Gå til innhold

Hvilke jobb har du som er sammen med en offshore arbeider og har barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en jobb i 15 år. Så fikk jeg barn med en offshore arbeider. Arbeidstiden går ikke lengre når jeg er alene over så mangen uker. Jeg skal hente og levere i barnehagen.

Den åpner 0730-1630

Jeg har ikke lappen så kan bare busse til jobb noe som stjeler tid. Leter og leter etter jobb men syns det er vanskelig å finne noe innfor tidene.

Hva jobber du med?

Anonymkode: fad92...f51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ta lappen, så blir hverdagen litt enklere? 

• Liker 3
Skrevet
ESFP skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke ta lappen, så blir hverdagen litt enklere? 

Skulle gjort det men er snart 40 og livredd bak rattet. Har fullstendig angst mot å kjøre bil. Er desverre ikke for meg.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skulle gjort det men er snart 40 og livredd bak rattet. Har fullstendig angst mot å kjøre bil. Er desverre ikke for meg.

Ts

Angst kan du få bukt med... Nå kan du ta lappen på automatgir og kjørelærere er flinke til å hjelpe dem med angst. De hjelper deg steg for steg om du gir beskjed om dine utfordringer. Alder har ingenting med saken å gjøre. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg prøvde for 4 år siden. Kjørte masse. Og hos kjøreskole. Så gav jeg meg . Slik som det et nå med strømregninger,  barn og rente øking er det ikke mye rom for ekstra til å prøve på nytt

Ts

Skrevet

Det blir ikke mindre behov for lappen når ungene blir eldre. 

Men til spørsmålet ditt, jeg jobber som elkraftsingeniør og har fleksitid så får kabalen til å gå opp de ukene han er borte.

Anonymkode: 77f67...54f

• Liker 1
Skrevet

Uten lappen gikk det veldig fint med exen min. Han leverte jeg hentet. 

Ellers bussen jeg over alt med ungene for han jobbet mye kveld.

Dette er mitt 3 barn så det med buss er ikke så stor utfordring. De andre er ungdommer 17 og 20 Er mer åpningstider av bhg.

Men ja ser ut som jeg må ha fleksitid for å få det til å gå opp, det er fåtall med jobber. Er utdannet i helsevesenet men innsett jeg må helt skifte beite.

Ts

Skrevet

Barnehage, skole, butikk. Kan du spørre familie om hjelp? Vil ungdommene hjelpe for litt penger? 

Skrevet
ESFP skrev (5 minutter siden):

Barnehage, skole, butikk. Kan du spørre familie om hjelp? Vil ungdommene hjelpe for litt penger? 

Lurt tenkt men hun på 20 er flyttet ut og han på 17 går på vgs 1t unna hjemmet og reiser tidlig.

Har nok ingen som kan hjelpe ellers.

Blir vel litt samme situasjon som en alenemor, bortsettfra at jeg har mulighet til å jobbe inn arbeidstid da han er borte

Ts

Skrevet

Jeg er ingeniør, jobber på kontor med fleksitid. Vi bor et stykke unna barnehage og jobb, så blir litt kjøring. Han tar seg av mye når han er hjemme. 

Anonymkode: 4a2a4...cf1

Skrevet

Ingeniør. Fleksitid, har god tid til å ta igjen tid i løpet av de fire ukene han er hjemme. 

Du bør absolutt prøve å få tatt førerkortet. 

Anonymkode: 553e5...a5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde en jobb i 15 år. Så fikk jeg barn med en offshore arbeider. Arbeidstiden går ikke lengre når jeg er alene over så mangen uker. Jeg skal hente og levere i barnehagen.

Den åpner 0730-1630

Jeg har ikke lappen så kan bare busse til jobb noe som stjeler tid. Leter og leter etter jobb men syns det er vanskelig å finne noe innfor tidene.

Hva jobber du med?

Ta lappen! Den beste  investering du har når du får barn. Legevakt, sykehus, hente og levere i bursdagsbesøk, bhg og annet. 

Og busse i alle år når det ikke går rundt går jo ikke!

Anonymkode: 2569d...0c1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg jobber som prosjektsekretær. Arbeidstiden er 8-16, men har fleksitid, så da enten starter jeg litt tidligere så jeg også kan avslutte tidligere de dagene han er på sjøen. 

Evt så har jeg også perioder hvor jeg har hatt endel overtid (hjemme på kveldstid eller på kontoret på dagtid, alt etter når jeg er alene og ikke) , og bruker da "avspasering" når jeg må hente i barnehagen.

Syns barnehagen hadde ganske ugunstige åpningstid OG stengetid...? Hos oss åpner den 07.00 og stenger 17.00. Men dette er vel så forskjellig, hva vet jeg jeg 🤷‍♀️

Men du skrev at med eksen gikk det bra for han leverte og du hentet? Vil det da si at du rakk å hente når du tok buss, men ikke levere? Ser ikke hvordan dette er logisk, for reisetiden  til og fra jobb er vel like lang? 

Om du hadde "vanlig" 8-16 arbeidstid så hadde du vel rukket å levere også? 

Ble litt forvirret her jeg nå 😏

Hvilken arbeidstidstid ser du for deg hadde gått greit da? Om du får en 8-16 jobb, så er vel mange arbeidsgivere i dag villig til å være fleksibel på tiden, så da kan du jo f.eks. ta igjen tapt arbeidstid når mannen er hjemme. 

Hjemmekontor blir jo også stadig mer vanlig, så det er ikke usannsynlig at det også er en mulighet noen dager i uka, i mange typer jobber 🤷‍♀️

Anonymkode: bf868...ca2

Skrevet

Jobber i dagligvarebutikk. Har en veldig grei arbeidsgiver som lar meg jobbe kortere dager og ingen kvelder når samboer er ute på jobb. 

Anonymkode: 094d2...052

Skrevet

Ikke gift med offshore-arbeider men forsvarsansatt som har ca like mange døgn borte. Jobber i bank og har fleksitid. Før jobbet jeg innenfor forsikring med turnus mellom 08-18, og da måtte jeg planlegge ut ifra hans plan slik at jeg ikke jobbet til kl 18 de ukene han ikke var hjemme osv. Det var heldigvis mulig å få til.

Anonymkode: 63261...67f

Skrevet

Alenemor, men jurist og har fleksitid. Må jobbe inn hver kveld, men sånn er det nå bare.

Anonymkode: 86f3b...db2

Skrevet

Regner med at noen innen helse er villig til å tilrettelegge for deg? 
Jeg jobber på sykehus og vet at noen har tilrettelagt at de jobber kun dagvakter og jobber 08-15.30 slik at de rekker å levere og hente i barnehage. De gjør dette når de er alene med barna også jobber de vanlig turnus når mannen er hjemme.

Lønnen blir jo deretter også så klart, at man jobber kortere dager og lite kved/natt.

Anonymkode: 8e405...579

• Liker 2
Skrevet

Kjøp el-sykkel?

Anonymkode: 3aa56...7b1

• Liker 1
Skrevet

Ta vakter på sykehjem/hjemmesykepleie/bofellesskap når han har friperiode. Gir du godt inntrykk og utfører jobben på en god måte så får du garantert vakter. Da kan du trolig settes opp på vakter tidlig, med en gang det sees at noe er ledig mens han er hjemme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg jobber som prosjektsekretær. Arbeidstiden er 8-16, men har fleksitid, så da enten starter jeg litt tidligere så jeg også kan avslutte tidligere de dagene han er på sjøen. 

Evt så har jeg også perioder hvor jeg har hatt endel overtid (hjemme på kveldstid eller på kontoret på dagtid, alt etter når jeg er alene og ikke) , og bruker da "avspasering" når jeg må hente i barnehagen.

Syns barnehagen hadde ganske ugunstige åpningstid OG stengetid...? Hos oss åpner den 07.00 og stenger 17.00. Men dette er vel så forskjellig, hva vet jeg jeg 🤷‍♀️

Men du skrev at med eksen gikk det bra for han leverte og du hentet? Vil det da si at du rakk å hente når du tok buss, men ikke levere? Ser ikke hvordan dette er logisk, for reisetiden  til og fra jobb er vel like lang? 

Om du hadde "vanlig" 8-16 arbeidstid så hadde du vel rukket å levere også? 

Ble litt forvirret her jeg nå 😏

Hvilken arbeidstidstid ser du for deg hadde gått greit da? Om du får en 8-16 jobb, så er vel mange arbeidsgivere i dag villig til å være fleksibel på tiden, så da kan du jo f.eks. ta igjen tapt arbeidstid når mannen er hjemme. 

Hjemmekontor blir jo også stadig mer vanlig, så det er ikke usannsynlig at det også er en mulighet noen dager i uka, i mange typer jobber 🤷‍♀️

Anonymkode: bf868...ca2

Med eksen jobbet jeg 07:00  -1500 så da rakk jeg fint å hente men ikke levere. Men vi var jo 2. Nå er jeg mye alene. Er på aap nå av andre grunner, men har muligheten nå til å bruke litt tid til å finne meg noe nytt.

Ja jeg vurderte hjemmekontor, men savner så innmari det sosiale og felleskap følelsen av å ta del i noe utenfor hjemmet. Har vært hjemme 3 år. 2 i fødselspermisjon og 1 på aap så er super klar for noe eget ut av hjemmet.

Og når han kommer hjem går vi begge hjemme og oppi hverandre 24/7 det er ikke Sundt kjenner jeg.

08-16 er perfekt om jeg kan gå litt før for å hente. Er bare så redd for å måtte bringe det fram på intervju. Redd jeg blir plassert bakerst i køen. Men det må jo siies

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...