Gå til innhold

Hvilken vognpose skal man velge til februarbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Venter barn i februar, og lurer veldig på hva slags vognpose vi skal kjøpe. Har sett på Voksi Urban og Rondane Frost, men blir disse litt for varme utover våren? Blir en allroundpose for kald? Noen som kan anbefale noe?😊

Anonymkode: e3584...396

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt Easygrow Nature om vinteren og Easygrow lite vår/sommer/tidlig høst til begge mine født i desember og februar. 

Anonymkode: cba6b...8f4

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du må regne med å kjøpe to vognposer. Man kan ikke bruke en vinterpose om vår og sommer, når det er mye varmere. 

Anonymkode: fe7f2...9d5

• Liker 1
Skrevet

Spørs hvor du bor. Er det kaldt, rått, vått? Mye vind?

Anonymkode: de246...c23

Skrevet

Har brukt Easygrow Nature på vinter og ulldress og eventuelt ullteppe på vår 😊 Du kan ikke bruke vinterpose på sommeren, så du bør nok isåfall kjøpe 2 poser (eventuelt 3 med bilstolpose).

Anonymkode: f49c6...116

• Liker 1
Skrevet

Her har Easygrow North funket bra (Oslo). Brukt sommerinnmat sen vår, tidlig høst og kjølige sommerdager. I perioder med varme har det holdt med tynt og luftig teppe/lett dyne.

Anonymkode: ab06e...2c8

• Liker 1
Skrevet

Vi har voksi urban på vinteren og voksi skylight på våren/høst.

Du må ha to forskjellige poser uansett.

Anonymkode: b5f66...902

• Liker 1
Skrevet

Gikk for Voksi urban til desemberbarnet og skal ha samme nå til februarbarnet. Når det blir for varmt så går vi over til dyne 😊

Anonymkode: 445ab...d61

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror du må regne med å kjøpe to vognposer. Man kan ikke bruke en vinterpose om vår og sommer, når det er mye varmere. 

Anonymkode: fe7f2...9d5

Nei, jeg skjønner at man ikke bruker en varm vinterpose om sommeren. Var derfor jeg spurte om allroundposer😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Spørs hvor du bor. Er det kaldt, rått, vått? Mye vind?

Anonymkode: de246...c23

Vanlig østlandsklima. Kan bli kaldt, men det er umulig å si fra år til år. Bor 1,5 t unna Oslo.

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har brukt Easygrow Nature på vinter og ulldress og eventuelt ullteppe på vår 😊 Du kan ikke bruke vinterpose på sommeren, så du bør nok isåfall kjøpe 2 poser (eventuelt 3 med bilstolpose).

Ok😊 Nei, jeg hadde uansett ikke tenkt å bruke en varm vinterpose på sommeren. Lurte mest på om jeg skulle droppe vinterpose og heller kjøpe allround, evt kun vinterpose og så heller se an behovet😊 De er jo så himla dyre😳

Skrevet

Jeg hadde gått for bilstolpose med lammeskinn oppi. Bagdelene er som regel veldig små så bilstolposene passer mye bedre enn vanlige vognposer. Så kan dere heller kjøpe en ordentlig til vinteren når barnet mest sannsynlig sitter i sportsdelen. 
Vi har en easygrow og voksi vinterposer, men før det brukte vi voksi bilstolpose både i vogn og bilstol. Når det er varmere i været har vi brukt easygrow vårpose.

Anonymkode: f5373...21c

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ok😊 Nei, jeg hadde uansett ikke tenkt å bruke en varm vinterpose på sommeren. Lurte mest på om jeg skulle droppe vinterpose og heller kjøpe allround, evt kun vinterpose og så heller se an behovet😊 De er jo så himla dyre😳

Jeg ville kjøpt vinterpose (kan kjøpe brukt), og sett an ift vår/høst pose. Ville heller prioritert bilstolpose :) 

Skrevet

Vi har brukt voksi explorer i vår- og høstmånedene, er veldig fornøyde :) i vintermånedene (inkludert februar) bruker vi voksi urban, men kommer jo an på hvor raskt etter fødselen du tenker deg ut å trille 😛 jeg var ikke ute før etter 2 uker, og hvis du kommer over i mars holder nok en vårpose med lammeskinn under :) men sannsynligvis må du jo ha en vinterpose også, hvertfall hvis babyen skal duppe ute (noe de gjør i de fleste barnehagene)

Anonymkode: 4b768...81e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde gått for bilstolpose med lammeskinn oppi. Bagdelene er som regel veldig små så bilstolposene passer mye bedre enn vanlige vognposer. Så kan dere heller kjøpe en ordentlig til vinteren når barnet mest sannsynlig sitter i sportsdelen. 
Vi har en easygrow og voksi vinterposer, men før det brukte vi voksi bilstolpose både i vogn og bilstol. Når det er varmere i været har vi brukt easygrow vårpose.

Anonymkode: f5373...21c

Enig med denne. Da sparer du deg for å kjøpe 3 poser… vi brukte bilstolposen i vogna til vi gikk over til sportsdel nå før jul. 

Anonymkode: 176a1...d77

Skrevet

Jeg ville ikke gått for en allround-pose. 

Jeg har to februarbarn. Bruker voksi Urban om vinteren, og en easygrow vårpose om sommeren. 

Anonymkode: 9c897...dd9

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Enig med denne. Da sparer du deg for å kjøpe 3 poser… vi brukte bilstolposen i vogna til vi gikk over til sportsdel nå før jul. 

Anonymkode: 176a1...d77

Kommer an på om man verdsetter lettvinthet. Å drive og bytte vognpose mellom bilstolen og vogna hver dag er pes nok i en travel hverdag. Jeg hadde ikke orket det, og man får lett en brukt bilstolpose for 2-300 kr på finn. Lett verdt det etter min erfaring.

Så må man uansett ha en vinterpose om man bor på Østlandet, så da kan man jo like gjerne kjøpe med en gang. Voksi urban har vi brukt og den har man ut småbarnsperioden. 

Anonymkode: 0cfd7...1c6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vanlig østlandsklima. Kan bli kaldt, men det er umulig å si fra år til år. Bor 1,5 t unna Oslo.

Jeg bor på Østlandet, og her var det -20 i hele desember. Nå veksler det mellom noen minusgrader og noen pluss grader hver dag. Det et ofte surt og blåser en del. I år har jeg brukt vinter vogn pose fra Oktober og frem til nå, og kommer sikkert til å bruke det frem til Mars. Hadde kjøpt en, og i tillegg en litt lettere pose for våren. Vi har en vinter pose i lammeskinn som vi også har brukt på kalde vårdager, men da uten for mye klær og åpen. Det fungerer også fint. 

Anonymkode: 0d478...5f6

Skrevet

Easygrow nord kan byttes til sommer innlegg, men helt ærlig - jeg oppfatter den som for varm på vår, sommer og høst.

Man ender med to poser.

Skrevet

Jeg har ett november barn og får nå ett februar barn. Har voksi urban til begge😊 

Ser flere skriver at du MÅ ha to poser, men det må du absolutt ikke. 

Når det blir for varmt med posen, så går vi over til dyne og det funker fint😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...