Gå til innhold

Noen som bor på et "der ingen skulle tru at nokon kunne bu"-sted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bor slik , langt fra folk uten bilvei fram og lever det helt enkle livet? Eller noen som kunne tenke seg det? 

Anonymkode: 4895c...84d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg bor på et sted med 9 innbyggere. Bor på et lite småbruk her jeg surrer rundt og sysler med litt forskjellig:-)

Anonymkode: 966bd...914

• Liker 2
  • Hjerte 9
Skrevet

Jeg skulle så inderlig ønske jeg kunne det. Det er drømmen. 

Anonymkode: 46824...c2e

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet

Jeg flytter dit til neste år ❤️

Anonymkode: c1270...16c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jepp. De har faktisk ringt😅

Anonymkode: 1981d...631

• Liker 2
  • Hjerte 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skulle så inderlig ønske jeg kunne det. Det er drømmen. 

Du burde. Ingenting kan måle seg med å leve slik:-)

Skrevet

Jeg har en fritidsbolig (tidligere gård som er flere hundre år gammel). 

Jeg liker å være der i helger og ferier, men kunne aldri bodd der fast. 

Anonymkode: 79656...e2b

• Liker 1
Skrevet

Bor slik om sommeren. De som virkelig passer inn i det programmet har vel ikke tilgang på nett og KG😊

• Liker 3
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jepp. De har faktisk ringt😅

Har du svart ja?

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå):

Har du svart ja?

Nei. Jeg/vi er ikke så interesserte i å komme på TV. Vi er en helt vanlig familie som bare lever langt fra allfarvei. Synes programmene er blitt så suppete etterhvert. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du burde. Ingenting kan måle seg med å leve slik:-)

Det er planen også, jeg har en del ting som må komme i orden først😅

Skrevet
Macro skrev (5 minutter siden):

Bor slik om sommeren. De som virkelig passer inn i det programmet har vel ikke tilgang på nett og KG😊

Satellittbredbånd er knall:-)

• Liker 1
Skrevet

Gjør ikke det, men drømmer om det. Ikke nødvendigvis for evig tid, men for en periode. Vil helst bygge det selv da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes flere måter å få Internett på da.... det var jeg som skrev at vi har blitt oppringt av det programmet. Har både nett og parabol. Bare at det er veldig mye styr for å få det til. Strøm er vi derimot uten ganske ofte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Anbefales på det varmeste:-). Fred, ro, natur, fjell, fjord og alt hva elementene byr på.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har bodd i en knøttliten landsby langt oppe i fjellene i Sør-Europa. Riktignok gikk det buss ned til sivilisasjonen hver ukedag, men kun 1 avgang pr. døgn.

6,5 km til nærmeste matbutikk. De 6,5 til butikken gikk stort sett greit, det var nedoverbakke. Oppover var det verre. Ble godt vant til å legge ut på handletur med ryggsekk. Jeg har aldri hverken før eller senere vært i så god fysisk form. Tro meg på at du blir slank og veltrent av å frakte en ukes handling (inkludert vann!) 6,5 km i konstant oppoverbakke. Og det helt uten medlemskap på treningssenter. 

Vi hadde internett-dekning (og mobildekning) i hjørnet av vinduet på det ene soverommet. 

Huset var fra 1600 og ett eller annet. Tykke steinvegger. 

Ikke helt "der ingen skulle tru at nokon kunne bo", men venner som kom på besøk ble rimelig sjokkerte over at det var mulig å bo slik. 

Savner det noen ganger. Var helt fantastisk utsikt og stillhet (bortsett i fra kjeftingen fra landsbyens gjess hver gang noen våget å bevege på seg)

Anonymkode: e6b3a...c97

• Liker 5
  • Hjerte 4
Skrevet

De jeg kjenner som har bodd sånn har det rablet fullstendig for når de bor så og si alene eller ikke har andre normale folk å sosialisere seg med. Det kan gå riktig galt når man soser rundt og konspirerer seg imellom uten noen til å realitetsorientere eller plassere skapet ved behov. Det kan fungere en kort lykkelig stund, men så skjer det en skummel utvikling hos mange som det er trist om ingen følger med på. Det verste er når de som eventuelt kunne reagert lar seg rive med og flere forfaller psykisk sammen. Korona og isolasjon er et typisk eksempel på at ikke alle takler isolasjon fra omverdenen. Og så rakner man på ulike måter. Jeg er kjempelei meg for å se at nære venner har mistet fornuften fullstendig og gjør seg til uvenn med alt og alle, er fulle av vrangforestillinger og paranoide så det holder. Ikke lenger mulig å snakke med de og trist å se hvordan de bryter ned seg selv og hverandre. Fryktelig trist!! 

Ære være kassapersonal på butikken, naboer, postmannen/-dama, arbeidskollegaer, nære og fjerne passe normale familiefolk, gode venner og bekjente i ulike varianter som er med på å sosialisere ved å gi gi innspill og korreksjon ved behov, humor og gode stunder eller trøst i tøffe tider. Det er viktig i dagens samfunn å ha noe stabilt å lene seg på når omverdenen er såpass stor og betydningsfull i det daglige, enten man ønsker å ta det inn over seg eller ikke. 

Og all ære til de som holder ut og bevarer normaliteten under slike forhold som tråden omhandler. Jeg mener ikke at ingen klarer å bo godt under slike forhold. Jeg mener heller at jeg har stor respekt for de som mestrer disse livene da det krever svært god psykisk helse i tillegg til at man bør ha god fysikk for å takle hverdagen på alle måter så og si alene. Dere er noen råskinn som har all grunn til å være stolte av dere selv og eventuelt de dere lever sammen med. Følg gjerne ekstra godt med på om noen einstøinger rundt dere sliter og rekk ut en hånd. Det er så jævla vanskelig å nå frem for oss som får har fått kuttet hånden av i mislykkede, men velmente forsøk på å hjelpe. Det er så hinsides trist!!!

Anonymkode: 3114a...878

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som bor slik , langt fra folk uten bilvei fram og lever det helt enkle livet? Eller noen som kunne tenke seg det? 

Anonymkode: 4895c...84d

Jeg kunne absolutt tenke meg det.

Dessverre er dette umulig, da kona mi aldri ville gått med på dette. Hun trives med å bo her i Bærum med nærheten til Oslo, at vi har familien våres her osv. I tillegg at hun har en jobb hun trives i. Nærheten til skoler og fritidsaktiviter for barna er også et argument.

Hadde jeg imidlertid vært singel og barnløs, så hadde jeg flyttet på bygda i morgen den dag.

Anonymkode: 4b768...74e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Satellittbredbånd er knall:-)

Da hadde hele poenget vært borte for min del😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja. Jeg bor på et sted med 9 innbyggere. Bor på et lite småbruk her jeg surrer rundt og sysler med litt forskjellig:-)

Så utruleg kult! Korleis klarer du å tene pengar?

Anonymkode: ac9f6...ca1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...