AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 Bestilte tannlege time den 10 jan. Fikk time 12 jan. Er dette da en akutt time? Spør fordi de tar betalt for akutt time. Takk for svar. Anonymkode: b238b...504
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #2 Skrevet 16. januar 2023 Nei. Akuttime er time etter ordinær åpningstid. Anonymkode: a3615...523
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Akuttime er time etter ordinær åpningstid. Anonymkode: a3615...523 Ok. takk. ja timen var jo 1730. så da ble det vel akutt time da. Anonymkode: b238b...504
bjornkd Skrevet 16. januar 2023 #4 Skrevet 16. januar 2023 Det finnes nok ikke en formell definisjon på akuttime. Det finnes tannlegevakter som har åpent 24/7, også 08-16. Når det gjelder hvordan en tannklinikk tar betalt så er det fri prissetting for tannleger i Norge og de bestemmer selv hva de vil ta betalt for det de gjør - og hva de vil kalle det. Det er derfor det alltid lønner seg å sjekke med minst 2-3 forskjellige tannleger hvis man skal ha behandling. Det kan skille tusenvis selv på relativt enkle behandlinger. Hos noen tannleger er det sannsynligvis satt av litt tid hver dag eller et visst antall timer per uke til akutte avtaler. Noen ganger kommer det kanskje ikke inn noe akutt og da er dette tid tannlegene ikke tjener penger - så da blir timene litt dyrere. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #5 Skrevet 16. januar 2023 Hva var det som skulle gjøres, da? Var det bare en årlig kontroll? Da er det ikke akutt. Var det fordi du hadde vondt at du ringte tannlegen? Da kan de nok fint kalle det en akutt-time. For hvis det ikke hadde vært akutt, hadde du fått time om flere uker/måneder. Anonymkode: 684a1...c08 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #6 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei. Akuttime er time etter ordinær åpningstid. Anonymkode: a3615...523 Nei, det trenger det absolutt ikke å være. Det er vanlig å ta betalt for en akuttundersøkelse, som går ut på å undersøke hva det akutte problemet er - til forskjell fra en vanlig undersøkelse, hvor man gjør en generell undersøkelse av munnen og alle tennene. Anonymkode: c5434...163
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #7 Skrevet 6. februar 2023 En akutt time er når de gjør plass til deg i en ellers full timeplan fordi du har forferdelig tannverk eller noe annet som behøver akutt hjelp. Det å bestille en time på vanlig måte blir aldri akutt, selv om du skulle få time samme dagen. Anonymkode: cf0ea...5ba
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #8 Skrevet 6. februar 2023 Spør alltid om prisen på forhånd. Tenker de utnytter de som ikke spør. Særlig tannleger, bilverksteder, rørleggere og frisører. Min erfaring. Anonymkode: 63067...c4a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #9 Skrevet 6. februar 2023 Jeg har hatt akutt time og kom inn samme dag. Hos meg var det utslett og smerter pga det som var akutt. Jeg kunne ha ventet noen dager men tannlegen ville se det samme dag i tilfelle han måtte sette opp time neste dag til biopsi. Jeg har en sykdom som av og til opptrer i munnen og pga dyre medisiner og Helfo ønsker tannlegen å samle mest mulig dokumentasjon. Jeg betalte ikke for timen faktisk. Anonymkode: c5480...9bb
Grüner Skrevet 6. februar 2023 #10 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 17.37): Nei. Akuttime er time etter ordinær åpningstid. Anonymkode: a3615...523 Nei, det er det ikke! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå