og en spurte om jeg var gravid..... Nå skal jeg møte dem igjen til jul og jeg gruer meg sånn.Tenker tom at jeg skal finne på en unnskyldning for ikke å dra.Jeg har nå slitit med vekten i tre år.Ifjor gikk jeg ned litt, men nå er jeg like stor som første år.Føler meg så misslykket. Har en veldig fin familie og vet at dem hade blitt veldig lei seg hvis jeg ikke kom osv og at dem er gla i meg uansett, men allikevel, gruer meg for blikkene. Vet at jeg ikke er tynn, men er jeg sååå stor? Tanken med dette innlegget er ikke å få tips til kost og trening for jeg vet egentlig vad som skal til, det er for å høre hvordan dere ser på en som meg... Er ganske feminin og velstelt og tråler butikkene for å finne klær jeg ser best mulig ut i. Noen som ser seg i speilet er ikke klar over sitt eget bilde.Noen synes dem er feite når dem egentlig er tynne, noen synes dem er syltynne når dem egentlig er normale, jeg synes jeg er enorm, som en elefant- har jeg rett? ← Str 44 sier ike så mye lengre. Produsenter har krympet str sine. Jeg har alltid brukt 38,men nå må jeg både ha 40 og 42. Kommer an på produsenten. Jeg er 167 og veier 84 kg,men ingen mener jeg har for mye. selv om jeg synes det selv,men det kan komme av at jeg er trent. Fin sier folk.
Gjest Hippopotamus Skrevet 16. desember 2005 #2 Skrevet 16. desember 2005 Dette er tull. Størrelsen har blitt større med årene. DEt som var medium før er small nå i mange tilfeller, ikke motsatt. ← Kan jeg få spørre hvordan du vet dette? Jeg må nemlig opp både en og to størrelser i klær nå på alle de kjente kles-kjedene i forhold til for to år siden. Når jeg da i tillegg har gått ned 10 kg på denne tiden, skulle man kanskje tro at jeg ikke behøvde å gå OPP i størrelse...?
la_luz Skrevet 16. desember 2005 #3 Skrevet 16. desember 2005 Kan jeg få spørre hvordan du vet dette? Her Aftenposten Fra aftenposten artikkelen: "Medium" har vokst. Ikke bare selger butikkene mer av større størrelser, men størrelsene har også lagt på seg hos noen kleskjeder for voksne damer. Med andre ord: Dersom du brukte størrelse M (medium) for noen år tilbake og fremdeles gjør det, har du egentlig gått opp en størrelse eller to . . . fordi størrelsen taktfullt har vokst med deg. Cubus og Lindex bekrefter at den tidligere mediumstørrelsen for kvinner er blitt et hakk større enn den var før. - Før var medium 38, nå er det 40 - 42, sier Nina Haugen i Lindex.
Gjest Hippopotamus Skrevet 16. desember 2005 #4 Skrevet 16. desember 2005 Her Aftenposten Fra aftenposten artikkelen: "Medium" har vokst. Ikke bare selger butikkene mer av større størrelser, men størrelsene har også lagt på seg hos noen kleskjeder for voksne damer. Med andre ord: Dersom du brukte størrelse M (medium) for noen år tilbake og fremdeles gjør det, har du egentlig gått opp en størrelse eller to . . . fordi størrelsen taktfullt har vokst med deg. Cubus og Lindex bekrefter at den tidligere mediumstørrelsen for kvinner er blitt et hakk større enn den var før. - Før var medium 38, nå er det 40 - 42, sier Nina Haugen i Lindex. ← Her står det bare at noen kjeder har forskjøvet skalaen s-m-l-xl i forhold til skalaen 36-38-40-42. Det betyr at størrelsene s-m-l-xl har blitt større (hos noen kjeder), men ikke at størrelsene som markeres med tall har endret seg.
Nella Skrevet 16. desember 2005 #5 Skrevet 16. desember 2005 På lindex står der M og så 40-42 på merkelappene på overdeler stort sett ihvertfall. Så de merker med begge deler og det syns jeg er fint. ++ til lindex for det
la_luz Skrevet 16. desember 2005 #6 Skrevet 16. desember 2005 De kaller S-M-L for størrelser i artikkelen da ikke skala
Gjest Hippopotamus Skrevet 16. desember 2005 #7 Skrevet 16. desember 2005 De kaller S-M-L for størrelser i artikkelen da ikke skala ← Har jeg sagt at det ikke er størrelser? I artikkelen står det at STØRRELSENE s-m-l-xl har endret seg i forhold til STØRRELSENE 36-38-40-42, men ikke at STØRRELSENE 36-38-40-42 er blitt større. En størrelse 42, f.eks., er fortsatt like stor som den var før i følge denne artikkelen. Den er ikke blitt større.
Gjest Trent Skrevet 16. desember 2005 #8 Skrevet 16. desember 2005 Dette er veldig OFF TOPIC Ta en egen tråd om str. da...jenta lurte ikke på dette...
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #9 Skrevet 16. desember 2005 Her står det bare at noen kjeder har forskjøvet skalaen s-m-l-xl i forhold til skalaen 36-38-40-42. Det betyr at størrelsene s-m-l-xl har blitt større (hos noen kjeder), men ikke at størrelsene som markeres med tall har endret seg. ← Du forsto ikke helt dette.... En S er fortsatt en 36 og en M er fortsatt en 38, osv. Det som har endret seg er hvor stor en S eller M faktisk er i omkrets.... Det heter altså det samme men de faktiske størrelsene har blitt større, selv om de heter det samme som før. Get it?
Gjest Hippopotamus Skrevet 16. desember 2005 #10 Skrevet 16. desember 2005 Du forsto ikke helt dette.... En S er fortsatt en 36 og en M er fortsatt en 38, osv. Det som har endret seg er hvor stor en S eller M faktisk er i omkrets.... Det heter altså det samme men de faktiske størrelsene har blitt større, selv om de heter det samme som før. Get it? ← Les linken det refereres til en gang til, du
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #11 Skrevet 17. desember 2005 Str 44 sier ike så mye lengre. Produsenter har krympet str sine. Jeg har alltid brukt 38,men nå må jeg både ha 40 og 42. ← Produsentene har ikke krympet størrelsene sine. De er på akkurat samme nivå som før. Forskjellen er at S M L osv har blitt større. En M var før 38/40, nå er den 40/42. Så skylden for det må du nok ta på deg selv.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #12 Skrevet 17. desember 2005 Du forsto ikke helt dette.... En S er fortsatt en 36 og en M er fortsatt en 38, osv. Det som har endret seg er hvor stor en S eller M faktisk er i omkrets.... Det heter altså det samme men de faktiske størrelsene har blitt større, selv om de heter det samme som før. Get it? ← Det stemmer nok ikke nei.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #13 Skrevet 17. desember 2005 På lindex står der M og så 40-42 på merkelappene på overdeler stort sett ihvertfall. Så de merker med begge deler og det syns jeg er fint. ++ til lindex for det ← Det er jeg enig i, men nå er det jo klin umulig for de av oss som bruker 38/40 å finne klær. 36/38 blir for lite og 40/42 blir for stort.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #14 Skrevet 17. desember 2005 Kanskje dere skulle starte en egen tråd ang størrelser?
Gjest Gjest_jane how_* Skrevet 17. desember 2005 #15 Skrevet 17. desember 2005 Min erfaring er at klesstørrelsene kan gå begge veier. Feks har jeg i et buksemerke måttet gå til str 38, som sitter trangt, mens i mange andre bukser bruker jeg 34/36 eller xs/s. Samme med truser, noen merker bruker jeg 38 (trangt) mens andre bruker jeg 34/36 eller small. Kommer an på hvor det er produsert også tror jeg, feks italienske str er mindre enn mange andre lands. Men det spiller egentlig ingen rolle, om jeg neste gang jeg skal ha bukser i det merket jeg bruker 38, og da må ha 40 vet jo jeg at jeg har gått opp.
moka Skrevet 17. desember 2005 #16 Skrevet 17. desember 2005 Kanskje dere skulle starte en egen tråd ang størrelser? ← dette er en egen tråd om det. om du ser i første innlegget så er det tatt fra en annen tråd og laget en ny her med str. har lest den andre tråden nemlig.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #17 Skrevet 17. desember 2005 Ja, moka. Jeg ser det. Det ble gjort etter mitt innlegg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå